Osa 6 "mitä sun silmälle on käyny"

120 7 0
                                    

Sry tää ei ookkaa viel sielt bileist:)
Aleksi

Olli oli heittänyt minut kotipihaani joten kävelyyn ei kulunut aikaa. Avaan oven avaimillani ja astun eteiseen. Ulkovaatteet riisuttuani astun olohuoneeseen jossa näen isäni... hän makaa puoliksi sohvalla ja puoliksi lattialla. Hänen oikeasta kädestään roikkuu melkein tyhjä suomi viina pullo... Mutta isällähän oli tänään se työhaastattelu? Hän kertoi todennäköisesti jäävänsä sen jälkeen tutustumaan tulevaan työpaikkaansa. Kieltämättä isä näyttää pelottavalta varsinkin kun meidän välimme eivät ole olleet mitkään parhaat sen yhden ruokapöytä keskustelun jälkeen. Päätän kuitenkin herättää isän ja kysyä häneltä asiasta vaikka se onkin ajatuksena pelottava. Otan viinapullon pois hänen kädestään ja asetan sen sohvapöydälle. Tökin hänen olkapäätään varovasti jotta hän heräisi. Siinä onnistuin ja sitten kysyn "sullahan piti olla se työhaastattelu ja jäädä sen jälkeen töihin?" "eN mÄ sItÄ KuSiStA TyÖpAiKkAa SaAnU" hänen äänestään kuuli selkeästi ettei hänen veren alkoholipitoisuus ollut laskenut paljoakaan. Nyt kadun sitä että edes herätin hänet. Nousin ylös ja olin lähtemässä yläkertaan kunnes isäni nappaa ranteestani kiinni. "mIhIS sInÄ pOiKA lUuLeT mEnEvÄs" isäni sanoo uhkaavasti. "Mu-mun hu-huoneeseen" vastaan hiljaisesti änkyttäen. "äLä LuULeKkAaN" hän sanoo. Nyt jos joskus minulla on niin sanotusti paskat housussa. Isäni puristaa minua kovaa kädestä ja nousee ylös sohvalta. Tunnen hänen työntäneen minut seinää vasten. Hän siirsi ottensa ranteestani rintaani. Hän painoi rintakehääni kovaa kiinni seinään hänen vasemmalla kädellään. Oikean käden hän nostaa ylös taakse. Valmiiksi lyömään... suljin silmäni ja olin valmis ottamaan kaikki iskut vastaan.

Itken. Itken ranteet auki yläkerran pikkuvessan lattialla. Puhelimeni on vieressäni. Siihen on tullut ollilta seitsemän snapchat soittoa ja kaksikymmentäkuusi chattia vartti sitten. Ainiin meidänhän piti mennä porukalla niihin bileisiin. Laskin terän maahan ja otin käteeni puhelimen. Laitoin ollille viestin. "Hei sori tuun vähä myöhäs ku en oikee ehi veil" olli vastaa melkein heti. "huh onneks oot kunnos ehdin jo pelästyy et sul on tapahtunu jotai, mut joo voin oottaa sua kyl laita vaa sit viestii nii tuun hakee sut." Voi olli tietäisitpä vaan. Nousen lattialta ja katson peiliin. Vasen silmäni on turvonnut sekä se on violetti. Voisinkohan sittenkään mennä niihin bileisiin. Tästä taloudesta ei löydy mitään peittoainetta sillä ei täällä ketään naistakaan asu. Ollilta tuli viesti. "Ootan innolla et päästään juttelee syvemmi ja tietenki et pääset tutustuu meidän koulun muihinki oppilaisiin." Vittu. En kehtaa jättäytyä pois kun toinen on noin innoissaan.

Desinfioin ja sidoin ranteeni jonka jäljeen siirryin valitsemaan vaatteita. Päätin pitää mustat hieman baggy reikä farkkuni. Näiden housujen ei pitäisi olla hirveän baggyt mutta viimeisen vuoden ainana olen laihtunut "hieman" joten suurin osa vanhoista vaatteistani melkeinpä tippuu päältäni. Laitan farkkuihini vyön jotta ne pysyvät päälläni. Huppariksi valikoituu tummansininen huppari jossa selän puolella teksti " I hope school hates me too" (HALUAN TÄLLÄISEN) Hupparin alle laitoin vielä t paidan. Laitoin ollille viestin että menisi vartti niin olisin valmis. Menin pesemään hampaani ja koitin vielä laskea silmän turvotusta pitämällä siinä kylmää. Ollilta tuli viesti "oon ulkona". Menin sitomaan conssini ja sitten astuin ovesta ulos. Isäni oli sammunut uudelleen mutta tällä kertaa omaan sänkyynsä.
Olli odotti ulkona riejunsa ja kahden kypärän kanssa. Toinen kypärä oli ollin päässä ja toinen kädessä. Koitin pitää katseeni maassa ettei olli heti huomaisi silmääni. Otin kypärän ollin kädestä. Laitoin sen päähäni ja yritin laittaa sitä kiinni siinä kuitenkaan onnistumatta. Kypärän lasit eivät olleet silmieni päällä, joten kun olli otti leuastani kiinni nostaakseen sen ylös hän vilkaisi silmiäni luoden katsekontaktin. Hän huomasi heti silmäni. "Mitä sun silmälle on käyny" olli kysyi huolestuneesti sekä hieman peloissaan. En vastannut mitään vaan yritin vaivalloisesti laittaa kypärää kiinni. Olli tyytyi vastaamattomuuteeni ja lopulta auttoi laittamaan kypärän päähäni. Nousin ollin mopon kyytiin ja sitten lähdimmekin jo biletaloa kohti.

***

No niin seuraava on sit niit bilejttui jo
kello tule kohta kymmenen joten tän pv luku tulee semi myöhää nii en ehi ettii hyvää vitsii 😭😭😭
614 words

Eli tää kaikki oli turhaa? Oleksi Where stories live. Discover now