Öncelikle kimse bana Müslüman mısın ? Diye sormasın . Bunu açıkladığım herkes soruyor dediğim şeyleri bir Müslüman olarak değil normal bir insan olarak yargılayın . Çoğu insan şeytanı kötüler durur şeytan öyle kçtü şeytan böyle fena .. peki neden yada bu yargı doğrumu ? "Şeytan neden kötü ? " diye sorsam çoğu kibirli olduğunu veya Allah a karşı geldiğini söyleyecek .
Peki bu olayı günümüz şartlarına göre uyarlasam siz nasıl tepki verirdiniz bunu tartışalım önce .
Bunu bir tiyatro olarak düşünelim mesela . Tiyatronun yöneticisini Allah olarak kabul etsek , siz de Şeytan olsanız . Bu tiyatronun nerdyse tüm prodüksiyonunu siz üstlenseniz en fazla siz çalışsanız ve yöneticiyide en çok siz sevseniz . Herşey ne kadar güzel değil mi ?? Peki herşey bu kadar güzel gidiyorken Yönetmen gelse ve size tüm prodüksiyonu onun üstlendiğini söylese . Eminim bir çoğunuz orayı yıkardı . Şeytan masum mu ? Hayır . Çünkü bu dünya HZ.MUHAMMED için yaratıldı. Ve af dileyebilecekken asileşti .
Peki bir insan çok mu masum ?!
Böyle bir olaya gerek yok biraz düşünecek olursak Şeytan düşüncesini doğruca söyledi . Bize düşman olduğunu HZ. ADEM den üstün olduğunu düşündüğünü . Peki kaç insan bunu yapıyor ? Dedikodu , iftira ve daha bir çok şey ..Şeytanın amacı olduğunu kimse inkar edemez . İyi veya kötü bu amaca doğru gider ama insan görünenler sadece yapar.
Özetle Şeytan masum değil ama şeytanın insanlardan daha masum olduğunu ve insanların daha kötü olduğunu rahatça savunabilirim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AKLIMDA DÜŞÜNCELER CANIMI SIKAN
NonfiksiBu kitap bir hikaye değildir .Herbir bölümünde bir soru bir tespit veya herkese hitap eden küçük düşünceler paylaşılacaktır