De volgende ochtend zitten alle bewoners aan het ontbijt wat Trudy heeft klaar gemaakt, Appie komt binnen en knuffelt Trudy enthousiast 'je bent de beste Trudy' zegt hij dan. Trudy kijkt hem aan 'je hebt App's lievelingsontbijt' ligt hij toe, er staan naast broodjes ook lekkere croissantjes op tafel. Iedereen lacht en geniet dan van het ontbijtje, als de bel gaat komt Victor de trap afgelopen en opent de deur, de bewoners blijven rustig aan tafel zitten als Victor binnenkomt met een meisje achter zich aan 'jongens, meisjes dit is de nieuwe bewoonsters' zegt Victor en wijst naar een meisje dat naast hem staat van ongeveer dezelfde leeftijd als de andere bewoners. Iedereen kijkt haar nieuwsgierig aan, stel je maar even voor zegt Victor tegen haar. 'Hallo allemaal ik ben Emma 17 jaar en ik kom vanaf vandaag hier wonen, ik ga vanaf volgende week ook met jullie mee naar school en ik kom dan bij jullie in de klas'. Nienke is meteen enthousiast 'wat gezellig' zegt ze, Emme glimlacht naar haar en dan stelt de rest zich ook voor aan Emma en kletsen ze wat aan tafel.
Na het ontbijt gaat Emma met Noa mee naar de zolder, daar komt ze te slapen met Noa. Er staan inmiddels 2 bedden en een grote kast zodat ze de kamer kunnen delen. Emma kijkt wat rond, mooi ingericht zegt ze tegen Noa, bedankt glimlacht ze en helpt Emma met het uitpakken van der spullen terwijl ze nog wat gezellig praten. Emma heeft na een tijdje besloten de buurt een beetje te verkennen, ze mocht Noa haar fiets lenen en rijd wat rond in de stad. Ondertussen is gaat Noa naar de kamer van Jeroen en Appie, ze wil graag wat met ze bespreken, ze klopt op de deur en als ze een 'binnen' hoort gaat ze de kamer in. Jeroen en Appie zitten ieder op hun eigen bed en gooien wat over met een balletje. 'Hey' zeggen de jongens tegelijk, 'hoi, kan ik wat zeggen tegen jullie' vraagt Noa wat nerveus. De jongens stoppen met overgooien en kijken Noa aan, 'tuurlijk, wat is er?' vraagt Appie. Noa gaat op de stoel zitten die bij het bureau staat, i.. ik wilde eigenlijk zeggen dat ik... dat ik een beetje bang ben zegt ze dan uiteindelijk. Jeroen en Appie kijken haar aan 'wat bedoel je No?' vraagt Jeroen, 'na alles wat er is gebeurd, de ontvoering, de traan, Matthijs en zijn vader... ik droom er 's nachts gewoon veel over e... en ben bang dat het nog een keer gebeurt. Jeroen staat op en gaat bij Noa zitten 'je hoeft niet bang te zijn, wij beschermen je'. Noa glimlacht 'dankje, het helpt ook wel dat ik nu niet meer alleen slaap op die enge zolder'. Dat snap ik zegt Jeroen 'het is fijn dat je een kamergenootje hebt, ook al weet zij niet wat er allemaal is gebeurd'. Appie komt ook dichter bij ze 'misschien moeten we eerlijk zijn, het tegen iedereen zeggen' zegt Appie dan. Aan iedereen vertellen wat er allemaal gebeurd is? Vraagt Noa verbaast, Appie knikt 'dan kan iedereen je in de gaten houden en helpen'. Jeroen knikt 'misschien heeft hij wel gelijk'. Noa kijkt nog wat bedenkelijk, laten we vanavond een vergadering houden met de club, dan overleggen we het met iedereen stelt Jeroen voor, Noa knikt dan 'dat is goed' zegt ze dan. Vragen jullie Fabian en Patricia? Dan vraag ik Nienke en Amber stelt Noa voor. Appie en Jeroen knikken, laten we het om 11 uur doen, dan moeten we in onze kamers zijn en dan bij Nienke en Amber stelt Jeroen voor. Noa en Appie knikken en de jongens geven Noa een knuffel 'goed dat je het gedeeld hebt Noa' zegt Appie nog voor Noa de kamer weer verlaat.
JE LEEST
Anubis: 1 jaar later
RandomEen jaar na alle ellende met de traan is de rust weder gekeerd in het huis Anubis. Hoe is het met alle bewoners? Zijn er nog koppels? Vriendschappen? Liefdes? Ruzies? De bewoners gaan allemaal hun examenjaar is, een spannend jaar dus. Als alles weer...