BAB 13

21 3 2
                                    

5 Bulan Kemudian

Jihyo melangkah masuk dengan membawa perutnya yang kini sudah usia 7 bulan.Manakala sehun membawa beg jihyo dari belakang membawanya masuk.

"ahh..jihyo dah sampai"

Jihyo sengih saja bila tengok kawannya cekak pinggang melihatnya.Sehun meletakkan beg nya di sofa yang memang khas untuk jihyo.

"alahai dia ni..aku suruh duk rumah mengikut juga"kata chanyeol membebel seperti mak-mak.jihyo menjulingkan matanya tanda malas mendengar.jihyo berjalan menuju ke sofa nya.

"chagi nak makan?"tanya sehun seelah memberi jihyo duduk.jihyo mengeleng kepala.

"chagi nak air oren boleh oppa?"tanya jihyo tu membuat sehun faham lalu bergerak membuatkan air oren untuk isterinya.

"fuhh~macam mana kerja korang?"tanya jihyo mengesat peluhnya.Dia mengandung kuat betul berpeluhnya.

"macam ni laa..okay je..kau tu okay tak?"tanya baekhyun risau tengok perut jihyo yang besar tu.jihyo ketawa kecil saja.

"aku okay je..macam ni laa"kata jihyo mula ingin bangun dari situ.

"yaa..tak payah laa bangun"kata baekhyun kerisauan saja.jihyo mengecil matanya tanda geram tengok kawannya seperti itu.

"aku tak boleh duduk diam saja..kena kuatkan diri"kata jihyo berjalan ke meja kerja mereka.datang sehun membawa air oren untuk jihyo.

"gomawo oppa"kata jihyo lalu mencium kecil di pipi sehun.sehun senyum blushing saja bila jihyo cium seperti itu.jihyo meminum air tersebut.

"kau berapa bulan sekarang?"tanya kai yang dari sibuk menulis sesuatu di kertas berhenti melihat jihyo.

"hmmm 7 bulan lebih dah"kata jihyo mengambil nafas kembali.Dia minum air pun macam nak semput saja mana tak risau kawannya.

"hmmm lagi 2 bulan lebih?"sampuk d.o baru masuk ke bilik office.

"eh kau pergi mana d.o?"tanya jihyo setelah nampak xiumin,lay,chen,kris yang baru memasuki pejabat.

"ohh baru balik dari bangtan holding..eh itu monsta x nak jumpa kau"kata xiumin ke jihyo membuat jihyo menepuk dahi.Dia terlupa padahal tadi perjalanan nak sampai ke office sini tadi shownu ada call nya.

"ahh aku lupa..aku keluar kejap"kata jihyo melangkah kuar dan tinggal sehun di dalam bilik dengan kawannya.

Sehun melihat jihyo berjalan perlahan keluar dari bilik ini.sehun memandang xiumin dengan d.o.

"macam mana?ada kekecohan berlaku dekat sana?"tanya sehun lagi membuat yang lain pandang xiumin.

"rap mon dengan jin cakap..dekat sana takda kekacauan berlaku waktu jihyo takda..tapi ada kerumitan sedikit sebab pasal gudang dia orang"kata xiumin mengeluar kertas dalam beg.Dan memberi ke mereka semua untuk melihatnya.

"again?"kata chanyeok menteliti melihat gambar tersebut.d.o memeluk tubuh seperti memikir sesuatu.

"suzy macam mana?"tanya sehun tetiba tu membuat kawannya semua pelik kecuali xiumin dengan d.o.

"hmmm..sejak kebelakangan ni suzy jarang nampak di pejabat..seperti ada sesuatu berlaku atau...hmm dia ada hal lain"kata d.o yang dari memeluk tubuh saja.sehun berkerut dahi mendengarnya.

Flashback sehun

"suzy aku selalu nampak dia naik pejabat macam rilek je"kata jungkook melepak di halaman rumah.

"dia tak rasa takut ke?"tanya aku ke jungkook.jungkook mengangkat bahu.

"permainan orang perempuan sehun..dia orang kadang-kadang pura-pura jadi lemah"kata jungkook termenung keluar.

"dalam sedar musuh dalam selimut"kata aku ke jungkook mengangguk banyak kalo tanda setuju.

"dia licik..aku tak termakan perangai yeoja macam tu"kata jungkook ke aku terdiam seketika.

"kau kena hati hati sehun..aku tau..aku dapat rasakan yang suzy tu masih lagi plan untuk kacau jihyo..aku yakin dari segi mata dia cemburu tengok kau dengan jihyo...aku harap kau faham apa aku katakan ni..selagi kami bts masih ada selagi tu kami pertahankan saeng kami"kata jungkook tu membuat aku berjanji untuk jaga jihyo sepenuh hati.

End Flasback sehun

"sehun woi ! yaaa..ireonaaa"kata chen menolak badan sehun banyak kali.sehun memandang chen kepelikkan.

"kau dah kenapa?"tanya chen pelik tengok kawannya.

"wae?aku muntah ke"tanya sehun laju check badan nya.Kawannya yang lain tepuk dahi.

"yaaa sehun-ssi..kau termenung tadi kenapa?"tanya kris ke sehun.sehun memandang kawannya.

"oh tadi..aku termenung sebab teringat apa jungkook cakap dekat aku"kata sehun tu membuat kawannya semua berkerut dahi.

"apa maksud kau?"tanya xiumin pula.sehun menghembus nafas kasar.

"jungkook selalu update dekat aku yang pasal suzy tu..suzy selalu je masuk keje cuma dia macam tak bertindak apa-apa"kata sehun tu membuat d.o dengan xiumin beepandangan.

"wae jungkook cakap gitu?"tanya chanyeol pulak.

"sebab jungkook yakin..yang suzy ada niat jahat dekat jihyo..sebab dalam kes semua terlibat dengan jihyo..pasal budak sekolah excident langgar jihyo tu budak yang bermasalah dan ada terlibat dengan geng pecah gudang bts"terang sehun panjanh lebar.mereka semua terkejut tak sangka sehun banyak memikir dan menyimpan.

"jadi sebab tu jungkook selalu update dekat kau pasal suzy"kata kris pula ke sehun.sehun mengangguk saja.

"hmmm...tapi aku dengan d.o pergi tadi memang suzy takda dekat office"kata xiumin yakin sebab mereka sampai tadi mereka meronda dulu sekitar situ dan tidak nampak suzy di situ.

"itu laa aku pelik bila kau cakap macam tu..jungkook kata dia hari hari masuk office tapi korang cakap tadi dia takda"kata sehun meletak tangan nya di dagu seperti memikir.

"yeobo"kata jihyo masuk ke dalam bilik mereka dan memandang mereka satu persatu.

"wae chagi?"tanya sehun menghampiri jihyo.jihyo melihat muka sehun yang berkerut-kerut dahi nya seperti memikir.

"oppa wae?fikir apa?"tanya jihyo ke sehun dan dia melihat kawannya yang muka pelik bila jihyo tanya begitu.

"wae?ada masalah ke?"tanya jihyo lagi membuat sehun mengeleng kepala saja.

"aniya..dia orang cerita pasal kerja tu je"kata sehun tu membuat jihyo mengiyakan saja.

"tadi jin oppa call..dia cakap mintak kita berdua di temani kai dan chen dengan jooheon dan kihyun"kata jihyo seperti mengira orang.baekhyun bangun dari duduknya.

"wae?bts panggil jihyo dengan yang tadi?"tanya baekhyun pula.jihyo mengangguk.

"nae..jin oppa cakap jihyo kena buat satu kerja jugak yang mana handle produk dekat gudang tu..tapi oppa suruh datang ramai-ramai..tapi ramai tu nama tadi laa"terang jihyo tu membuat mereka semua berpandang sesama sendiri.

"hmmm..kalau itu jin katakan kita ikutkan saja"kata xiumin yang tidak boleh membuat keputusan sekarang.

"chagi tunggu dengan jooheon yaa..oppa kemas barang chagi"kata sehun ke jihyo mengangguk dan keluar dari bilik tersebut.sehun mula.mengemas barang manakala chen dengan kai sudah bersedia untuk pergi.

"ingat sehun..hati-hati maybe kata jungkook tu benar lebih elok berhati-hati"pesan d.o lagi membuat sehun mengangguk tanda faham.dia mula pergi situ bersama kai dan chen.

"chagi jom.."

"jom oppa...banyak gayanya chagi kena order ni"kata jihyo berjalan bersama 2 orang groupnya dan group barunya.jihyo memasuki kereta terlebih dahulu.

"ingat ya..sampai sana korang kena berjaga"kata sehun berpesan mereka berempat.dia mengangguk lalu menaiki kereta dua biji.

************************************

Hi ! sorry tau lau episode kali ni agak hambarnya..seperti mana author cakapkan..author percepatkan usia kandungan jihyo kerana ada banyak cerita yang di keluarkan nanti

My Brother is Kingka 2Where stories live. Discover now