Bułgarski

16 5 1
                                    

2 литра бульон

500 мл ръжена закваска

четири бели колбаса (сурови)

200 г бекон

1 голяма глава лук

2 супени лъжици хрян

1 скилидка чесън

3 супени лъжици сметана 30% или 36%

сушен, настърган майоран

сол и черен пипер на вкус

твърдо сварени яйца за сервиране

Приготвяне на кисела супа

Започвам със загряване на бульона.

В тиган запържвам нарязания на кубчета бекон и когато започне да се топи мазнината от него, добавям нарязания на кубчета лук и запържвам на среден огън до хубаво зачервяване на бекона и лука.

В горещия бульон добавям съдържанието на тенджерата, както и цялата бяла наденица и варя бульона на тих огън около 30-40 минути, докато добие отчетлив месен вкус и аромат.

Добавям закваската (добре разбъркана) към готовата основа. В началото само половината, за да не стане киселата ръжена супа много кисела. При необходимост се добавя закваска до получаване на желания вкус.

След това добавям в тенджерата една леко смачкана скилидка чесън, две малки лъжички хрян и най-вече майорана. Майорана в количество около една супена лъжица при добавяне към супата, разтрийте силно в ръцете си, благодарение на което се отделят много аромати. Майорана в кисела ръжена супа никога не може да бъде много :)

Варя така супата още няколко минути на слаб огън, като накрая, след като махна тенджерата от котлона, добавям сметаната. Не забравяйте, че трябва да се стегне с няколко супени лъжици гореща супа и след това да се изсипе в тенджерата.

Преди сервиране нарежете наденицата на филийки и овкусете супата със сол и черен пипер на вкус.

Източник: Zajadam.pl

Przepisy na żurek w różnych językach ✔️Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz