Hoofdstuk 3

100 5 0
                                    

-Tessa

Ik kan nu niet in een keer doen alsof ik fan ben ik hem helemaal leuk vind. Ja, hij is hot maar hij is echt een eikel. Ik zweer het je.

Ik heb wel geprobeerd hoor, om ze leuk te vinden. Ik heb heel Bbrave zelfs een tijdje gevolgd op Twitter, maar nee, ik vind ze echt mega arrogant. Dit gaat nog een lange dag worden zeg. ''En dan gaan we nu beginnen!'' hoor ik Kim-Lian door de zaal roepen en ik schrik op. Kennelijk zag Sam het want hij begint nu keihard te lachen, ik zet maar een nep glimlach op.

''De eerste vraag is...'' zegt Kim-Lian.
''De eerste vraag..'' herhaalt Samuel. ''De eerste vraag is, hoe oud ben ik?'' Voordat ik het weet zit mijn hand aan de fietsbel en mag ik antwoorden. Fuck, denk na Tess, dit weet je. Kom op! Hoe vaak heeft Anne dit niet gezegd? ''Anne was de eerste, dus jij mag het zeggen!'' het is Kim-Lian weer die praat. Ja, ze noemen me Anne want ja als ik nu ga zeggen dat ik Tessa heet dan sturen ze me weg. Dus vandaag ben ik Anne, omdat Anne ziek is. 

Oke, terug naar het spel. ''19 jaar.'' hoor ik mezelf zeggen. Please laat me goed gokken. ''Dat is helemaal goed! Je blijft in het spel.'' zegt Kim-Lian en ze geeft me een glimlach. Sam geeft me ook een glimlach, maar die negeer ik.

20 minuten later

Ondertussen zijn er al 17 mensen afgevallen en ben ik met nog 2 andere over. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen snap ik nog steeds niet maar ik wist echt superveel vragen. De volgende vraag is; waar woont Samuel? Het meisje naast me drukt zo hard als ze kan op het belletje wat ze heeft en ze mag antwoorden. ''Amsterdam?'' ze klinkt onzeker. ''Helaas, Taylor dat is niet het goede antwoord, Samuel woont in Badhoevedorp.'' zegt Kim-Lian zo lief mogelijk. Het meisje, dat Taylor heet staat op en loopt verdrietig weg. Ohja, iedereen die af valt krijgt een knuffel van Sam. Als het meisje Samuel een knuffel geeft barst ze in tranen uit. Ze loopt met betraande ogen weg en zwaait nog een keer naar ons. Ik glimlach en zwaai terug, toch zielig als je zo erg fan bent en het dan niet haalt.

''Oeh, de laatste ronde. Wie er nu wint, heeft gewonnen. We hebben dan ook een moeilijke vraag.'' presenteert Kim-Lian weer.

- Samuel

De laatste ronde.. Zo zielig, alle meisjes die afvielen, ze waren zo verdrietig. Ik heb het wel met ze te doen hoor. En dan zitten hier voor me nog 2 meisjes. Anne en Katy. Anne ziet er echt heel mooi uit, donkerbruin, lang, stijl haar en blauwe ogen. Ze heeft echt gevoel voor stijl dat zie je gewoon. En dan hebben we nog Katy, een redelijk dik meisje met blond, half lang haar, te veel make-up en te strakke kleren voor haar figuur. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ze allebei winnen, maar ik ben nou eenmaal best kritisch als het om uiterlijk gaat. Ik ben dan ook niet bang om mijn mening uit te spreken.

Deze vraag moet ik doen, en ik ben nu aan de beurt. ''Ja dat klopt, de vraag is; hoelang ben ik? Nu denken jullie hoe de fuck moet ik dat weten? En daarom hebben we er een meerkeuze vraag van gemaakt. Dus, ben ik A: 1 meter 79? B: 1 meter 80? Of C: 1 meter 81?'' hoor ik mezelf zeggen. Meteen pakt Anne haar fietsbel en maakt er geluid mee. Dit moet een pure gok zijn, net als de rest van de antwoorden die ze heeft gegeven. Je kan gewoon zien dat ze niet echt fan is en daarom vind ik het zo grappig dat ze het zover bereikt heeft. ''Ik denk C'' hoor ik haar zeggen. Fuck, nog goed ook. Deze girl is awesome. ''Jaa! Helemaal goed!'' hoor ik mezelf roepen, letterlijk, roepen. Ik ben raar, ik weet het. Ik sta op om Katy te knuffelen en loop dan door naar Anne. Ook haar geef ik een knuffel. Dan sla ik een arm om haar heen en ga naar Kim-Lian staan. Zij sluit dit programma af en dadelijk heb ik mijn 'Meet&Greet' met Anne. En daarna, kan ik eindelijk eten.

Hoe de tv-show alles veranderde || Bbrave fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu