Capture the flag hade precis börjat och alla av Four lagkamrater hade börjat springa åt olika håll och kanter med sina vapen för att gömma sig. Detta spelet utspelade sig i Himalaya, precis där Mount Everest låg. En briljant idé slog plötsligt Four. Han hade ju kunnat klättra upp på berget för och använde utsikten som ett sätt att hitta det andra lagets gömda flagga. Det var precis som var Tris gjorde i den första boken så Four kopierade henne rakt av men han var ju självisk like that så han brydde sig inte om det. Det själviska sättet Four uppförde sig på fick han från Marcus så de är ju bra.
Aja så han klättrade upp på berget och det var kallt som in i helvetet och Four trodde att hans nips skulle trilla av så kallt det var. Men eftersom att han är bababroy så fortsatte han klättra upp för berget, det var ju värt det för att han villa ha äran och uppmärksamheten för hans fynd av flagga. Hans fingertoppar blev vita varje gång han satte ner sin hand i den kalla snön, men sedan röda igen när han lyfte sin hand. Från långt håll såg han ut som spiderman eftersom att det var den stilen han klättrade i.
Four tittade bakom sig och såg hur långt upp han va. Hans höjdrädsla kom åt hennes inre och han behövde vända sig om snabbt och fortsätta klättra för att undvika att svimma. Han hade kommit halvvägs uppför berget. Det var då han kände en varm hand på sin axel och vände sig om en en gång. Bakom honom var en gammal kvinna med ett vinglas med rött vin i andra handen. Hon bar på ett ansiktsuttryck som fick henne att se ut som att hon var nykär.
"Hallå unga man, jag ser att du också är ute på en tur här denna vackra dag", hon snurrade lite med glaset så att det blodröda vinet tumlades runt där inne. Men när hennes ögon lämnade hans mantidiies och tittade upp på hans ansikte ändrades hennes ansigte helt. Hon såg så skräckslaget ut att man kunde tro att Four hade ett monster bakom sig. Och det var just det Four trodde så han vände sig om ännu en gång. Men han såg inget där så han valde att vända sig om igen. Snart hade han vänt sig om så många gånger att man måste göra en vända-sig-om-count. Han tittade på henne igen och märkte att det var han som gjorde henne så skräckslagen.
Helst plötsligt sprang hon upp till Four och tog tag i hans armar. Hon såg ut att försöka brotta ner honom och hon drog och slet med all hennes kraft men eftersom att Four var en kraftig hunkachunk så kunde hon inte putta ner honom. Ändå blev han chockerad och skrek som en sådan "girl screaming sound effect". Han tog henne om midjan och launchade henne ut från berget samtidigt som han skrek "stop it u karen!!!!!!"
YOU ARE READING
Four misshandlad av sin pappa (full story)
FanfictionCredit: @ananasmorpher @i_like_beef Det handlar om Four från divergent. Här får du reda på hans förflutna och det som han aldrig berättat. Det handlar om hans mamma, pappa och imposter. Läs för att avslöja Fours djupaste hemligheter.