Kudret narının diğer ismi paparadır.Kabakgiller familyasındandır.Tırmanıcı,iğne gövdeli, bir yıllık bitkisidir.Yaprakları saplı ve el gibi parçalıdır.Meyvesi olgunlaşınca birbirinden ayrılır.Meyveleri 8-15 cm uzunluğunda,4-10 cm eninde üzeri çıkıntılı ve uçlara doğru sivricedir.Önce yeşil olan meyve,sonra olgunlaştıkça yavaş yavaş sarı ve nihayet altın sarısına dönüşür.İçinde 20-30 adet koyu kırmızı renkte fasulyeye benzer tohumları vardır.Ev ilaçlarında zeytin yağı ile karıştırılarak kullanılır.
Kudret narı Afrika ve Asya'nın tropik bölgeleri ile Türkiye,İtalya gibi Akdeniz ülkelerinde yetişen bir bitkidir.
Kudret narının faydaları:
*Gırtlak ve meme kanseri başta olmak üzere yakalanma riskini azaltırken,bu hastalıktan muzdarip olanların da iyileşmesine yardımcı oluyor.
*İçinde bolca bulunan lutein ve likopenin antioksidan özellikleri sayesinde vücutta oluşmuş tümörlerin büyümesini engelliyor.
*Mide rahatsızlıklarına iyi geliyor.
*Bağırsak tembelliği gibi sorunların önüne geçiyor.
*Egzema ve Sedef gibi cilt hastalıklarında etkilidir.
*Vücutta oluşan yanık ve yara tedavisinde faydası vardır.
*Hücre yenilenmesini sağlar.
*Rahim içindeki yaralarda da iyileşmeyi hızlandırıyor.
*Kan şekerini dengede tutar.
*Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
*Karaciğerin düzenli çalışmasını sağlıyor.
*Romatizma ve varis ağrılarını büyük ölçüde dindiriyor.
*Tiroid hastalıkları ve guatr sorunlarında fayda sağlıyor.
Bir kavanoz zeytin yağı içine bir adet kudret narını koyup bir kaç hafta bekleyin.Sonra günde birkaç kaşıktan fazla olmamak şartıyla tüketebilirsiniz.Zeytin yağı ile tüketemeyenler bir kavanoz balın içine koyarak da tüketebilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞİFACI
RandomŞifalı bitkilere ilgim ve sevgim burada başladı.Ekilen bir çiçek büyüdüğünde insan da umutlanır.