❝ My dear deer, Maya ❞
.
.
.
𝐌𝐲 𝐃𝐞𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐞𝐫, 𝐌𝐚𝐲𝐚
:: 𝑨𝒓𝒆𝒆𝒒'𝒔 𝒅𝒆𝒆𝒓...
Published : 221022
Complete : 281222
Genre : light romance, short story...
❝ Kenapa Areeq panggil Maya 'Deer'? ❞
- Maya❝ Kenapa tanya? 10 tahun Areeq guna dear tu. Dear tak marah pun ❞
- Areeq❝ Maya rasa macam Maya ni rusa. Areeq macam panggil Maya ni rusa, deer ❞
- Maya❝ Areeq yang lukis semua ni? ❞
- Maya❝ Yes, dear ❞
- Areeq❝ And Areeq lukis Maya? ❞
- Maya❝ Yes, I'm obsessed with
Maya my deer ❞
- Areeq...
Matanya fokus pada lelaki yang sedang hidang minuman di atas mejanya. Wajah tampan itu hanya buatkan iris hitam itu tertancap. Indah belaka wajah itu buat dia kagum. Gelengkan kepala menyedarkan diri.
Maya ingat diri yang awak tu isteri orang!
Alangkah dia terkejut bila lelaki itu ambil tempat duduk di hadapannya. Dia terbangun lantas memandang jejaka itu.
"A- awak buat apa duduk sini?"
Lelaki itu tertawa melihat gelagat Maya."Kerusi ni ada orang?"
"Ada! Suami saya," lelaki itu bangun dekati Maya.
"Suami awak hensem macam saya atau saya lagi hensem? Awak sayang suami awak tak? Kalau tak, kahwin dengan saya?" Menjauh Maya bila soalan bertubi-tubi dia soal.
"Jangan cuba mengorat saya!" Ugut Maya melangkah ke belakang semakin jauh daripada lelaki 'gatal' itu.
"Tapi saya hensem, kan?"
"Mana ada, suami saya lagi hensem."
Wajah Maya beralih ke tempat lain. Tak dinafikan wajah lelaki itu tampan. Sangat tampan. Sudahlah tampan, hensem dan kacak pula tu.
Tapi Maya ingat dia isteri orang!
Wajah dikawal untuk tidak berubah merah.
"Mana suami awak? Yang ini ke?" Dirinya sendiri ditunding.
Pantas Maya pandang wajah lelaki itu tepat. Suka suki saja mengaku dia suami Maya. Kalau suami Maya tahu naya lelaki ni!
Tanpa Maya menjawab terus bahu Maya lelaki itu daratkan kedua tangan. Kerusi ditolak rapat ke meja bila Maya sudah sedia duduk.
"Dear..." Kata-kata itu bak magis. Terus Maya terbuntang memandang lelaki itu.
"Areeq?"
"Yes my dear. Areeq," lelaki itu tujukan jarinya pada diri sendiri dengan nama itu. "Maya," diri Maya pula Areeq tunding.
"Oh."
"My dear deer, Maya. I'm yours, forever yours," nada Areeq tak marah tapi hanya berbaur manja sahaja. Hidung Maya dicuit jemari Areeq. "Remember it."
"Saya bukan rusa," tambah Maya buat tawa mereka bergabung bersama.
...
• happy reading •
YOU ARE READING
My Dear Deer, Maya ©
Short Story━ completed ━ Areeq's dear deer Areeq tercipta buat Maya dan Maya teristimewa buat Areeq. Noktah, tiada bantahan. Itu kata magis buat mereka. Ada lagi kata magis buat Maya daripada Areeq. ❝ Kenapa Areeq panggil Maya ni 'Deer'? ❞ Areeq tertawa. Maya...