6. Sinä 1/2

17 1 0
                                    

Siellä sinä taas istut. Pelaamassa korttia, niiden kavereidesi kanssa. Vain pari metriä ja voisin istua vieressäsi. en kuitenkaan istu.

Onnekseni istut pöydän toisella puolella siten, että näen kasvosi. Näen, kuinka nauratte jollekin jutulle, jonka jälkeen vastapäinen frendisi sanoo sulle "hei sun vuoro" ja heität pöytään Queenin.

Haluaisin pelata kanssanne mutten uskalla, sillä pelissä pitää osata valehdella ja taktikoida. Tiedän pelin säännöt ja osaan jotenkin pelata, mutta te olette aivan liian hyviä minuun verrattuna.

Vieressäni istuva kaverini huhuilee minulle kuin mikäkin pöllö "no mitäpä vittua?" kysyn hiukan tympääntyneenä ja käännän vastahakoisesti katseeni kaveriini päin. Olisin mieluusti katsellut sinua ja sinun kavereitasi, kuin tuota vieressäni huhuilevaa pastellipalleroa. "no kui oot iha pihalla koko ajan kaikesta" hän kysyi. "no enhä oo, enintään vähän väsyny" vastasin tylysti ja kaivoin kuulokkeeni ja jatkoin ne päässä sinun tuijottelua.

Tiedän, että olet mukava, sillä olen jutellut sinulle joitakin kertoja. Olet myös erittäin hyvännäköinen, vaikkakin olet minua lyhyempi. Sinun kauniit harmahtavan siniset silmäsi. Nenä ja leukapielet ja pehmeän näköiset huulet.

En muista vaatekaappisi sisältöä kovin hyvin, mutta tuon sinisen hupparisi muistan aina. Se sopii sinulle.

Korttipelinne jatkuu vain. Ilmeistänne päätellen sait Jokerin. Tiedän, ettei se ole hyvä juttu. Siitä pitää päästä pois kusettamalla. Toivottavasti saisit sen siirrettyä sen jollekin muulle. Näen, kuinka vieressäsi istuva kaverisi kuikuilee huomaamattomasti korttejasi. Tiedän hänen tekevän tuota useasti, jos vain näkisi jonkun kortit. Minua alkaa ärsyttää tuommoinen huijaaminen. Mutten tietenkään aio tulla sanomaan siitä mitään.

Korttipelinne alkaa olla lopuillaan niin kuin välituntikin. Sitä on enää kolme minuuttia. Naurat söpösti ja minua alkaa hymyilyttää. Hymysi on niin erilainen kuin muiden ja pidän siitä. Kaverini on lähtenyt jo huitelemaan jonnekin. Vähät välitän siitä. Kuulostaa varmaan typerältä. Muka välittäisin vain ja ainoastaan sinusta? Jos joku tietäisi tästä, varmaan sanoisi, ettei minulla ole muuta elämää kuin sinun stalkkaus. Niin kuitenkaan ei ole. On minulla paljon muutakin, mutta sinä nyt vaan satut olemaan niin ihana, etten saa katsettani sinusta irti.

Yhtäkkiä kellon soitto päättää latistaa tunnelman ja murskata unelmointini. Nousen ylös ja lähden luokkaan päin. Vielä käytävän kulmalla vilkaisen sinua. Hätäisesti siivoatte korttejanne. Vilkaiset minuun päin. En tiedä katsoitko minua vai jonnekin muualle, mutta hymy nousee silti korviini asti.

*********
Sanoja: 351

Sateenkaaripaletti/One ShotsWhere stories live. Discover now