- Samuel
Wie had dat gedacht? Dat Tessa met ons mee uit gaat, ik vind het alleen maar leuk. Zo kan ik haar laten zien hoe ik ben want ik vind haar een leuk meisje. Daar bedoel ik niks mee, maar gewoon, ze is leuk.
- Tessa
We rijden met Samuel zijn scooter naar het huis van de jongens, ze wonen bij elkaar. Hoe leuk! Ik wil later ook met mijn vriendinnen in 1 huis wonen. Ik twijfel of ik mijn armen nou om hem heen moet slaan of niet. Hij zal het vast raar vinden. Toch doe ik het, ik zie dat hij naar mijn armen kijkt maar hij lijkt het niet erg te vinden.
Deze dag, met Samuel, voelt zo vertrouwd aan. Ik meen het als ik zeg dat het lijkt alsof we al jaren vrienden zijn. Zijn we eigenlijk wel vrienden? Ik denk van wel.
Onderweg naar zijn huis is het stil. We zeggen allebei niks, dat is ook niet te doen want je hoort toch niet wat de ander zegt door de wind. Na een kwartiertje komen we aan bij een klein huis. Hier wonen ze dus, het huis is echt mooi. Het is gezellig klein.
Samuel zet zijn scooter neer, pakt zijn sleutels en opent de deur. ''Ben thuis!'' roept hij. Ik loop onzeker naar binnen en kijk een beetje rond. Als je door de voordeur naar binnen loopt kom je in de woonkamer, waar een hoekbank staat en een televisie. Als je rechtdoor loopt, dan kom je in de keuken uit, een kook eiland! Dat heb ik altijd al willen hebben, ik vind het helemaal geweldig. Als ik opzij kijk, zie ik dat Samuel me aanstaart. ''Wat is er?'' vraag ik. ''Vind je het mooi?'' vraag hij, mijn vraag ontwijkend. ''Jazeker. Ik vind het helemaal geweldig.'' zeg ik dan. ''Goedzo.'' zegt Samuel. ''Plof lekker neer op de bank, doe alsof je thuis bent. Dan pak ik drinken voor ons.'' zegt hij en hij loopt de keuken in. Het is wel makkelijk, de keuken en de woonkamer zijn eigenlijk 1 kamer. Er komt een jongen naar me toe gelopen en ploft naast me neer op de bank. ''Hoi, ik ben Kaj. En wie ben jij?'' vraagt hij. ''Hoi Kaj, ik ben Tessa.'' zeg ik en ik glimlach naar hem. ''Tessa is het meisje van de show.'' hoor ik Samuel vanuit de keuken roepen en hij komt aanlopen met 2 glazen cola. Samuel komt naast me zitten en geeft me mijn glas aan. ''Waar gaan we vanavond heen?'' vraag ik nadat ik een slok drinken heb genomen. ''Geen idee, Kaj, waar gaan we heen?'' vraagt hij. ''Naar Fiësta natuurlijk.'' zegt een jongen die aan komt lopen, Jai volgens mij. ''Okay! Dat is een club hier in de stad.'' zegt Samuel ter verduidelijking voor mij. ''Jai.'' zegt Jai en hij steekt zijn hand uit. ''Tessa.'' stel ik mezelf voor. Cassius en Dioni kunnen elk moment thuis komen.'' zegt Kaj tegen Samuel. ''Prima, dan ga ik me klaarmaken. Tessa, je mag wel meelopen, dan kun je je even opfrissen.'' zegt Samuel en ik loop achter hem aan, de woonkamer uit, richting de trap. Ik hoop wat geluiden van ''oeeh'' en ''doe het rustig'' maar dat negeer ik. Als we boven zijn loopt Samuel rechtdoor de gang in en gaat de eerste kamer rechts, zijn kamer. Ik ga op zijn bed zitten en kijk hem aan. Hij staat voor zijn kleren kast en kiest kleren uit voor vanavond. ''Wat wil je dadelijk eten?'' vraagt hij terwijl hij zijn shirt uit doet. Damn, die spieren. ''Eh, pizza ofzo?'' vraag ik en ik kijk snel de andere kant op. Ik moet volgende keer echt een bakje hebben om in te kwijlen volgens mij, jeetje. Als Samuel een ander shirt heeft aangedaan doet hij zijn haren goed, als hij daarmee klaar is kijkt hij naar mij. ''Wil je je opfrissen? Je kunt douchen hier?'' vraagt hij me. ''Nee bedankt, ik vind het wel goed zo.'' zeg ik, ik heb echt geen zin om nu te douchen. ''Helemaal prima.'' zegt Samuel en hij komt naast me zitten. ''Weet je waar ik aan zat te denken?'' zegt hij. Ik kijk hem aan mompel iets van nee. ''Ik heb je nummer nog niet, zou ik die mogen?'' vraagt hij dan en hij glimlacht. ''Natuurlijk.'' zeg ik en hij heeft zijn telefoon. Nadat ik mijn nummer er heb in gezet geef ik hem terug. ''Tess? Met een kikker?'' vaagt hij en hij begint keihard te lachen. ''Tja, sorry.'' zeg ik zo onschuldig mogelijk. Ik pak snel mijn iPhone 5s en maak een foto van hem. ''TESSA verwijderen.'' zegt hij en hij trekt een pruillip. ''Nope, deze gaat naar Anne.'' zeg ik en ik steek mijn tong uit. Dan maakt Samuel een foto van mij. ''SAMM no.'' roep ik. ''Die komt op Twitter.'' zegt hij. ''NO YOU WON'T.'' roep ik, ik pak zijn telefoon af en verwijder de foto. ''Told ya.'' zeg ik en hij begint me te kietelen. ''Karma, bitch.'' ''Jaja, ik hou ook van jou Sam.'' zeg ik tussen het lachen door.
JE LEEST
Hoe de tv-show alles veranderde || Bbrave fanfiction
FanfictionWat gebeurt er als je na 2 jaar eindelijk je idool kan ontmoeten door middel van een tv-quizz maar je ziek bent? Zo ziek dat je niet kunt gaan. Dan maar je beste vriendin vragen, maar ze haat je idool, hoe gaat dit verder? Dit is een fanfiction dus...