Hanna sedang duduk sambil tangannya ligat bermain dengan pen.
Pagi ini dia ada tugas di Dewan Royalty. Setelah mengetahui bahawa Hotel ini milik keluarga Mark Ayden, Hanna sudah menjadi tidak betah untuk berlamaan di dewan itu.
"Sorry Miss Hanna. I'm late."
James menarik salah satu kerusi di hadapan Hanna. Hanna hanya membalas dengan senyuman.
"It's okay. So can we proceed?"
James Evans mengangguk. Entah kenapa dia suka melihat wajah polos milik Hanna.
Sepanjang perbincangan dia dan Hanna. Matanya tidak pernah dipalingkan dari terus menatap wajah Hanna.
"Mr. James? Are you hear me?" Hanna kebingunggan memandang James. Soalannya sedari tadi tidak dibalas james melainkan renungan mata James yang membuat Hanna merasa kurang selesa.
"Sorry.. by the way, you can call me James."
"Okay. Jadi macam mana James? Saya sudah berbincang dengan kru saya. Muzik soundtrack tu saya akan buat sedikit kelainan dengan tambahan suara nyanyian opera."
"Kedengaran menarik di situ. Jika boleh di mix kan dengan sound ala-ala dahulu kala pun mesti menarik." James memberi pendapat.
"Hmm.. not bad. Memandangkan majlis itu berlangsung selama tiga hari. Jadi kami menetapkan bahawa kita akan ada 4 soundtrack. Tiga for each day and satu lagi untuk themes song. "
"I suka idea you."
Hanna dan James menoleh ke arah punca suara.
Disitu berdirinya Mark yang hanya memakai T-shirt kelabu walaupun berpakaian kasual begitu, Mark tetap kelihatan menarik. Tangannya disilangkan lagak bos.
Hanna sudah merasa ingin melarikan diri dari situ. Sungguh dia malas melihat Mark ketika ini. Lebih-lebih lagi bila mendapat tahu bahawa dia telah mengandung anak lelaki itu. Bukan hatinya membenci. Hatinya sangat merindukan lelaki itu cuma sikap lelaki itu tempoh hari membuatkan Hanna masih terasa sisa luka.
"Hi Mark. Hanna kenalkan Mr. Mark Ayden, pemangku CEO syarikat Royale Empire."
Hanna cuba untuk bersikap professional. Tangan dihulurkan kepada Mark.
"Hi Mr. Mark Ayden. I am Hanna Andersson dari Cube Entertainment."
Salam Hanna disambut Mark. Lama Mark memegang tangan Hanna seperti tidak mahu melepaskannya pergi.
Hanna sudah merasa tidak selesa dan takut jika James berburuk sangka walaupun tiada apa yang perlu dirisaukan ketika itu.
Hanna menarik tangannya tetapi masih sama. Tiada tindak balas dari Mark melainkan renungan yang diberikan.
"Hmm! " Suara James menyentakkan Hanna dan Mark.
Maka terungailah jabatan tangan mereka.
Hanna mengucapkan rasa syukur kerana ada James sebagai penyelamatnya disitu.
"Okay James. I think I should go first. If you need me, you can call me. "
Hanna mencapai beg tangannya.
"If I need you? Seriously? How about tonight?" Spontan James menyoal Hanna.
Hanna sudah tepuk dahi. James pasti salah faham maksudnya.
Mata Mark sudah terbuntang luas. Apa hubungan James dan Hanna?
"I mean if there's anything else that needs to be discussed, you can call me"
"Haha.. Yeah I know Hanna. I'm Just kidding."
James melemparkan senyuman kepada Hanna. Dia suka mengacau suasana sebab itu ahli keluarganya sering memanggilnya dengan panggilan 'Pengacau'.
YOU ARE READING
TUAN MARK AYDEN
RomanceHari pertama menjejakkan kaki ke Korea Selatan melakar banyak peristiwa hitam buat Hanna. "Sudahlah kekasih aku kantoi curang, aku diperkosa oleh lelaki yang aku tidak kenal. Kenapa malang sangat hidup kau Hanna Andersson?!" "Sumpah aku tidak sengaj...