- Samuel
Eerst heet ze Anne en nu Tessa? Ik snap er helemaal niks meer van. Er zal vast wel iets ergs zijn want ze kijkt me heel angstig aan. Ze opent haar mond om iets te zeggen maar sluit hem dan toch weer. Ik besluit om haar gerust te stellen, ik ben niet boos of zo ik vind het alleen raar. ''Hey, ik ben niet boos, ik snap het alleen niet.'' zeg ik met een glimlach. Ze lijkt te kalmeren want ze glimlacht nu terug naar me. ''Eh.. Ik heet Tessa, niet Anne.'' zegt ze dan aarzelend. ''Oke.. En wie is Anne dan? Of waarom heette je eerst Anne?'' vraag ik dan maar. Ze zucht een keer diep en begint dan te vertellen dat Anne haar beste vriendin is, dat ze doodziek thuis zit en niet naar de show kon, hoe ze Tessa had gevraagd of zij kon gaan en dat zij erover had getwijfeld maar uiteindelijk toch is gegaan. Het is raar om te horen dat ze ons/mij echt haat maar toch fijn dat ze zich zo open opstelt. Ik zeg dat ik het niet erg vind en fijn dat ze het vertelt aan me. ''Eh.. Ja sorry voor dat ik zei dat ik jullie haat maar ja.. Ik dacht, laat ik eerlijk zijn.'' zegt ze en ik die dat ze rood wordt. Ik schiet in de lach. ''Dat is helemaal niet erg, ik vind het fijn dat je zo eerlijk bent.'' zeg ik dan tegen haar en ze lacht met me mee.
"Duss..." zeg ik na een tijdje. "Anne is behoorlijk fan, begreep ik?" zeg ik tegen Tessa. "Ja ja ja ja" zegt ze terwijl ze heftig met haar hoofd knikt. "Laten we haar verrassen?" Stel ik voor. "Hoe?" hoor ik Tessa zeggen. "Haar opbellen?" vraag ik. "Ja dat zou ze echt helemaal geweldig vinden!" roept Tessa blij en ze klapt ik haar handen. Ik schiet in de lach en ze lacht met me mee. "Nou dann! Gimme your phone." roep ik enthousiast. Tessa geeft me haar telefoon waar het nummer van, ik neem aan, Anne staat. Ik druk op het groene knopje en bel het meisje waarvan ik niet weet wie ze is. Na 2 keer overgaan neemt ze op. "TESSSS!" Klinkt een overblije stem. "Zo, dat was snel." zeg ik verbaast. Aan de andere kant van de lijn hoor ik iemand naar adem happen en haar hand voor haar mond slaan, denk ik? "Sa... sam... samuel..?" klinkt een piepkleine stem. 'Yess. Jij moet vast Anne zijn?" probeer ik haar te kalmeren. "J... ja. Eh ja shit sorry normaal stotter ik niet maar ja dit is vet akward en eng en ja.." ik onderbreek haar. "Hey, rustig maar. Ik snap het, geen probleem." Ik hoor iemand zuchten van opluchting en ik praat verder. "Ik hoorde van Tess. Ik bedoel Tessa dat je een grote fan bent?" zeg ik aarzelend. Sam, waarom zei je nou Tess? Niet slim ben je. Ja Tessa lijkt echt al jaren een vriendin van me. Ze is echt een geweldig mens, een super leuk meisje. Stop Sam, niet zo gaan denken. Ze haat bbrave, en jou. Geen kans dus als je iets wilde proberen. De stem van Tessa ontwaakt me uit mijn gedachten, ze heeft de telefoon overgenomen en praat nu tegen Anne.
Ik heb nog zo'n uur met Anne gepraat aan de telefoon als haar moeder komt zeggen dat ze echt even moet gaan slapen en beter worden. Ik beloof dat ik haar nog een keer ga spreken en hang dan op.
JE LEEST
Hoe de tv-show alles veranderde || Bbrave fanfiction
FanfictionWat gebeurt er als je na 2 jaar eindelijk je idool kan ontmoeten door middel van een tv-quizz maar je ziek bent? Zo ziek dat je niet kunt gaan. Dan maar je beste vriendin vragen, maar ze haat je idool, hoe gaat dit verder? Dit is een fanfiction dus...