Objawy

673 40 13
                                    

Objawy depresji można łatwo przeoczyć w początkowym etapie choroby. Zwłaszcza, że ludzie mogą różnie odczuwać ten stan. Niektórym towarzyszy bezsenność, podczas gdy inni najchętniej nie wychodziliby z łóżka. Podczas gdy pierwsza grupa zmaga się z brakiem apetytu, druga odczuwa niekontrolowane łaknienie. Czasem apatia, ciągłe zmęczenie czy potrzeba snu to nie wynik depresji, lecz braku witamin, minerałów, długotrwała ekspozycja na stres lub choroba o podłożu fizycznym. Dlatego, zanim zostanie postawiona diagnoza o depresji, trzeba wykluczyć inne zaburzenia.

Osoby, które cierpią z powodu depresji, najczęściej zgłaszają niepokojące zmiany w swoim zachowaniu czy odczuwaniu, takie jak:

• brak pewności siebie i niskie poczucie własnej wartości,

• zaburzenia koncentracji, problemy z pamięcią,

• myśli samobójcze, samookaleczanie się,

• apatia, która utrzymuje się bez względu na pogodę, dzień tygodnia, nawał obowiązków domowych i zawodowych,

• utrata zainteresowania hobby, pracą, rodziną,

• unikanie towarzystwa innych osób – rodziny i przyjaciół.

Wszelkie niepokojące zmiany w zachowaniu własnym lub bliskiej osoby, warto skonsultować ze specjalistą. Nie należy ich bagatelizować i tłumaczyć – zwłaszcza, gdy utrzymują się przez dłuższy czas i wywołują negatywne skutki. Wizyta u psychologa jest ważna również z tego względu, że pozwoli ustalić, z jakim konkretnie rodzajem depresji masz do czynienia. To ważne, aby znaleźć przyczynę, a następnie wdrożyć skuteczne leczenie ukierunkowane na dany problem i potrzeby pacjenta.

Depresja ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz