DRimba – Hiking , Camping Hari Pertama
Setelah Intan dan Anisah pulang ke pondoknya , Zakuan terus ke Balai Makan , kelihatan Zackry dengan Fildah duduk bersembang dengan budak budak nya yang merupakan rakan sekolah lamanya . Zakuan turut sama duduk bersembang dan telah tiba waktunya Zackry , Zakuan dengan beberapa orang pergi menjala setelah mendapat ikan yang di inginkan , terus pulang dan berehat di balai makan seperti kebiasaannya ....../
Fildah : zackry ko tiap tiap petang gi menjala ke ... banyak ikan tadi , sampai duo karung ....
Zackry : memang lah aku tiap tiap petang gi menjala ..... dua karung ni kadang kadang tak cukup .... ini kang pueh gak dak mona dongan gang eh .. menyiang ikan ... ko kalau tak ado apo nak buek .. gi lah tolong siang ikan ... dapek gak ko burak burak dongan kawan lamo .....zakuan , ang amek air tu ... amek air kopi aku sekali ...
Zakuan : nah air kopi ..... dak intan dongan anisah ntah sodap membuto agak eh .....
Fildah : tompek macam ni sodap lah membuto .... bukan main lamo ang mandi tadi zakuan ....
Zakuan : duduk begondam dalam tu ...sambil sembang sembang lamo lah .....ko tahu lah dak intan dongan anisah ... ado yo chegito eh ....
Zackry : ahhh ang punyo chegito ... iyo iyo yoo .... natah ntah ang kono rogol apo ... dongan duo oang tu ....
Zakuan : cilako lak ai ang ni tau ..... ang skodeng apo , tadi .....
Zackry : apo ke jadah nak skodeng ang .... baik den duduk kek sini ha .... buleh dak fildah jumpo kawan lamo eh .... bersembang .....aku tengok ang punyo sonyum dah tahu .....agak ko fildah macamano ....
Fildah : itu fildah tak nak amek tahu ... pepandai lah dia orang .....
Zakuan : dah tahu buek buek diam yo lah ......
Zackry : Tina ado bolikan Seluar Baju ang ... dah tengok bolum .....
Zakuan : dah tengok tadi .... dongan spenda pun do bolikannyo ..... dak aini dah susun kan rak baju den ...
Zackry : Spenda ang ... maklong yang bolikan untuk ang ..... ang sekarang mano goti pakai spenda laeii .... satu laei , aunty Lily dah daftarkan kito bertigo belajar memandu .... tina ado cakap tak kek ang...
Zakuan : ado tadi tina cakap .... nanti dio bori tahu jadual bilo belajar .....
Fildah : zakuan dah ado lesen nanti dah buleh boli keto
Zakuan : mak ai ... boli keto .... silap silap den kono bawak lori abah den tu ....
Zackry: Fildah tu Lela panggil ko tu .....
Fildah : ok lah fildah gi jumpa lela jap ....
Zackry : Zakuan .... start esok , posan budak budak kito tolong jago pelakuan , posa esok gamai budak sekulah kito yang datang sini , kebanyakan kito kona dia orang ni ..... terutamo melibatkan sex , elakkan yang macam tadi .... bondo ni akan jadi buah mulut nanti ..... kalau ado pun secara personal , antara beduo yo yang tahu .....
Zakuan : iyo lah den faham tu ..... Budak university tu macamano ang nak uruskan .....
Zackry : den ado gak terpikir, banyak masaalah esok ni ... terutamo maso lopehkan dia orang buek pencarian , kalau seimbang budak lelaki pompuan tak apo .... ni gamai pompuan , den gaso den kono poei buek survey dulu .... tando tando kan kawasan , jadi dia orang poei kek kawasan den dah tando .... kalau ado apo apo hal dah tahu nak mencari dio orang ni .... den kono tando kan kawasan ikut zon lokasi .... tak buleh lopeh gitu yo ....
Zakuan : Kito tingga bebegapo hari yo laeii , program budak university tu ... esok dah program budak puteri .. bilo ang nak buek survey .....
Zackry : Den gaso ... esok den kono poeii survey .... kek ateh tu ..... ang buleh tak handle program puteri ni .... kalau den poeii survey esok .....
YOU ARE READING
Kg Celah Bedah Siri 3
FantasyKesinambungan dari Kisah Kg. Celah Bedah Siri 2. Pada Pembaca yang baru mengikuti cerita ini, untuk memahami perjalanan cerita ini rujuk bermula dari , Kisah Kg. Celah Bedah dan Kg. Celah Bedah Siri 2