6. Straf

72 7 1
                                    

Ik zit op m'n telefoon en krijg opeens een berichtje van twitter. #milton_gray Nou morgen moeten we samen het schoolplein schoonmaken... zie je dan. Ik zucht en leg m'n telefoon weg.


POV Shirley

Ik staar naar het plafond, niet dat ik iets kan zien, want het is helemaal donker. Ik pak m'n telefoon en kijk hoe laat het is. Het is twee uur 's nachts en ik heb nog geen oog dicht gedaan.Langzaam ga ik rechtop zitten en staar in het niets. Ik blijf er maar over piekeren hoe dat morgen zal gaan, als Milton en ik samen het schoolplein moeten gaan schoonmaken. Ik klink nu echt als een loser. Ik leg m'n hoofd in m'n handen en ik zucht. "Ik ben echt niet de bitch die iedereen denkt dat ik ben." fluister ik met een gebroken stem. Ik heb al een paar keer geprobeerd een berichtje naar Milton te sturen om sorry te zeggen, maar hoe doe ik dat zonder mijn reputatie te verliezen? Ik laat me op m'n bed vallen en begin zachtjes te huilen.


~De volgende ochtend~

piep piep piep

Nooit eerder was ik zo blij dat de wekker ging, ik heb dus toch nog even kunnen slapen. Ik sla de dekens van me af en loop naar de grote spiegel in de badkamer. Gelukkig zijn m'n ogen niet rood geworden van gisteravond.Ik stap onder de douche en zet het water zo heet dat m'n huid rood wordt. Ik sluit m'n ogen en probeer even nergens aan te denken. Dan zet ik de douche uit en ga me aankleden en m'n make-up doen.Als ik m'n make-up doe spreek ik mezelf toe. "Oke Shir, mensen mogen niks aan je zien. Wees gewoon de bitch die ze verwachten dat je bent." Ik ben klaar met m'n mascara en gooi hem op de wastafel. "Papa, waarom is het zover gekomen?" fluister ik zachtjes.Ik schud die nare gedachte van me af en maak me verder klaar.


~Die dag na school~


Vandaag was een gewone saaie dag op school. Ik was 'mezelf' en niemand merkte iets aan me. Robine was niet op school, waarschijnlijk durfde ze me niet onder ogen te komen ofzo. Is d'r geraden ook! Wat een naaistreek! Door haar moet ik nu samen met Milton naar de congiërge om zo'n prikker en vuilniszak op te halen. Milton en ik lopen dus samen naar de congiërge en het is behoorlijk awkward. "Milton?" Moet ik nu zeggen dat het me spijt of vragen hoe z'n biologieproefwerk ging? "Ja?" "Hoe ging je biologieproefwerk?" Ik ben ook zo'n freaking slappeling. "Mhaw ging wel, ik had niet echt geleerd. En hoe ging ie bij jou?" " Oh wel goed hoor." Ik glimlach naar Milton, maar hij draait z'n hoofd weg. "Oke goed gedaan Shirley, hij is nog steeds boos." mompel ik. "Wat zei je?" Ik voel dat ik rood wordt. Milton begint te lachen en wil net iets zeggen, maar dan komt net de congiërge aangelopen met twee prikkers en twee vuilniszakken. " Zo jongelui, het hele plein moet schoon, veel succes!"De congiërge geeft de spullen en gaat dan gelijk weer naar zijn 'congiërehok'. Ik voel dat ik nog steeds rood ben en kijk naar m'n schoenen. "Zo die Shirley, wat zei je?" Hij kijkt me met een gemene grijns aan. Ik voel de tranen in m'n ogen prikken en probeer iets te zeggen maar het lukt niet. Milton ziet de tranen in m'n ogen en kijkt me schuldig aan. "Het spijt me Shirley. Ik weet niet wat me bezielde, maar ik wou wraak nemen, omdat je zo lullig deed. Maar jij hebt natuurlijk ook gevoel. Ookal lijkt het vaak van niet." Milton legt troostend een hand op m'n schouder en ik voel een schokje als hij dat doet. "Milton ik zei: 'Oke goed gedaan Shirley, hij is nog steeds boos.'" Milton kijkt me zwijgend aan en ik ga verder. "Milton het spijt me echt ik wou niet zo lullig doen. Ik ben echt niet altijd zo'n bitch, maar anders-" "Anders ben je je reputatie kwijt. Ik snap het Shirley." Milton draait zich om en loopt naar het plein waar hij gaat schoonmaken. "Goedzo Shirley je hebt het weer eens lekker verpest." Ik loop naar buiten en probeer het plein schoon te maken. Maar het lukt niet ik zie niks, ik ben verblind door de tranen en Milton zal me dit keer niet komen troosten.


A/N Awh arme Shirley komt dit nog goed? En vindt ze Milton nou leuk!? Jullie zien nu een beetje de andere kant van Shirley. Ze kan dus ook heel kwetsbaar en gevoelig zijn. dat hebben jullie in dit hoofdstuk gezien. En wat denken jullie van Milton? Laat het achter in de comment en vote alsjeblieft even ;).

Xx Ons

The beautiful bitchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu