Jeśli macie Narnię na DVD to możne zauważyliście w materiałach dodatkowych jest takie coś jak ✨ Komentarz Reżyserski ✨.
Jeśli nie wiecie co to jest komentarz reżyserski, to już wam tłumaczę. Jest to komentarz reżysera + producenta lub aktorów do filmu. Reżyser z ekipą filmową ogląda film i na bieżąco go komentuj. Oczyścicie my słyszymy tylko ich głosy.
No i właśnie filmy Narnii też mają takie komentarze we wszystkich trzech filmach, chociaż w Podróż Wędrowca do Świtu nie do końca.
W Lew, Czarownica i Stara Szafa mamy dwa takie komentarze. Pierwszy jest z reżyserem Andrew Adamsonem i z Georgie, Skandarem, Anną i Williamem, a drugi z reżyserem, producentem i scenografem.
W Księciu Kaspianie mamy jeden taki komentarz z reżyserem, główną czwórką i Benem. W Podróż Wędrowca do Świtu jest taki jeden problem z tym komentarzem... Można go włączyć i słychać reżysera (w tym przypadku jest to Michael Apted) i producenta, ale nie ma do tego polskich napisów, nawet angielskich. Byłam kiedyś pewna, że on ma te napisy po polsku, bo pamiętam jak włączyłam te napisy, ale uznałam, że obejrzę kiedy indziej, ale jak chciałam obejrzeć, to nie mogłam. Zapytam się na grupie, czy tylko ja nie ma tych napisów, ale się okazało, że nikt nie ma.Teraz przejdźmy do punktu, dlaczego ja tak uwielbiam oglądać Narnię z komentarzem reżysera i aktorów. Po pierwsze jest tam dużo ciekawostek, po drugie można wyczuć chemię między aktorami, a po trzecie jest to śmieszne, przyjemniej dla mnie, oglądałam filmy z komentarzem już parę razy i zawsze się śmieje, nawet się popłakałam przy komentarzu do Księcia Kaspiana.
Naprawdę polecam do obejrzeć, a w szczególności jeśli lubicie filmiki zza kulis.
Polecam sprawdź inne filmy na DVD, czy tam nie ma takiego komentarzu. Wiem, że na Blu-Ray są takie komentarze.
-----
CZYTASZ
Narnijska Herbatka
Diversos...czyli narnijskie pogadanki. [Zapraszam do Wstępu tam omawiam bardziej, o co tu chodzi]