FLASH

7.9K 233 42
                                    

Flash'ın dc karakterleri arasında en hızlısı olduğunu siz de biliyorsunuzdur. 4 tane Flash vardır. (Bunlar: Jay Garrick, Barry ALLEN, Wally WEST,Bart ALLEN'dır Bart allen barry allenin torunudur. ) ama ben en sevdiğim flash olan Barry ALLEN'dan bahsetmek istiyorum.Belki ileriki bölümlerde diğer flash kişiliklerinden de bahsadebiliriz.

GERÇEK ADI:Barry ALLEN

ÖZELLİKLERİ: Speed force(DC'nin hız birimlerindendir ve en yüksek hızı belirtmektedir.)'u etrafa zarar vermeden aşan tek kahramandır.Işıktan daha hızlıdır ve zamanda yolculuk yapabilir.

HAYATI: Barry Allen'ın akıllara zarar köken hikayesi. Pek çok süper kahramanın ortak noktası geçmişlerinin büyük trajedilere dayanıyor olmasıdır, hatta çoğu zaman bu trajediler onların kostüm giyip kötü adam dövme yolunda şekillenen geleceklerini belirliyor. Barry Allen bu noktada en orijinal ve en trajik karakterlerden biri işte; zira onun geleceği, geçmişindeki trajedileri yaratıyor. Barry Allen'ın kökenine girmek için önce biraz baş düşmanından bahsetmemiz lazım;Professor Zoom. Gerçek adı Eobard Thawne olan Professor Zoom (ya da Reverse Flash) aslen çok uzak gelecekte, 25. yüzyılda, doğan biri. Ancak DC Evreni'nin geleceğinde önemli bir ikona dönüşen Flash'a, yani Barry Allen'a, öylesine büyük bir hayranlık duyuyor ki zamanının teknolojisini kullanarak onun güçlerine kavuşuyor ve hatta görünümünü ona benzetiyor. Detaylarla fazla uzatmayalım, çeşitli etkenler ve olayların sonucu bu hayranlık sapkınlığa ve rekabete dönüşüyor.

Professor Zoom hakkında bu kadar bilgi yeterli olacaktır, gelelim Barry Allen'ın trajedisine. The Flash dizisini izleyenler kısmen neler yaşandığını biliyorlar. Küçük yaştayken annesi öldürülür ve cinayet için babası suçlanır. Ancak daha sonra babası da hapishanede hayatını kaybeder. Bu haliyle bile yeterince trajikken arka planında yaşananlar durumun dramatikliğini daha da arttırıyor. Zira normal şartlarda Barry'nin başına bunların hiçbiri gelmiyor, ailesiyle beraber mutlu mesut yaşadıktan sonra malum olaylar sonucu (laboratuar kazası, yıldırım çarpması vs) Flash'a dönüşüyor. Ancak Flash'a dönüştükten sonra edindiği baş düşmanı Professor Zoom geçmişe giderek Barry'nin hayatını zehir ediyor. Önce köpeğini öldürmek, evini ateşe vermek gibi küçük hamlelerle Barry'nin hayatına müdahale ediyor. Daha sonra Barry'nin annesini öldürüp suçu babasına yükleyerek noktayı koyuyor. Barry Allen, yine Flash'a dönüşüyor ama çok daha zor ve dramatik bir hayat sürdürmek zorunda kalıyor.

Elbette zaman yolculuğu gücüne sadece Professor Zoom sahip değil, Barry Allen da kendisine süper hız veren speed force sayesinde geçmişe yolculuk edebiliyor. Ne kadar hızlı koşarsa koşsun hiçbir zaman annesini kurtaracak kadar hızlı koşamayacağını düşünenen Barry, sonunda annesini kurtaracak kadar hızlı koşmayı başarıyor ve annesinin ölümünü engelleyerek geçmişini değiştiriyor. Ancak bu durum maalesef geleceği de önemli ölçüde değiştiriyor ve Flashpoint evreni olarak bildiğimiz distopik bir dünyanın oluşmasına yol açıyor. Barry Allen çok zor bir tercih yaparak, dünyanın (kısmen) eski haline dönmesi pahasına bir kez daha annesinin ölümüyle yüzleşmek zorunda kalıyor. Kısacası Barry Allen neredeyse dört farklı geçmiş yaşıyor.

DC COMICS KARAKTERLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin