السلام عليكم "))
لما يكون في وجع أو ألم في أي منطقة من الجسد
النبي -صلَّى اللهُ عليهِ وسَلَّمَ- أوصانا إننا نضع اليد اليمنى على موضع الألم ونقول:
"بسم الله" ثلاث مرات
"وأعوذ بعزة الله وقُدرته من شر ما أجِد وأُحاذِر" ٧ مرات.
♡________________________♡
وصل ريان إلى المنزل وصف سيارته ثم دخل وسمع ضجيج في الداخل علم على الفور انها سعاد..
فتح الباب وكاد يخطو الا ان شبشب سعاد لزق
في وجهه...
ريان بغضب : سعاااااااااااد.
فزعت سعاد من صراخه الذي هز الجدران..
ابتسمت له بغباء : ههه حبيبي جلبي اللي واحشني.
ريان بغضب اي اللي بيحصل دا.
سعاد بتذمر : خلاص يعم متكشرش كدا مكنش حتت شبشب ولزق في وشك يعني..
ريان بغضب : عدي ليلتك ياسعااد انا طالع انام لو سمعت نفس هطربق البيت علي دماغكوا كلكو.نظرت سعاد بشرر ل سيف : مش لما صفي
حسابي مع اخوك الكلب الأول.
ريان : عملك اي ياسعاد.
ركض سيف الي ريان وهو يمثل البكاء : ااااااه لو تعرف اللي حصلي انهارده في الشغل.
ريان بتعجب : اي اللي حصل!؟؟
سيف وهو يلطم مثل النساء : شوفت فرسه روسي انهارده في الشغل بس..
نظر له الجميع بفضول فهم يقفون منذ كانت تصرخ به سعاد ولا يعرفون ماحدث،ثم أكمل بحزن :زحلقتني بنت المعفنه ولا ايه مكتفتش بتدمير وتحطيم قلبي الثغنن، رايحه تحط عنيها على فتحي الاقرع بتشقط الاقرع بنت المقشفه والله انا خسارة في البلد دي.
ثم احتضن ريان واكمل : بقي انا سيف سليم ارسلان المز اللي اي بنت تتمني ابصلها بس، اتزحلق من الصاروخ ده.
ذهبت اليه سعاد بتأثر واحتضنته : ااااااه ياجلبي بجي بنت المجشفه دي تسيب المانجا وتروح للبصله، لا ملهاش حق الصراحه.
هز سيف راسه بحزن : قلبي بينزف ياسعاد انا انجرحت.
سعاد بتأثر : ياجلب أمك يابني ولا يهمك اعتبرها فرده شبشب وضاعت.
سيف : طيب والفرده التانيه .
سعاد : تضرب بيها نفسك كل ماتفتكر انك اتزحلقت.
نظر ريان لهذه العائلة المجنونه فهو لو بقي ل ثواني فقط س يفقد عقله تركهم وذهب إلي غرفتهم توضأ وادي فرضه ثم أخذ يدعوا الله انيحفظ له من سكنت قلبه واخذت عقله ويجعلها من نصيبه : اللهم إنّي أرتضي من "ورد" ديني وخلقي، ولا أرى فيها إلاّ ما هو خير لي، فإن كان ما أراه هو الحق، فاجعل هذه الفتاة من نصيبي واجمع بيني وبينها كما تحبّ وترضى، واجعلنا عوناً لبعضنا على طاعتك ولا تجعلنا عوناً لبعضنا على معصيتك..
ثم ذهب الي فراشه واخذ يفكر بها حتى خطي في ثبات عميق...****************
حل الصباح على ابطالنا معلنا عن بداية جديد.. استيقظت ورد وارتدت ملابسها وتركت لشعرهاالعنان مما اعطي لها منظر فاتن وجذاب
أنت تقرأ
إلتقاء الريان (مستمرة)
عشوائي- وسألوني عن ذلك الوطن الذي ، - ألجئ اليه دائماً,فأخبرتهم عَنك.