BAB 8

37 3 3
                                    

"annyeong"

semua memandang ke arah suara tersebut.

"eo?baekhyun"

baekhyun terus menutup pintu bilik hospital tu dengan penuh beg plastik makanan di tangannya.

"aku tahu korang semua lapar..nah makanan utk korang"kata baekhyun membagi beg plastik tu ke chanyeol.

"omaigad!baek!!kau memang daebakk!!sayang kau"kata chanyeok segera memeluk baekhyun.

"wtf..."carut baekhyun dengan riak muka paling rimas.

"woi! chanyeol! kajja kita pegi makan..aku lapar ni"marah kai menarik chanyeol pergi.chanyeol hanya mengikut saja langkah kai.

"kau okay x bro?"tanya baekhyun duduk kerusi kosong sebelah katil sehun.sehun hanya mengngguk saja.

"kau dah makan ke belum sehun?"tanya baekhyun lagi.

"x pun..aku kenyang..maybe sebab air hospital ni bagi"kata sehun menunjuk botol airnya.

"kau langsung x makan?"tanya baekhyun dengan muka terkjeut.sehun mengeleng saja kepalanya

"tak lapar ke woi?"tanya baekhyun yg sehun sengih saja ke dia.

"annyeong"

mereka berpaling ke arah tersebut.tersenyum lebar melihat orang yang tersayang datang.

"chagiya~!"

"oppa!"

"eh baekhyun"

jihyo segera ke katil sehun dan duduk sebelah sehun.sehun memberi ruang ke jihyo.

"heyy v...apa khabar kau?"tanya baekhyun menyampai salam dari v.

"aku okay je beb..macam mana kerja kau sekarang?busy nampak"kata v sengih tayang gigi saja.baekhyun menjeling saja.

"busy tak busy juga laa v..macam tak tau pulak lau suga hyung dengan rap mon hyung selalu naik office kitaorg"terang baekhyun memandang ke arah jihyo yang sudah duduk atas katil sebelah sehun.

"oppa..rindu~"kata jihyo baring di atas dada sehun.

"nae..oppa pun rindu chagi...tak mau la sedih-sedih chagi"pujuk sehun apabila terdengar esakan tangis dari jihyo.

"oppa..bila oppa nak keluar wad?"tanya jihyo memandang ke sehun.sehun mengesat air matanya.

"kata nya esok oppa boleh keluar"kata sehun senyum manis memeluk jihyo.

"jihyo..nak makan tak?makanan banyak ni"panggil chanyeol menunjuk makanan yang masih belum di buka.

"sapa beli tu?"sampuk v memandang ke arah mereka.

"aku yang belikan..dia orang lapar buat muka macam tak lapar je..karang ada yang masuk wad duduk sebelah sehun ni kanh"bebel baekhyun memandang dia orang yang sibuk makan.kejap kejap ketawa.

"saeng nak ke?"tanya v ke jihyo.jihyo menjenguk sikit leher nya melihat ke arah mereka.dia memandang kembali ke v dengan anggukan yang laju.v menolong adik nya turun dari katil sakit.

"nak sikit!"

"ppalli ppalli..makan banyak banyak tau..biar anak kau sihat sikit..jangan ikut omma dia asyik diet je"

"Shibal"

"Aippp!!!! V kau tengok ni..jihyo mencarut"

"Argghhh aku nak makan"

mereka bertiga mengeleng kepala saja melihat ke arah mereka.v memandang ke arah sehun.tangannya masih memeluk tubuh.

"sehun..aku nak cakap sikit ni"kata v tu membuat sehun dengan baekhyun memandang v dengan muka tertanya.

"waeyo?"

"baru baru ni..suzy datang melawat kau kan?"pertanyaan v tu membuang sehun tertanya tanya sekali lagi.

"nae..wae?"tanya sehun lagi menunggu kata jawapan lain.

"kau tau yang suzy bagi makanan basi dekat jihyo"kata v tu membuat baekhyun terbangun sebab terkejut.sehun pun turut terkejut.

