Oltiin pidetty viikon treeni tauko, ja olin sillä välin porukoilla Oulussa. Olen juuri junassa matkalla kohti Helsinkiä. Olen tälläsessä kopissa, missä saan ainakin rauhaa.
Laitoin juuri Porkolle viestiä, jos saisin häneltä kyydin kotiin, kun en omaa autoa omista. Hänellä oli kuulemma asiaa, mutta halusi kertoa kasvotusten asiasta. Toivottavasti hän ei ole raskaana tai murtanut rannettaan. Meillä on biisinkirjotusviikot edessä. Pitäähän välillä uusiakin biisejä kirjotella.
——
Aika on kulunut nopeasti. Sitä vain kysyn että mistä lähtien junassa on ollut toimiva netti. Mulla se nimittäin ei ikinä toimi. Nyt olen katsonut netflixiä koko matkan, eikä ole ollut netin kanssa ongelmaa. Matkaa on jäljellä enää viisi minuuttia. Lähden tästä tosin vasta viimeisien joukossa. Laitan valmis salaatin roskat roskikseen ja laitan kengät takaisin jalkaan.Astun junasta ulos ja lähden kävelemään kohti kaivokadun parkkipaikkaa. Hyvä puoli näissä kasvomaskeissa on se, ettei ihmisiä tunnista niin helpolla. Ei tarvitse jäädä ottamaan kuvia, ainakaan kovin usein.
Koputan Porkon auton takakontin lasiin, jotta tämä aukaisisi takaluukun. Pian kuuluu loksahdus, ja kontin pelti nousee ylos pitäen samalla piip piip-ääntä. En huomannutkaan että se aukeaa nii ilmoitappa nyt vielä.
"Moro!" Porko huutaa ajajan paikalta. "Mooi!" Huudahdan takaisin ja nostan matkalaukkuni takakonttiin. Painan nappia, jotta takakontti menisi kiinni. Taas lähti sama piip piip-ääni. Miksi Porko hankki tälläisen auton? Käyn istumaan pelkääjän paikalle ja laitan oven kiinni. "Oliko kiva loma?" Porko kysyy samalla lähtien liikkeelle. "ODOTA NYT SAATANA MULLA EI OO TURVA VYÖTÄ!" Älähdän ja laitan sen kiireellä kiinni. "Rauhotu Matela. Oliko kiva loma?" Hän kysyi uudestaan. "Ei sun kyydissä uskalla istua sekunttiakaan ilman turvavyötä. Ihan kivaa oli, luin mun vanhoja päiväkirjoja." Kerron ja otan katossa olevasta kahvasta kiinni. "Aijaa, ootkos musta paskaa sinne kirjotellu?" Hän kysyi naurahtaen. "Ihan niitä 2009 juttuja lueskelin." Kerron. "Ainii..." hän vastasi ja sitten alkoikin hiljaisuus, ei kiusallinen.
"Sulla oli jotain asiaa?" Kysyn. "Joo, tosiaan. Joel oli törmänny artistiin, Alex Mattsoniin. Se tekee sellasta konemusiikkia." Tämä kertoo. "Ja?" "Me oltas tekemässä sen kans se seuraava biisi. Jos se siis on sullekki ok?" Tämä kertoo. "Tiiätteks te yhtää millanen se koko tyyppi ees on? Onks se hyvä tyyppi vai täys kusipää?" Kysyn. "Joel on käyny kahvittelemassa sen Aleksin kans" tämä kertoo. "Eli baarissa?" Kysyn. "Ihan studion exotic kahvilassa" tämä kertoo. "No kyllä se varmaan käy. Voi olla ihan mielenkiintosta." Kerron.
<><><><><><><><><><><><>
Joo, mitenkäs teillä on sujunu nytte koulussa?
YOU ARE READING
Look mom, I did it // Blind Channel
FanfictionOllin ja aleksin monen vuoden jälkeen tapahtuva jälleen tapaaminen. Ollin masennusjaksot Aleksin lähdön takia ja bändin tulevaisuus on vain heidn väleistä kiinni. Mitä tapahtuu ja miksi Aleksi alun perinkään lähti? Haluun nyt sanoo et tää on vaan fa...