Det var en solig dag i Juni. Solen sken högt på himlen. Four var fyra år och vaknade klockan fyra på morgonen. Four tyckte att det var varmt och frågade Marcus (aka sin pappa) om de kunde ha vattenkrig. Marcus tyckte att det var en bra ide då han tidigare denna trevliga morgon skjutit sin fru Evelyn. Han kände då att han redan haft uppvärmning och skulle nog kunna träffa Four i huvudet några gånger. Evelyn låg nu död i Marcus garderob på övervåningen.
-Vi väntar tills efter lunch, sa Marcus till Four.
Four svarade ja och började hoppa upp och ner. Medans de båda väntade på att det skulle bli lunch började Four leta i garderoberna efter vattenpistoler. Han började med att ta trappan ner till källaren där de flesta garderoberna fanns. När han letat igenom alla garderober i källaren hade han fortfarande inte hittat några vattenpistoler i källaren ,och bestämde sig för att gå upp på ovanvåningen och leta där. Han började gå upp för trappan. När han kom upp såg han Marcus stå vid första trappsteget till ovanvåningen med ett bälte i handen.
-Du har inte hittat pistoler, sa Marcus och yeetade sitt bälte mot Four.
Four ramlade baklänges ner för trappan. Han kämpade med att ställa sig upp men just då kom Marcus och yeetade ett till bälte mot honom. När Four hade fått ett antal bälten på sig bestämde Marcus att det var tillräckligt och gick upp för att laga mat. Four blinkade bort tårarna med sina långa ögonfransar och hans mörka ögon blev mörkare.
-Jag ska skjuta dig, mumlade Four tyst till sig själv.
När båda hade ätit larver blandade med sås träffades de ute i trädgården. Four hade lagt upp två vattenpistoler som de kunde använda och satt en hink med vatten bredvid för att kunna ladda de. När Marcus kom ut hade han redan en pistol som såg väldigt verklig ut i handen. Four tittade på den ett tag tills han startade timern.
-Vi kör fyra omgångar och varje omgång är en minut lång. Efter en omgång får man chans att ladda eller bara ta en paus i trettio sekunder.
Four lät bestämd och stod redo med sitt vapen som en riktig soldat.
-Okej, svarade Marcus, vi kör.
Marcus gjorde något med sin pistol som lät väldigt äkta. Sedan tog han fram några kulor ur sin ficka och började stoppa in de i magasinet en efter en. Four såg misstänksamt på. Han kunde inte säkert säga att den var äkta men han hade sina misstankar. Four tittade på timern. När det gått tio sekunder skrek han. Det var startsignalen. Four började skjuta fyra gånger mot Marcus. Men Marcus dodgade alla. Sedan tog Marcus fram sitt vapen och sköt. Ur öppningen kom inget vatten utan en metallkula. Metallkulan tryckte sig in i Fours huvud och blod började spruta ut från honom.
-HeAdshot! skrek Marcus med en voice crack på A:et.
Marcus började hoppa runt, glad över sin vinst. Samtidigt låg Four på marken med en kula i huvudet. Men det hände inget annat än att kulan ramlade ut då Four är divergent och i princip odödlig.
Den andra omgången lyckades Four hålla sig kvar i spelet ett litet tag till innan han blev skjuten en gång till i mitten av pannan. Den tredje och fjärde omgången gick likadant till och inget ändras. Fours humör blev sämre och sämre. Hans ögon mörknade mer och mer tills de var lika svarta som kol. Han blev emo och hans hjärna slutade fungera. Han saknade nu kapacitet av att flörta och vara normal i relationer. Samt hans ögonbryn fick mycket mer muskler än vad som ska vara möjligt och blev spända. Sammanlagt hade Four fått fyra headshots i huvudet efter de fyra omgångarna. Marcus var glad över sin vinst och gick in för att se på tv. Detta är en av många anledningar att Four heter Four.
YOU ARE READING
Four misshandlad av sin pappa (full story)
FanfictionCredit: @ananasmorpher @i_like_beef Det handlar om Four från divergent. Här får du reda på hans förflutna och det som han aldrig berättat. Det handlar om hans mamma, pappa och imposter. Läs för att avslöja Fours djupaste hemligheter.