ISIRGAN OTU

1 1 0
                                    

     Isırgan otu çok yıllık bir bitkidir.Mayıs-Ağustos aylarında çiçek açan,20-100 cm boylarına ulaşan bir bitkidir.Gövdeleri dik,dört köşemsi,basit ve yA tabandan itibaren dallanmıştır.Yapraklar saplı,oval şekilli ve dişli kenarlı,üst tarafı koyu yeşil renkli ve parlak olup,yakıcı tüylerle kaplıdır.Bitkinin altı alt türü vardır.Isırgan otu üzerindeki tüyler,bitkiye dokunulması ile kırılır ve içinde bulunan formik asit ve histamin gibi maddeler değdiği yerde kaşıntı ve kızarıklığa neden olur.Bu özelliği ise ona haşerelere karşı koruma sağlar.Hemen hemen bütün Anadolu'da yetişir.Yol kenarları,ırmak kenarları,nemli topraklar,hayvan gübresinin bulunduğu yerler ve ormanların ışık gören seyrek yörelerinde oldukça sık yetişen ısırgan otu çok faydalı şifalı bitkiler grubundandır.

    Isırgan otunun faydaları:

  *Baş ağrılarında yararlıdır.
  *Kan temizleyici olduğundan egzema ve bazı mantar türlerinde etkilidir.
  *Sivilcelere iyi gelir.
  *Sarılık ve kansızlıkta kullanılır.
  *Pankreas üzerine iyi uyarıcı etki yapar.
  *Kan şekerini düşürmeye yardımcı olur.
  *İdrar yolları enfeksiyonları ve böbrek taşına iyi gelir.
  *Kabızlıkta kullanılır.
  *Enerji ve zindelik verir.
  *Grip ve soğuk algınlıklarına karşı koruyucu etki gösterir.
  *Mide ve safra kesesi rahatsızlıklarına iyi gelir.
  *Siyatik ve romatizma hastalarına ısırgan banyosu iyi gelir.
  *Çayı ile saçlar yıkandığında canlanır ve parlar,kepeği önler.
  *Ayak damarları ve koroner damar daralmalarına ısırgan kökü banyosu faydalıdır.
  *Akciğer kanserinde Ebegümeci ile birlikte kullanımı başarı gösterir.
  *Kuyruk sokumundaki kıl dönmelerine lapası iyi gelir.
  *Prostat büyümesini engeller.
  *Sulu gözleri rahatlatır.Saman nezlesinin semptomlarını hafifletir.
  *Tohumları immün sistemi güçlendirir.
  *Tansiyon düşürücü etkisi vardır.
  *Gargarası nefesi temizler.
  *Cilt temizliğinde yararlıdır.

  Çay:1 çay kaşığı bitki ve ya kök 150 mlt suda 5 dakika kaynatılıp, süzülür.Günde 2-3 fincan içilebilir.
 

ŞİFACIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin