Sarı gövdesi ve beyaz yaprakları ile doğadaki en güzel çiçeklerden biridir.Aynı zamanda sağlık üzerinde de birçok olumlu etkiye sahiptir.Ancak papatyanın toplanma ve kurutulma şartlarının bu olumlu etkiler üzerinde önemli bir yeri bulunur.
Mayıs-Haziran aylarında çiçek açan papatya,öğlen saatlerinde sapsız olarak toplanır ve gölgede kurutulur.Papatya çiçeği toplanmasının üzerinden bir yıl geçtiyse kullanılmasının herhangi bir faydası bulunmaz.
Papatyanın faydaları:
*Hafif yatıştırıcı ve kas gevşetici etkisi nedeniyle rahat uyumayı sağlar.
*Mide-bağırsak sistemi spazmları ,gaz,hazımsızlık,şişkinlik sıkıntılarında etkilidir.
*İltihap giderici,alerji oluşumunu önleyici,mikropların gelişmesini engelleyici ve yara iyileştirici etkiye sahiptir.
*Sivilcelerin önlenmesi ve cilt temizliğinde kullanılır.
*İrritabl bağırsak sendromu,kramplar,gaz,ishal ve kolik semptomlarını azaltır.
*Adet dönemindeki krampları azaltır.
*Emziren anne ve bebekler için de faydalıdır.Bebeğin gaz çıkarmasını ve rahat uyumasını sağlar.
*Farenjit,bademcik iltihabı,larenjit,ağız ve boğaz mukozası iltihaplarında gargara olarak kullanılması şikayetleri azaltır.
*Kan şekerinin düşmesini sağlar.
*Osteoporoza iyi gelir.
Papatya çayı nasıl yapılır?
Bir bardak kaynatılmış içme suyu içine bir tatlı kaşığı papatya çiçeği koyulur.5-10 dakika demlemeye bırakılır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞİFACI
RandomŞifalı bitkilere ilgim ve sevgim burada başladı.Ekilen bir çiçek büyüdüğünde insan da umutlanır.