#Family

3.9K 300 35
                                    

We staan in de inkomsthal van het hotel, te wachten op de familie's van de jongens. We mochten ze niet opwachten bij het vliegveld doordat er teveel fans en paparazzi zouden komen.

We staan bij de bar te wachten wanneer er opeens een kleine jongen onze richting op komt rennen. 'ASHTON!' schreeuwt hij. Vrolijk rent Ashton op de jongen af en tilt hem op. Ook komen er nog twee meiden achteraan rennen, met daarachter uiteindelijk de volwassenen in een snelle looppas. Het getinte meisje rent op Calum af en het blonde meisje vliegt ook in Ashton's armen. Doordat ik fan ben geweest herken ik eigenlijk iedereen wel. Er worden een paar vrolijke kreten geroepen wanneer iedereen elkaar omhelst. Ik sta er een beetje ongemakkelijk, maar glimlachend bij. Wanneer iedereen elkaar begroet heeft kijkt iedereen, alsof het gepland is, naar mij toe. Ik voel mezelf rood worden en stel me voor. 'Ik ben Jade...' Ik herken de moeder van Ashton die naar voren stapt en haar armen om me heen slaat. Overdonderd door haar actie laat ik mijn armen langs mijn lichaam heen hangen. Ze laat los en kijkt me glimlachend aan. 'Ik ben Marie, de moeder van Ashton.' stelt ze zichzelf voor. Glimlachend knik ik. Het kleine jongetje komt ook op me afrennen. Netjes steekt hij zijn hand uit, 'Ik ben Harry, het kleine grote broertje van Ash.' zegt hij breed glimlachend. Lachend pak ik zijn hand aan. 'Ik ben Jade, de vriendin van Ashton.' Hevig knikt hij, 'Dat wist ik! Altijd als ik met Ash skype heeft hij het over jou!' Ik lach en kijk naar Ashton, die zijn handen onschuldig in de lucht steekt. Een verlegen meisje komt naar me toe lopen, 'Ik ben Lauren, Ashton's zus.' zegt ze met een schuine glimlach. Glimlachend kijk ik naar haar, 'Ik vind je schoenen erg leuk!' zeg ik wanneer ik zie dat we dezelfde Nike runners aanhebben. Ze kijkt naar onze voeten en lacht, 'Die van jou ook!'

Ashton en ik liggen in de gezamenlijke slaapkamer tegen elkaar aan. Nadat ik ben voorgesteld aan alle familieleden zijn ze naar hun kamers gegaan om de spullen uit te pakken, waarna Ashton en ik naar onze eigen kamer gingen.

'Je hebt me eigenlijk nooit iets verteld over je vader... Ik wist dat je ouders gescheiden waren maar heb je helemaal geen contact meer met hem?' vraag ik geïnteresseerd. Ashton kijkt op van zijn mobiel.
'Hij verliet ons toen mijn moeder zwanger was van Harry en later zijn we er achter gekomen dat hij een nieuwe vriendin heeft, of al heeft gehad tijdens de relatie met mijn moeder. Drie jaar nadat hij ons heeft verlaten probeerde hij weer contact op te nemen met mij en Lauren via de telefoon. We hebben allebei niet gereageerd, hij stikt er maar in. Hij is een klootzak en ik heb helemaal geen behoefte om hem op te zoeken.' Zegt hij resoluut. Ik ben even stil. 'Triest van hem...' zeg ik hoofdschuddend. 'Kun je wel zeggen, ja... Maar mama heeft er het beste van gemaakt, ze heeft het goed gedaan als alleenstaande moeder, en dat doet ze nog steeds.' Glimlachend kijk ik naar Ashton, ik merk gewoon dat hij met volle respect over zijn moeder praat.

Wanneer we opstaan om ons klaar te maken voor het avondeten merk ik dat ik me wat misselijk voel. Ik besluit het te negeren en trek mijn Nike's aan. 'Weet jij waar de kamers van iedereen zijn?' vraag ik, aangezien wij de hele familie zouden ophalen voor het avondeten. Ashton knikt en staat ook op van het bed. We lopen met onze handen in elkaar de hotelkamer uit. Luke, Michael en Calum zijn als het goed is bij hun familie op de kamer. We lopen de trap af naar een gang met kamers en stoppen uiteindelijk bij nummer 426. Ashton klopt op de deur, 'Mam?'
'Kom maar binnen!' horen we een vrouwenstem. Ashton opent de deur en we lopen de kamer in.
Marie slaapt samen met Lauren en Harry op één kamer. Marie is bezig met kleding in de kasten leggen en Harry en Lauren liggen beiden op bed. Lauren met haar mobiel in haar handen en Harry lijkt bijna te slapen. 'Hey.' zeggen Ashton en ik tegelijk. Ashton en ik nemen plaats op het bed en Ashton woelt even door Harry's haren.
'Ben je moe?' vraagt Ashton glimlachend. Harry laat een klein glimlachje zien en knikt.
'We gaan even snel wat eten en dan gaan we alledrie naar bed, denk ik. Lange vlucht, jetlag...' legt Marie uit.
'Zullen we gaan dan? We moeten ook nog even langs de rest.'
Iedereen knikt en zuchtend staat Harry op. Lauren stopt haar mobiel in haar broekzak, waarna we de kamer uitlopen.

We staan in de rij van het lopend buffet. Ashton kijkt peinzend naar al het eten. 'Ik kan nooit kiezen wat ik moet eten, er is teveel om van alles wel iets te eten...'
Ik lach, 'Tja... Struggles, hé?' Ashton knikt grinnikend. Ashton en ik zitten als eerste van de familie's aan de lange tafel. Hij met een bord met patat, kippenboutjes en biefstuk, ik met een simpele kom groentesoep met twee stokbroodjes, aangezien de misselijkheid nog niet is gezakt. Netjes wachten Ashton en ik op de rest en wanneer Ben en Jack, de broers van Luke, als laatst aankomen bij de tafel begint iedereen te eten. Ik zit tegenover Ashton en naast Lauren en Mali Koa, het zusje van Calum. De mooiste verhalen komen op tafel, over hoe het thuis verging zonder de jongens en natuurlijk ook over de tour tot nu toe. Veel praat ik niet maar ik geniet van de mooie verhalen.

Wanneer iedereen voor een tweede ronde eten opstaat blijf ik als enige zitten. Ashton kijkt me bezorgt aan. 'Niets ergs, gewoon niet helemaal lekker.' zeg ik met een schuin glimlachje. Hij buigt over de tafel heen en geeft een kus op mijn hoofd, 'Je mag al weggaan als je wilt?'
Ik schud mijn hoofd, 'Het is veel te gezellig, joh.' Hij knikt even kort en loopt dan met zijn bord weg. Rustig neem ik een slokje van mijn water en kijk de zaal rond. Er staan een aantal bewakers voor verschillende ingangen en verder zijn er alleen maar hotelgasten.

'Ik weet nog wel dat toen Ashton ongeveer een jaar of drie was hij buiten ging spelen op zijn driewielier maar hij uiteindelijk nergens meer te vinden was. We waren helemaal in paniek, een half uur later komt hij met een boodschappentasje aan. Bleek dat hij naar de supermarkt verderop was gefietst en het voor elkaar heeft gekregen om zonder te betalen de supermarkt uit te lopen.' Met grote ogen kijk ik Marie aan en ik begin te lachen, net zoals derest doet. 'En toen?' vraagt Mali Koa lachend. 'We zijn met de boodschappen teruggegaan naar de supermarkt, waar de werknemers er wel om konden lachen. Eind goed al goed, hé Ash?'
Lachend knikt Ashton, 'Ik was echt een prachtig kind!'

~
Jaja sla me maar of scheld me uit voor twee jaar niet updaten ofzeeuw😳 Ik kan wel zeggen dat ik het druk heb gehad met school, wat ook zo is, -deze week weer 8 toetsen yay- maar ik had gewoon geen zin om te schrijven, im sorry...

Dit waren jullie ideeën voor wat ik voor jullie kon terugdoen:
-Selfie --- Ik denk niet dat dit hem wordt, im sorry...
-Vervolg --- Dat heb ik wel voor elkaar kunnen krijgen! Komt eraan!
-Meet-up --- klein vermoeden dat dit onserieus was bedoeld ;) lijkt me heel leuk maar nogal ingewikkeld en stuff...
-Followspree--- Dit vond ik best een leuk idee, aangezien het ook een klein beetje met The Tweet te maken heeft, maar moet ik dan random mensen uitkiezen of een vraag aan jullie stellen ofzo? Wat zijn jullie ideeën? (:
-Samen een boek schrijven--- Om eerlijk te zijn vond ik dit best wel een goed idee! Lijkt het jullie wat als ik bijvoorbeeld de eerste 1 of 2 hoofdstukken bijvoorbeeld maak en dat iedereen van jullie omstebeurt een hoofdstuk mag schrijven?
-Rollen weggeven--- Deze wil ik liever niet, in het begin heb ik rollen weggegeven en daar blijft het voorlopig bij, anders komen er denk ik teveel personages in het boek voor...

Alle dikgedrukte vind ik de beste optie's, maar welke zouden jullie graag willen? Lemme know (:

xxAshHisDrumsticks

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

edited

The Tweet - Ashton Irwin ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu