I promise that one day I'll be around
I'll keep you safe
I'll keep you sound
Right now it's pretty crazy
And I don't know how to stop or slow it down
Hey
I know there are some things we need to talk about
And I can't stay
Just let me hold you for a little longer now
Take a piece of my heart
And make it all your own
So when we are apart
You'll never be alone
Så ja nu sitter jag här på planet i luften med hörlurarna i öronen och bara lyssnar medan jag tittar ut igenom fönstret, jag drar upp benen och fötterna i stolen för att sitta lite bekvämare. Jag tänker ta av mig mina vita nikes men orkar inte så de får sitta på. Denna låten är nog min favvo av Shawn Mendes. Om några veckor ska jag faktiskt på hans konsert, wääää som jag längtat i flera månader men jag vet inte med vem. Jag fick nämligen 2 biljetter till hans konsert på min födelsedag också var det planerat att jag skulle åkt dit med min brosha men efter som han inte längre finns kvar på jorden så vet jag inte. Mamma föreslog att om jag träffade någon ny vän i USA kunde jag ta med vännen men jag är skeptisk.Tydligen hade jag somnat för mamma knuffar till mig lätt på armen och säger retsamt "ska du sitta kvar på planet eller?" Yrvaket tittar jag på henne "vad tror du?" Mamma tittar på mig igen med en skynda-dig-nu-blick men hon brister snart ut i skratt när hon ser som jag samtidigt lägger jag märke till att den ena öronluren har hamnat i munnen, snabbt spottar jag ut den och känner en besk smak i munnen, fy fan säger jag bara. "EEUUUWWWW" brister jag ut och sa det nog lite för högt eftersom typ alla på flyget tittar på mig. Samtidigt som jag ställer mig upp känner jag att det är blött mellan benen och neråt, min första tanke var -mens. Men den skulle ju inte komma nu så jag funderar på vad det är jag böjer mig ner för att lukta. Tänker inte på att jag står mitt i allmänheten bland massa folk. Men kommer på det när två killar i min ålder som dessutom ser bra ut ställer sig och bara tittar undrandes en av de frågar "hittar du nått eller?" jag tittar upp men snabbt ner igen och inser just vad jag gjort, mina kinder hettar till och får nog en nyans av rött. Ja har stått och som alla tror luktat på mitt underliv eller nått. "Nej!" Fräser jag tillbaka. Vilket jag ångrar för han tittar på mig med ett flin men snart går de igen. Det gör att jag känner mig osäker, på vad vet jag inte men men. Det börjar ju bra tänker jag. Jag kommer på att det bara är vattnet från min starbuksmugg som vält. Fint, det ser ut som jag pissat på mig. Mamma som gått fram till öppningen för länge sen står nu med ögonen nere i mobilen och väntar må mig. Innan jag går tar jag fram en röd, blå, vit skjorta från väskan som är full med lite kläder. Skjortan knyter jag runt midjan så man inte ser fläcken lika mycket. Ser faktiskt bättre ut. Jag stänger väskan och tar med den till mamma. "Äntligen varför tog det så tid?" Undrar hon jag lyfter bara lite på skjortan så fläcken syns "därför" säger jag och pekar på fläcken. "Nemen, gumman har du kissat på dig, det var länge sen." Neeej det har jag inte" suckar jag "okej, förlåt"
"jag spillde bara vatten."
Vi går bara igenom flygplatsen efter som inget är öppet dessutom är jag rätt trött. Vi hämtar väskorna och går ut i den friska luften. Lite längre bort står en svart taxi så vi vandrar fram till den mamma sticker in huvudet i dörren och frågar "kan vi åka med denna till Indiana?" "Visst, hoppa in bara" ger han som svar. Vi hoppar in i taxin och hjulen börjar rulla. Det är mörkt ute jag tittar på klockan 01:34. 2 timmar kvar i taxin ungefär. Jag lutar mig mot fönstret och blundar.
Jag vaknar den tredje gången på denna dan och denna av att mamma puttar lite på min arm "Vi är framme." Jag tittar ut och ser vårt hus, jag har varigt här en gång inan men då bara tittade vi. Det är inte jätte stort men räcker för två. Vita träplankor täcker husets väggar, mer ser jag inte. Jag kliver ur taxin och går fram till dörren, mamma med efter hon betalt. "Unga damen vill du ha med din väska?" Ropar chauffören till mig. Tack och lov min väska skulle jag inte vilja glömma. "Ja, tack så mycket"
"ingen fara" jag går tillbaka till mamma som står och fixar med nycklarna "hittar du mamma?" "Snart ska bara testa denna med" hon stoppar in den i låset och vrider "denna var det" säger hon och håller upp nyckeln. Jag tar ett kliv in på den vita mattan i hallen och tittar mig runt. Det är faktiskt väldigt fint om jag får erkänna det själv. De som flyttat hit våra möbler från Sverige fick även instruktioner om var de ska sätta de flesta möblerna så mycket är på plats. Huset är nytt och fräscht.
Utan att ta av mig skorna går jag upp på övervåningen där mitt rum finns. Längs borta i hallen fins en dörr åt höger, jag öppnar. Det är faktiskt väldigt mysigt fast det mesta e vitt men jag gillar när det är naturligt och inte så mycket färg. Jag kastar mig i sängen som är dränkt av myskuddar och nån filt. Mamma kommer in på mitt rum och sätter sig på sängkanten. Hon tittar först sig runt och sen på mig och säger "det här blir perfekt för dig och mig" "aaaaaaa" jag börjar faktiskt tro på henne. Hon reser sig "Jag är jätte trött så jag går och lägger mig, vi tittar igenom huset imorgon. Sovgott" "natti mammsi" jag sparkar av mina skor på golvet och går till byrån där mina kläder antagligen ligger. Lådan näst längst ner ligger mina pyjamaser, jag får fram ett grått linne och ett par vita shorts. Tar av mig kläderna jag hade idag och drar på mig pyjamasen. Sminket tvättar jag bort imorgon för nu orkar jag inte. Sen bäddar ner mig i min säng i mitt hus i mitt USA. För första natten.Jag vet inte om jag ska börja skriva dialogerna på engelska alltså när de pratar med varan men allt annat på svenska, snälla skriv vad ni tycker behöver hjälp. Tack igen till er som läser :):)
YOU ARE READING
He's my badboy
Teen FictionChloe Healey Hon har i hela sitt liv bott i Sverige men det ändras snart när Chloe och hennes mamma flyttar till USA för att börja på nytt och glömma det förflutna Såklart börjar hon i en ny skola med nya 'friends' och en 'boyfriend' som hon trodde...