"aku tau korang terkejut..tolong rahsia kan dari jihyo..jihyo tak tau apa punca"kata v tangannya menyeluk tangan ke poket seluar.riak mukanya tampak sedih apabila teringat kejadian haritu.

"habis sekarang?"tanya baekhyun kerisauan.sehun mendiamkan diri atas katil.

"haritu kuat dia sakit perut..sekarang okay sikit..sebab tu sekarang makanan dari korang atau kita orang saja di benarkan makan..orang luar bagi..nope!"kata v membuang tangan tanda pangkah.baekhyun mengangguk tanda faham.

"macam mana korang boleh tau kerja suzy?"tanya sehun kepelikkan.v senyum senget.

"dia licik sehun..depan jihyo lain..depan kau lain..depan aku pun lain..tapi kalau depan kookie..dia punya gedik"kata v mengeleng kepala bila cerita gosip pasal minah tu.

"memang gedik betul kalau tak boleh cakap"kata sehun ketawa kecil.v mengangguk banyak kali tanda setuju.

"sebab aku perasan makanan yang dia bungkus tu macam nak buang"kata sehun membuat v mengangguk.

"betul..memang dia nak buang..pembantu dia cakap dia nampak yang suzy buang tapi bila dia perasan takda makanan dalam tong sampah sebalik nya lepas ke jihyo"kata v tu lagi membuat sehun memandang jihyo yang ketawa besar makan bersama kawannya.

"aku rasa v..aku kena keluar dari hospital ni cepat v..jihyo dalam bahaya..aku tak boleh v"kata sehun bersungguh-sungguh ingin pergi dari situ.

"jamkaman..kau pun tau kan esok kau keluar hospital..kau jangan risau..aku yang uruskan pasal jihyo..aku,jungkook dengan jimin..sebab yang kena buat kerja"terang v membuat sehun memandang ke arah jihyo dengan riak muka sedih.

"aku risau v"kata sehun tampak sedih.dia risau pasal kesihatan jihyo.

"jangan risau sehun..kami ada sehun"kata baekhyun tu membuat sehun termenung.

"sehun..kau jangan risau..hyung dah pesan..sepatutnya aku tak boleh cerita dekat kau..sebab nak jaga kesihatan kau..tapi aku tak boleh..aku nak jugak bagitau kau pasal ni"terang v lagi membuat sehun mengeluh perlahan.dia faham kenapa dan mengapa mereka tidak bagitau dia.jihyo datang menghampiri sehun.

"oppa..sedap la"kata jihyo membawa kimbap roll tuna ke sehun.Sehun senyum je.

"Nak sikit boleh?"kata sehun ke jihyo.jihyo mengangguk lalu menyuapkan nya sedikit.

"sedap?"

"mmm..kurang laa"kata sehun mimik muka tak berminat.

"jinjja?sedap tau"kata jihyo pergi ke arah yang chanyeol duduk.

"apa yang sedap sangat kimbap tu..bagi aku biasa je"kata baekhyun kepelikkan.satu tepukkan di kepala baekhyun.

"kyaa!!! waeyoo!!!"

"chingu kau kan mengandung..apa masalah kau ni mangkuk?"kata v bengang dengan sikap baekhyun yang pelik.

"aigoo"kata sehun menepuk dahi.baekhyun ketawa sambil mengaru kepalanya tidak terasa gatal.v melihat jam di tangan.waktu melawat sudah hampir habis.

"saeng ah..ppalli..kita balik dulu..esok kita datang lagi okay..."kata v tu membuat jihyo mengangguk.

"oppa..sayang oppaa"kata jihyo manja memeluk sehun.sehun mengucup dahi jihyo.

"jalja yeobo"

jihyo keluar bersama v manakala kawannya lain turut mengikuti keluar dari bilik tersebut.

-----------------------------------------------------------

sorry yaa dah lama x update pasal story ni..maklum la dahn kawin and then berkerja..tapi alhamdulillah author dapat sambung kan sikit episode seterusnya...jadi tunggu episode seterusnya yaa...MAAF SEKALI LAGI..IM QUEEN OF TYPO

HUHUJHUHU

My Brother is Kingka 2Where stories live. Discover now