Osa 3 "aika hintti"

119 7 0
                                    

Aleksi

Herätyskelloni soi. Kello on 7:40 ja kouluni alkaisi yhdeksältä. Ja joo kyllä, muutumme tänne eilen ja jo tänään aloitan koulun täysin uudessa ja vieraassa koulussa. Menen yhdeksännelle luokalle eli olen 15vuotias. Toivon ettei oulussa olisi kiusaamista sekä toivon ettei luokallani ole ketään kiusaajaa. Valitsen vaatteilseni perus mustat revityt farkut ja mustan hupparin. Pesin hampaat ja kävin vessassa. Aamupalan jätin välistä.

Lähden kävelemään koulua kohti jo 8:40 sillä minulla ei ole paskan vertaa tietoa minne pitäis mennä, mutta onnekseni on olemassa google maps. En kuitenkaan ehtinyt kävellä kuin varmaan sata metriä kun jonkun rieju pysähtyy kohdalleni. Hänellä on yksi kypärä päässä ja toinen kätensä ympärillä. Pysähdyn ja odotan hetken kun tuo ottaa kypäränsä pois. "Moi. Mä näin sut eilen pihalla. Muutitko tänne vast?" Kuulen hänen sanovan.
"Joo muutin tänne eilen" vastaan hänelle. "Oon olli" tuo olli sanoo
"aleksi" vastaan "uskaltaisko toi aleksi ottaa tän kypärän päähänsä ja tulla mun kyytiin" olli kysyy leikkisästi. Hymyilen pienesti käyden samalla miljoonia keskusteluita pääni sisällä mutta päädyn vain nyökkäämään ja ottamaan kypärän ollin ojentamasta kädestä. Olli auttaa minua laittamaan kypärän kiinni ja nousemaan moponsa kyytiin.

Hyppäämme pois olli mopon kyydistä. "K-kiitos ky-kyydistä" sanon ollille änkyttäen. "Eipä mitään" olli vastaa samalla ottaen kypäräänsä pois. Hän auttaa minua avaamaan kypärän ja ottamaan sen pois. Punastuin. Miksi. En mä voi tykätä jostain randomista jonka tapasin äsken. "Onks kaikki hyvin?" Olli kysyy. Ilmeisesti huomasi mietiskely hetkeni. "Joo kaikki hyvin" vastaan luoden kasvoilleni pienen hymyn. "Hei tuol on mun kaverit" olli sanoo osoittaen neljää kaveriaan kohti. Nyökkään hänelle pienen hymyn kera. Käännyn ympäri yrittäessäni lähteä koulun rakennusta kohti kunnes olli sanoo nopeasti. "hei hei hei minne sä oot menossa" "no ajattelin et meet sinne kavereides kaa" vastaan hämmentyen. "säki oot mun kaveri joten tuutko meidän kaa?" Olli sanoo yllättäen minut. Sanoiko hän minua kaverikseen. Mitä täällä tapahtuu. Olemme tunteneet vasta vartin. "No kai mä voin" vastaan edelleen hämmentyneenä.
Lähdemme kävelemään niitä neljää poikaa kohti jotka kaikki tuijottavat minua nyt. "Wassup bro" joku blondi kihara hiuksinen poika sanoi ollille heidän tehdessä sellaisen kaveri kättelyn, sellaisen olkapäät yhteen ja taputus selälle. Ihmettelen hieman heidän tekemisiään. Seurusteleekohan he? "Kukas sä oot" tämä sama blondi poika kysyy "A-aleksi" vastaan jälleen kerran alussa änkyttäen. Vittu. Muut kolme poikaa moikkaavat minulla ja minä heille takaisin. Tilanne on menossa kiusalliseksi mutta onneksi kellojen soitto pelastaa tilanteen.
"'mikä tunti sulla on" olli kysyy minulta. "Ööm matikkaa" vastaan aluksi miettien. "Aa mulla on fyssaa. Tiiäks missä matikan luokka on?" "En tiiä." Vastaan hieman nolostuen. "Mä voin näyttää. Fyssan luokka on samal käytäväl." "Oke kiitti" Jatkoimme matkaa matikan luokkaa kohti jossa sanoimme heipat. Minä poistuin luokkaan ja olli lähti takaisin päin kohti fyssan luokaa.

"Huomenta oppilaat! Tänään meidän luokalle on tullut uusi oppilas Aleksi!" Opettajamme melkein huutaa luokassa. "Esittele itsesi aleksi. Kerro vähän kuka olet ja mistä tykkäät." Vittu en mä ole sosiaalinen. Olen introvertti ja vihaan tälläisiä tilanteita. "Öö joo o-oon aleksi viistoista ja öömmh ty-tykkään musiikkista" vastaan ahdistuen ja pitäen katsettani pulpetissani. "Aika hintti" kuulen muutaman pojan keskustelevan. Voi vittu. Nytkö jo se alkaa?

***
Joo moi tänää ette saa huonoa vitsiä.
513 words

Eli tää kaikki oli turhaa? Oleksi Où les histoires vivent. Découvrez maintenant