Jag vaknade av att solen lös in i genom mitt fönster. Jag sätter mig upp i sängen och tar fram min mobil och kollar klockan, 10:23 så jag går in på insta och ser att Emelie har taggat mig i bilden är från i somras när vi var på stranden, jusde var typ den bästa dagen i mitt liv vi hade övernattat på startanden. Till bilden hade hon skrivit en text "Min bästa Chloe jag saknar dig så det gör ont även om du bara varigt borta i en dag, du är som min syster jag kan prata om allt med, vi skrattar hela tiden aja hoppas du har det bra iallafall så får jag komma och hälsa på nån dag. Älskar dig <3." " Ååå min älskade Emelie jag saknar dig mer, ja du får komma och hälsa på <3" skrev jag. Jag Stängde ner telefonen och la den på mitt nattygsbord. Sen lutade jag mig mot väggen och tittade på mitt rum som faktist är väldigt fint. Jag sitter och tänker på hur det kommer bli i skolan, träffar jag nya vänner eller blir jag en ensam pluggis? Hopas jag inte. Finns det snygga killar? Okej det tror jag nog. I Sverige var jag ganska blyg och var inte så mycket med de "populära" men jag har allting tyckt det händer mycket mer, roligare liksom. Men ingen i denna nya skolan vet ju hur jag är så nu ska jag börja om på nytt och våga mer tänkte jag mig. "Vad vill du ha till frukost Chloe" undrar mamma från köket. "Vad finns det?" "Inget, jag tänkte att vi åker och äter någon stans sen handlar mat och saker vi behöver" "jaha, okej men jag vet inte vad jag vill ha, bestäm du" "okej så är du klar om en timme?" "aaaa". Jag går ut från mitt rum och in till rummet bredvid som är toan. Jag tvättar ansiktet med vatten efter som min rengöring är inte med från Sverige så sköljer jag bra med vatten jag får köpa nytt sen. Tittar mig sedan i spegeln och ser att mitt hår behöver tvättas så jag hoppar in i en snabb dusch. När jag ska ta schampoo kommer jag på att vi inte har nått. Så ja-a jag får väll gå ut igen utan att jag blivit renare. Drar en handduk runt mig och går till baka till mitt rum. För att håret ska torka snabbare fönar jag håret, okej det blev bättre än var det var inan duschen. Jag tar på mig mina blåa jeans shorts och en grå tröja där det står "BREAKFAST COFFEE PANCAKES" på. Jag låter mitt hår vara naturligt. Mitt hår är brunt och naturligt platt typ, rätt fint om jag får säga det själv. Jag är ganska nöjd med mitt ansikte och kropp, lite tränad men inte överdrivet och ganska nice rumpa vet jag att jag har, haha. Nu på sommaren är jag lite brunbränd också vilket ser väldigt fräscht ut fast i vanliga fall är jag lite det också efter som min pappa var från Grekland och mamma Sverige. Jag plockar upp mitt smink jag haft från Sverige och ställer det i mina sminkförvaringar. Sen sminkar jag mig lätt med lite foundation, puder, bronzer, mascara, liten eyeliner vinge, fyller i mina ögonbryn och till sist ett läppstift i en nude färg. Tar min guld klocka och går ner till mamma som redan väntar i halen "äntligen, är du klar nu?" Jag sätter på mig mina Nikes och svarar "Jaa, kommer du?" "Yess" vi går ut och mamma låser dörren. "men vi har ingen bil" berättar jag för mamma som går mot garaget. "Jo, jag har beställt och köpt en så den står här inne" så pekar hon på garaget. Jaha, trevligt. "Aha" bilen är en vit men märket vet jag inte och jag är inte häller så insatt. "Hoppa in gumman" vi sätter oss i bilen och mamma kör ut på vägen "var ska vi?" Undrar jag "Jag hade tänkt att vi åker till ett stort köpcenter som ligger i närheten så äter vi nått sen kan vi handla där med" "låter bra" ger jag till svar och tittar ut. Det är ganska likt Sverige bara att allt är på engelska och lite mer hus. Tur nog så är jag ganska bra på engelska för jag fick privat lektioner när jag var liten och då kunde jag ganska bra engelska för mamma tyckte det kunde vara bra att kunna. Och det var det ju för nu bor jag här. "Du vet väll att alla kommer prata engelska nu va?" Säger mamma typ som om hon läst mina tankar. "Ja" "så i skolan blir det bara engelska" "ja, jag vet" "visste att engelskan du lärde dig sen liten skulle vara bra att ha" skrattar hon. Ja, ja det var bra det kommer nog rädda mitt liv i skolan.
"Framme!" Informerar mamma mig. "Okej, ska vi gå in?" "Klart vi ska eller vill du sitta här?" Skrattar hon. Jag kliver ur bilen och vi går mot ingången. "Wow" det är ju jätte fint och stort "fint eller?" Undrar mamma "verkligen". "Okej vi hittar nån stans att äta först" "Aaa" vi går förbi massa affärer inan jag ser ett matställe som heter "brunch" vilket passar bra. "Där finns ett ställe" pekar jag för att visa mamma. "Bra vi går dit".
"Här blir jätte bra, säg vad du vill ha så beställer jag om du tar ett bord" undrar mamma "okej, jag vill ha en räkmacka och varm choklad" "okej, gå och ta ett bord du"Typ 6 timmar senare kom vi hem med allt vi behöver. Mamma är där nere och packar upp medan jag sitter på mitt rum och lyssnar på musik. Jag förbereder lite inför imorgon med skolan och allt dedär. Jag kollar klockan 19:34. Mamma sticker in huvudet i mitt rum "Gumman jag går och lägger mig nu för jag är så trött men kom ihåg att somna snart för det är skola imon" "Aaa, godnatt" "godnatt" sen gick hon ut ur rummet. Jag kommer på att jag inte ätit på jätte länge, jag går ner till köket och öppnar kylskåpet. Det får bli en smothie på hallon, jordgubbar och blåbär jag häller också i lite mjölk och grädde. När jag mixat klart tar jag med mig flaskan upp till rummet igen och lägger mig i sängen med mobilen. Jag har fått ett nytt kik meddelande eller nej jag har fått någon ny som vill kika jag tittar på profilbilden, en kille i min ålder ganska snygg faktiskt. Vänta här nu han går i min gamla skola, en av badboysen kan man säga han heter ju Dennis tror jag. Varför har han skickat till mig? jag blir nog mer förvånad än vad jag bordet bli. Jag hade faktiskt haft en liten cruch på han och vi har kikat pytte lite innan men det var för typ 1år sen. "Var är du? Emelie säger att du flyttat till USA" han har aldrig pratat med mig eller Emelie så varför bryr han sig ens? Men jag måste ju svara nu när jag tittat. "Ja, varför undrar du" skicka. Jag väntar desperat på svar. Det plingar till och jag tar mobilen i mina händer men ändå väntar jag i några minuter så han inte ska tro jag sitter och stirrar sönder mobilen för svar. Efter 2min ungefär öppnar jag "Vaa? Nee, vill inte tro dig" varför inte vill jag svara "jo, varför?" Skicka. Okej nu behöver jag inte vänta med att öppna hans för han tittar direkt. "Jag ville säga en sak" vafan ville han säga till mig, har han blivit knäpp? "vad ville du säga?" Skicka. "Att jag gillar dig mer än som vän" seriöst jag tappade mobilen och bara stirrade. HAN GILLAR MIG. Jag gillade han tills jag förstod att jag aldrig skulle få honom. Vi var aldrig änns varigt vänner så vad snackar han om? Det spelar ändå ingen roll nu efter som vi bor typ ett jordklot från varandra. Varför kunde han inte berättat det några dagar innan? Vad ska jag svara "jag gillar dig med" nej så kan jag inte skriva radera, radera, radera. Istället skickar jag " tyvärr funkar inget nu, efter som vi bor så långt ifrån varan men jag gillar dig med" skicka. Okej helt puckat svar jag vet. Ett sånt svar skulle inte jag vilja få om jag skrev till personen jag gillade. "Jag vet men ville bra att du ska veta" får jag tillbaka. Det gör att jag typ smälter lite för seriöst vem vill inte få ett sånt meddelande? Jag visste knappt att badboys som han hade känslor. Jag skickar bara "<3<3". Otroligt tråkigt att bara få två spetsar och två treor av personen man gillar men det betyder faktiskt hjärta och hjärta betyder kärlek och han är kär. Jag är faktiskt inte lika intresserad av honom som jag var inan, jag tror bara vi kan bli bättre kik buddys. Jag tittar på klockan 21:57 redan?.
Okej blev singet bra kap idag men skrev på mobilen och skrev på kort tid, ganska tråkig nu med men det händer mer snart :) Jag tror jag skriver på engelska när de pratar med varan faktist, vad tycker ni? :) tack till er som läser :)
YOU ARE READING
He's my badboy
Teen FictionChloe Healey Hon har i hela sitt liv bott i Sverige men det ändras snart när Chloe och hennes mamma flyttar till USA för att börja på nytt och glömma det förflutna Såklart börjar hon i en ny skola med nya 'friends' och en 'boyfriend' som hon trodde...