D'Rimba - Eddy , Asmah , Wati - Jalan Jalan Menyingah Terus Part 57

5.8K 95 18
                                    

DRimba – Eddy , Asmah , Wati - Jalan Jalan Menyingah terus

Zackry ,Setelah di maklumkan oleh Lela Ashikin, ada orang ingin berjumpa sedang menunggunya di Balai Makan . Sampai di balai makan kelihatan seorang perempuan berjubah ,bertudung labuh duduk membelakangkan nya ...../

Zackry : Assalammualaikum .......

Latipah : walaikumsalam .... Abg Zackry , makin hensem sekarang .....

Zackry : ko tipah den ingek sapo tadi ... dongan jubah betudung labuh .... anak salleh janggut ghupo eh ..... Tipah nak jumpo abg .... ado hal koh ...... ( duduk bedepan dengan latipah )

Latipah : tak ado lah hal mano pun ..... ini kan musim cuti sekulah .... kawan sekulah tipah dah minat kek tompek abg ni , memulo tipah tak tahu lah siapo punyo tompek ni ....posa kawan tipah dah minat nak nginap kek sini tambah lak dalam kampong kito .... tipah tanyo kek omak sapo punyo tompek ni .... itu yang omak cakap Abg .... itu yang tipah kesini jumpo abg ....

Zackry : Kawan Tipah , mano tau tompek ni .....

Latipah : Dokek web.... memulo tipah tak tau ... kawan tipah yang tunjukkan web site DRimba Camp. Kg Colah Bedah .... tipah tengoklah gamba gamba dalam web tu .... memang botolah Kampung tipah ni .... jadi dio orang dah berminat , bepakat pakat dongan kawan yang lain cuti sekulah ni ... dio orang nak nginap kek sini .....

Zackry : Kawan sekulah tipah budak mano .....

Latipah : kebanyakan dia orang duk banda bosa ... Bandar Instek Senyonyot .....kawan kawan gapat yang sekepalo yo bang .... yang nak nginap kek sini ... adolah dalam onam orang termasuk tipah

Zackry : Tipah sekulah Agamo kan .... sekulah tu asrama ponoh koh apo ....

Latipah : memang sekulah tu asrama ponoh ..... pompuan semuo eh ....

Zackry : patutlah tipah bejubah tudung labuh ..... semuo kawan tipah yang nak datang sini berjubah tudung labuh koh ....

Latipah : dah sekulah agamo bang .... ini lah pesen pakaian eh .....dio orang mintak tipah tengok pondok abg ni ..... apo yang ado .... dio orang nak lah prepare apo yang patut .... kok duk hotel tu biaso lah ....dio orang dah biaso ....

Zackry : buleh jom lah abg tunjukan ... ( berjalan beriringan ke pondok ) ... pondok kek sini ado dua jonis ... yang baris dopan ni .... dua katil begasing .... meh masuk ... tengok lah .....

Latipah : Bilik mandi kek mano bang .....

Zackry : Tipah bukak pintu belakang tu .... kang nampak tompek mandi pondok ni ....

Latipah : cantik tompek mandi bang ..... patut lah kawah tipah nak bona nginap kek sini ... dia orang duk banda bosa .... mano ponah duk Kampung ... suasano macam ni .....satu laeiii ... bolah mano pondok eh bang ....

Zackry : jom bolah hujung tanjung kek bolah belakang ..... pondok tu ... satu katil bosa .... kalau takat saiz badan tipah ni ... buleh tido betigo ....satu latil .... kalau nak save budjet lah ..... dah sampai ... jom masuk ....

Latipah : kek sini laeiii sunyi bang ... elok tompek eh ....katil ni buleh bertigo tido .... tak lah takut dio orang nanti kalau betigo satu pondok ..... tompek mandi abg ni ....memang meriah lah dio orang main air ..... satu lagi bang ... ( duduk di tepi katil ) .... air tegojun ado tak kek sini .....

Zackry : ( duduk di tepi katil mengada latipah ) .... ado ... kek bolah ateh ni ... kono lah berjalan kalau nak ke sano ....

Latipah : kawan tipah tu nak tahu ..... mesti dia orang nak mandi kek air tegojun tu ..... jauh tak dari sini ...

Kg Celah Bedah Siri 3Where stories live. Discover now