EBEGÜMECİ

3 1 0
                                    

         Halk arasında develangir,kazan karası ya da ilbik gibi farklı isimlerle anılan,genelde mor çiçekleri ile bilinse de aslında pembe,beyaz gibi farklı renklerde çiçek açan türleri de bulunan bir bitkidir.Doğada kendiliğinden yetişen bu bitkiye ülkemizin dört bir yanında rastlamak mümkündür.
      *Ebegümecinin içinde bolca C vitamini bulunur.
       *Kış hastalıklarına karşı vücudu korur.Güçlü antioksidan özellikleri sayesinde ebegümeci ,soğuk algınlığı,bronşit,grip ve nezle gibi birçok rahatsızlığa çözüm oluyor.
      *Göğsü yumuşatıcı bir etki gösteriyor.Balgam ve öksürüğü hızla yok ettiği biliniyor.
       *Doğal bir ateş düşürücü olarak kullanılır.
       *Özellikle burkulma ve incinme durumları sonrası oluşan şişliklerin daha hızlı geçmesini sağlar.
        *Ağız ve diş sağlığını olumlu yönde etkiliyor.Ağız içindeki iltihaplara,diş eti hastalıklarına ve dişlerde oluşan plaklara iyi geliyor.
        *Cildin temizlenmesine yardımcı oluyor.Tonik olarak kullanılabilir.
        *Yaraların daha hızlı iyileşmesine destek oluyor.
        *Sivilce ve cilt lekelerine iyi geliyor.
  Ebegümeci Çayı Yapımı:
    Bir su bardağı kaynamış suyun içine bir tutam kurutulmuş ebegümeci çiçeği atarak demlenir.

ŞİFACIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin