üç, vaka

267 33 49
                                    

Suç mahalinin sarı şeritlerle çevrili girişinde beni Çavuş Sally Donovan karşıladı.

"Ne dikiliyorsun orada, seni bekliyorlar?!"

Göz devirdim.

"Bende birini bekliyorum."

"Sevgili arkadaşın John olmadan bir yere girmediğini unutmuşum."

Ah, John... Acaba şuan hangi flörtü ile kahve içiyordu? Ben kendime yönetilen cümleyi cevaplamazken Laurel gelmişti bile.

Ona gülümseyip elini sakince beline yerleştirdim. Bana gülümseyince diğer elimin titreyişini ve kalp atışlarımı dizginlemeyi denedim. Tanrım, vaka için bir kadına aşık numarası yaptığım da olmuştu. Ama gerçekten aşık olunca o kadar rahat davranamıyormuşsun.

Donovan bize şaşkınlıkla bakarken içeri girdik. Anderson, Lestrade'e çoktan Laurel'i anlatmış olmalı ki sorgulamadı bile.

Alışmışlardı sanırım bana.

"Anlat bakalım Graham."

"Greg!"

Göz devirdim. Sinir etmeyi sevdiğim ilk beş kişiden biri. Vakayı anlatmaya başladı.

"Kenneth 23 yaşında bir adam. Kenneth 23 Mayıs gecesi eşinin ailesinin evine geliyor. Kapıyı kendisinde de bulunan anahtarla açtıktan sonra doğruca yatak odasına gidiyor. Önce eşinin babası Denis’i boğuyor ve daha sonrasında annesi Barbara’yı önce dövüp daha sonra bıçaklamaya başlıyor. Barbara’yı öldürdükten sonra Denis’e dönüyor ve onu da bir kaç kere bıçaklıyor."

Yanımdaki kadının ağzının açıldığını gördüm. Kulağına fısıldadım.

"O romanları bu kadar okuduğunda göre alışkın olmalıydın aslında."

"Yaşamakla okumak aynı şey değil, Sherly"

Baş harfi G olan kişi bizi böldü.

"Flörtleşmeniz bittiyse devam ediyorum."

Laurel boğazını temizleyip başını salladığında G harfi adam devam etti.

"İşler bundan sonra daha da garipleşiyor çünkü Kenneth polise gidiyor ve kayıtlarda şu cümleleri bulunuyor 'Sanırım birilerini öldürdüm, ellerime bakın. Kanlılar. Birilerini öldürdüm.' Tek bir savunması vardı, o da ‘Uyurgezerlik savunması’. Kenneth bu olaylar yaşandığı sırada hiç bir şey hatırlamadığını ve en son kendini televizyon karşısında uzanırken hatırladığını söylüyor."

Anderson atladı.

"O zaman elinin kanlı olmasını nasıl hemen birini öldürmeye bağlayıp polise gitmiş?"

Tekrar ve tekrar renkli gözlerimi ona devirdim.

"Uyurgezer ve psikolojisi bozuk bir adam olsan ve bir anda kendini iki üç saat sonrasında elleri kanlı bir şekilde bulsan aklına ne gelirdi?"

opia, sherlock holmes Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin