#Part_7★.
#مِلك_وحش_الصعيد ♕.عمران لسه بفتح باب الاسنسير افتكر ان جهاز الاب توب مفتوح طلع يجري علي المكتب واول ما دخل اتصدم من عيشه الي قعده علي المكتب وبتقلب في الجهاز....
عيشه بضحك... شوف ربك يا جدع اهلا وسهلا يا عمران باشا ولا اقول يا معلم عمران...
عمران بسرعه مسك الجهاز وقفله.... انتي ازاي تتجرئي وتدخلي علي حاجه متخصكيش.
عيشه وقفت وبتتحرك براحه... مكنتش اعرف ان ابن عمي كبير اوي كدا وليه علقات غير شر*عيه مع ناس بره البلد ولاااء كمان بتاجر في أثا*ر بلدك تؤ اخص عليك.
عمران... لو منستيش الي عرفتيه اقري الفاتحه علي ابوكي وامك وختك.
عيشه قربت بهيبه ووقفت قدامه.... قولتهالك قبل كداا يا عمران اناااا مبتهددش.
عمران... يبقي انتي الي أخطرتي طريقك بنفسي.
عيشه بسخريه... اي هتخلص عليا!
عمران سكت للحظات.
عيشه مشيت وكانت خارجه من المكتب وبدخل في كم الادناء بتعها فلاشه بص اتصدمت من ضربه جت علي رسها وفقدت الوعي تماماً.
عمران شدها لجوه وقفل المكتب.... كااارثه انا اتصرف ازاااي دلوقت.
في البيت عند روح...
كانت دخله بتعب من الشغل...
جوزها كالعاده.... شرفتي يا ست الكل.
روح بتعب.... الله يهديك سبني في حالي مش قادره اجادل معاك في اي حاجه.
جوزها... لي مش تعرفيني مين الي كنتي واقفه معاه قدام المصنع.
روح...الله انت بتراقبني بقييي.
جوزها... الله مش اعرف مراتي المصون بتروح علي فين وبتقابل مين ولااااا انا خروف.
روح... اممم انت عايز تكمل نكد عليا مش كدااا.
جوزها... لما اجوبك ترديييي من غير لت وعجن ولا انتي خايفه.
روح... اخاااف ليي هو انت شفتني داخله مع حد سقه مفرووشه ولا اي.
جوزها... يمكن الي يخليكي تقفي مع راجل ابهااا من غير مااا تعرفيني يخليكي تعملي كل حاااجه.
روح... اخرس قطع لسانك انا اشرف منك انااا قعت وصبرت عليك علشااان عندي امل انك تتغير وابلع الي بتعمله فيااا علشان ابنك لاااكن لحد هناا وطفحت.
ابنها خرج من الاوضه.... مااماااا.
روح مسكت ابنها... تعاله يا يونس... شوف انت تط*لقني وعارفه انك مش هتديني حقي بس هاخده منك من عند ربناااا.
جوزها مسكها من طرحتها... طلااق مش هطلق.
روح عكس شخصيتها الضعيفه اتحولت تماما وبعدته عنها بقوه.... وسسسع ايدك لكسرها*لك هاخد الواد ومشي وانت عارف بيت ابويه فيين تبعت الورقه وننفض بقي... يلااا يا يونس.
أنت تقرأ
مـِ لك وحش الصعيد..
Mystery / Thrillerعندما يلمس احد شئ يكن خصيصاً لهذا الوحش الكاسر فيجب ان يكون اعد قبره جيداً... فأنه وحش ولاكن صعيدي.. أياك والاقتراب. 🪔 بقلم.. Asmaa Habib.