ÇAY AĞACI

12 2 1
                                    

Yerli halk tarafından uzun yıllardır kullanılan bu esansiyel yağ,çay ağacından elde edilir. Latince adı Melaleuca alternifola olan çay ağacı,Hint defnesi ya da tea tree olarak da bilinir.Avusturalya ve Yeni Zelanda'da yetişen bir bitkidir.Özellikle son dönemlerde cilt üzerindeki etkileri ile bilinen çay ağacı yağı gözde cilt bakım ürünlerinin başını çekmektedir.
Kullanımı:Kesinlikle tek başına kullanılmamalıdır.Uçucu yağ olarak kullanılan çay ağacı yağı bitkilerin en keskin yerlerinden elde edildikleri için mutlaka bir baz yağ ile karıştırarak kullanılmalıdır.Örneğin 50 mlt jojoba yağının içine 5-10 damla damlatarak cilt bakımında kullanılabilir.
*Cilt bakımı:Akne karşıtıdır.Cilt temizleyici görevi görür ve cilt eşitsizliğini giderir.
*Saç bakımı:Saçlardaki kepeği önler.Kuruyan saç derisini nemlendirir.Şampuanın içine 1-2 damla damlatarak kullanılır.
*Doğal deodorant görevi görür.Bir baz yağ ile karıştırılıp koltuk altına uygulandığında terlemeyi kontrol altına alır.
*Antioksidan özelliği sayesinde yara bakımında kullanılır.
*Egzema ve Sedef hastalığında faydalıdır.
*Ayak ve tırnak mantarlarını yok etmede etkilidir.
*Gargara yapılarak kullanıldığında diş eti iltihaplarına ve ağız içinde oluşan yaralara iyi gelir.
*Vücut ve masaj yağı olarak kullanıldığında stres ve yorgunluk hissini giderir.

Uyumlu
Yağlar:Tarçın,adaçayı,karanfil,geranium,lavanta,limon,gül,biberiye ve kekik yağlarıdır.

ŞİFACIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin