Átvonultam a nagycsarnokon, mint két órával ezelőtt.
— Dafina! — Alphonse herceg jött velem szemben. Enyhén göndör barna haja néhány tincse a szemébe hullt. Még nem öltözött át a mise óta, ugyanazt a ruhát viselte, de legalább a koronája nem volt a fején. — Anyámhoz mész?
— Igen. Mi járatban?
— A könyvtárból jövök. — Végigmért. — Nagyon csinos vagy.
— Köszönöm.
Cselédek sürögtek-forogtak körülöttünk a bál előkészületeinek hevében.
— Elkísérnélek, de még át kell öltöznöm — szabadkozott, majd mosolyogva meghajolt. Néztem, ahogy távozik.
— Ne késs el! — kiáltottam utána, majd folytattam utam a királyné lakrésze felé. Átvágtam a nagycsarnokon a folyosóhoz és bekanyarodtam. Lépteim nyomán koppant a fényesre suvickolt padló. Őrök álltak sorfalat, az ajtó előtt pedig a királyné komornyika méltóságteljesen meghajolt. Bajusza már őszült, de a haja ugyanolyan ébenfeketében csillogott, mint amikor kislányként ide kerültem.
— Üdvözlöm, hercegnő. Örülök, hogy jó egészségnek örvend.
— Köszönöm, Monsieur Grignard. - mosolyogtam. — Bejelentene?
— Természetesen. Egy fél pillanatot kérek. — ezzel a hatalmas ajtó kinyílt, a férfi pedig eltűnt a szemem elől, hogy aztán megjelenjen újra.
— Kérem, jöjjön — intett beljebb az ajtóból. — A királyné már várja.
— Köszönöm. Mondja csak, hogy vannak az unokái?
Az arca felderült a kérdésem hallatán.
— Ó, remekül, köszönjük, mademoiselle. A legkisebb is már négy éves — felelte büszkén.
Átvágtunk a társalgón. Az őrök kinyitották a dolgozószoba ajtaját.
— Kívánok minden jót a családjának. Legyenek egészségesek és boldogok — mosolyodtam el.
Monsieur Grignard elérzékenyülve nézett rám.
— Lekötelez, fenség. Olyan kár, hogy elmegy...
Válaszul csak elmosolyodtam, ő pedig némán bekísért. A nagynéném az íróasztala előtt ült egy levelet olvasva, de érkezésemre máris félretette. Mosoly derengett az arcán. Már átöltözött az ebédhez — csak rám várt.
Meghajoltam, a komornyik pedig távozott. Az ajtó becsukódott mögötte.
— Dafina drágám. Nagyon csinos vagy.
— Köszönöm, néném.
— Foglalj helyet. Victoire, hoznál nekünk egy kis teát a hercegnő kedvenc süteményével?
A sarokban álldigáló szobalány meghajolt.
— Máris, felség.
Helyet foglaltam a széken. A nagynéném pár percig csak nézett engem. Vajon kit látott, ha rám nézett? A húgát? A húgát, akit orvul meggyilkoltak?
Végül megszólalt. A hangjába fájdalom vegyült, olyané, amit nem lehet semmissé tenni.
— Emlékszem arra a tíz évvel ezelőtti napra, amikor a hintód megállt a lépcsőnk előtt. Kislány voltál, megtört, elveszett....
— Néném... — suttogtam.
Ó, az én drága, mindig gyakorlatias nagynéném. A király jobbkeze, okos, elbűvölő nagynéném.
YOU ARE READING
A Hajnal Birodalma
RomanceÁrmány, merénylet, szerelem, áldozat és lemondás. Egy kegyvesztett hercegnő, és egy császári herceg igaz szerelmének története. Yi Deok-hye, született nevén Dafina Pensdurth brit királyi hercegnőt elüldözték kislány korában az angol udvarból. N...