Bahagian 2

261 4 0
                                    

"Faiz, aku nak kau siasat latar belakang budak perempuan yang selalu lalu kat pagar depan rumah", arah aku. Bodyguard aku berlalu pergi tanpa bantahan. Sebelum ni ada jer perempuan yang nak aku... Tetapi aku lebih tertarik dengan budak bertudung Ayu ini. Aku menghirup secawan holick suam. Aku lelaki yang tak minum kopi.

" kau pergi mana adik", kata seorang lelaki yang melonggarkan tali lehernya sambil duduk di sofa empuk.

"Pergi taman belakang", kata wanita bertudung Ayu itu.

Belum sempat lelaki itu menghela nafasnya, gadis bertudung Ayu bertanya.

" along, betul ker adik ni cacat", Soalnya sambil memandang wajah lelaki itu

"Sapa cakap kat kau macam tu? Along dah cakap kan adik ni normal.Tak faham bahasa ker? Aku ni penat Taw, serabut otak aku", tengking along sambil menampar wajah gadis bertudung Ayu itu. Jejaka itu pun berlalu pergi.

Gadis bertudung Ayu itu berjalan menuju ke biliknya sambil menangis teresak-esak. Pipi kanan yang ditampar, dapat merasakan kesakitan & kehangatan. Setibanya di bilik, gadis itu melemparkan tubuhnya ke atas katil.

" Mungkin betul apa yang budak tu cakap, kalau tak betul... Kenapa along tampar aku, along tak sayang aku", bisik gadis itu sambil memeluk selembar selimut. Diambil gambar ibu bapanya di meja tulis lalu di peluk.

'Ibu ngan abah tak nak balik ker? Iqa dah lama tunggu ibu abah. Along tak sayang iqa... Iqa nak ikut ibu abah.' bisik gadis itu.

Secara tidak sengaja, Along terdengar kata-kata gadis itu yang membuatkan dirinya marah. Pintu bilik gadis itu ditendang & Along masuk meluru dan menampar kembali wajah gadis itu.

"Kalau aku tak sayang kau, aku tak jaga lah kau Si*l. Kejam sangat ker aku ni" jerit Along sambil menjabak rambut gadis itu, lalu menghempaskannya ke almari baju.

"Along, iqa minta maaf. Lepas ni adik tak cakap dah", kata gadis itu dalam keadaan menangis.

Along membuka tali pinggangnya lalu melibas ke bahagian belakang badan gadis itu.

" Along sakit. Adik minta maaf, janji tak buat dah", rayu gadis itu.

Tapi amarah telah menguasai diri Along, dia melibas sampai berdarah & berbirat belakang iqa. Tidak cukup dengan itu, gadis itu ditendang dibahagikan punggung & bahagian perut. Usai memukul, Along terus keuar dan terus masuk ke kamarnya. Dia menghempaskan pintunya.

Gadis itu berusaha merangkak ke bilik air. Dia cuba bangun dan membersihkan luka2 di badan & di mukanya. 'Kenapa aku selalu jadi begini', kata gadis itu.

Mata LainWhere stories live. Discover now