\Epoki w Narnii\

103 7 2
                                    

Czy tylko ja nie wiedziałam, że jest stworzona cała historia narnijskiego świta? Że jest podane co się działo w Narnii w danym roku np.: w 180 roku król Narnii zamieszkuje tereny Archelandii i jego potomkowie są tam królami, w 300 roku powstaje Kalormen, w 450 piraci z naszego świata przedostają się do Narnii. I nawet są epoki w Narnii, że jest epoka Podboju, Wiecznej Zimy, Złoty Wiek, Ciemności itd. Jest napisane nawet co się działo pomiędzy Złotym Wiekiem (czyli panowaniem rodzeństwa Pevensie), a zdobyciem Narnii przez Telmarów. Znalazłam nawet wszystkich władców Narnii (znaczy nie wszystkich, bo są jakieś luki)! Przeczytałam nawet czemu  w Narnii podczas panowania Białej Czarownicy nie było ludzi w Narnii i czemu była wówczas wieczna zima, a dopiero co wymyśliłam do tego teorię...

Tylko jest mały chaczyk... Bo ja to znalazłam na angielskiej stronie NarniaWiki i nie wiem skąd oni mają takie informacje. Znaczy wiem, że jest oś czasu Narnii podana w książce Past Watchful Dragons, ale nie wiem, czy tam jest tak wszystko podane? I nie wiem czy brać to wszystko jako 100% legit, czy może jednak nie...

I pomyśleć, że ja to znalazłam, bo chciałam znaleźć jak ma na imię po angielsku jakiś lord z Koń i Jego Chłopiec.

-----

Narnijska HerbatkaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz