D'Rimba - Kepuasan Part 69

8.7K 101 27
                                    

DRimba – Kepuasan

Di Balai Makan ...../

Reez : Boss baru balik koh .....

Zackry : iyo , den baru balik .... nanti ang dongan zakuan ... poeii kodai boli barang tukang mano yang kurang , esok kito dah mulo buek pondok kek ateh tu .....

Reez : bukan koh pondok dah siap kek ateh tu ....

Zackry : yang dah siap duo base camp , kito ado ompek kawasan base camp , sementaro menunggu budak university datang laeii tigo hari , elok kito siapkan pondok dulu , den donga ang tewas dongan budak budak kito .... ang bertahan duo raound yo ... boto koh ....

Reez : cilako lak ai .... boss tahu yo ....toruk aku kono kutuk dongan dio orang .... batang dah elok tapi tak tahan lamo .... malu aku boss ....

Zackry : baru ang tahu ....dongan zakuan ang tak buleh tewaskan , ni kalau dongan den , bye bye lah ang ..... nanti malam den urutkan batang ang tu .... buek malu yo .. sedaro den , copek tewas ....

Zakuan : ado pun ang kek sini .... sepupu , den dah amek duit kek dak aini ....

Zackry : kang ang boli lah apo yang patut , resit ang jangan lupo amek ... bori kek aini .... zakuan , kang ang singgah kek ghumah den bawah tu ... jumpo paklong , suruh boli jalo satu laeii .... reez potang semalam ang menjalo tak ....

Reez : poeii lah boss , tak mampus batang aku kono kitai dongan mona , ... tompek tu memang sodap menjalo ... bosa bosa ikan eh .... ompek kali tebar dapek duo karung setongah ikan .... ombak menyiang eh semalam .... zakuan , kato nak poei kodai boli barang tukang ... jom lah ....

Zakuan : jom lah .... ang bawak moto ang , den bawak moto den .....sepupu , den poeii boli barang ... tu budak baru nginap tadi , sorang lak deh , mano awek eh ....ang layan lah deh sepupu ... den nak gi boli barang ....

Iskandar : assalammualaikum bro .... ( bersalam dengan zackry ) ... Iskandar ,nak tanya , kat sini ke, tempat makan ....

Zackry : Waalaikumsalam , zackry , sini lah tempat tempat makan ... kat tepi sana tu , ada meja hidangan , gi kat sana , amek je apa yang ada kat situ ....

Iskandar : oh ... ok ... aku gi amek jap ... tengah lapar ni .... ko tak makan sekali ke ....

Zackry : aku belum lapar lagi ... gi lah amek dulu ... kang duduk sini .... kita sembang sembang ....

( setelah Iskandar mengambil nasi dan air , duduk setentang di meja zackry duduki )

Iskandar : lauk semuanya nampak sedap , bismillah ... ( menyuap nasi ) .... zackry , ko kerja kat sini ke ...

Zackry : aku memang kerja kat sini ..... ko nginap kat sini berapa orang ....

Iskandar : aku berdua je ....sorang lagi tidur kat dalam pondok tu ....

Zackry : sorang lagi lelaki atau perempuan

Iskandar : pompuan

Zackry : ( saja serkap jarang ) ... yang cun , putih putih tu ke ... awek yang ko bawak ....

Iskandar : ko nampak ke tadi zackry ..... dia tu bukan awek aku .... bini orang tu ....

Zackry : biar betul bro .... cutting , dressing dia cun apa .... oh , kira ni skandel lah kan ....

Iskandar : macam tu lah .... ko dah tahu diam diam ... line kat sini clear tak ....

Zackry : itu ko jangan risau ... macamana ko boleh skandel dengan bini orang bro ....

Kg Celah Bedah Siri 3Where stories live. Discover now