"Su,ben geldim." Karısına seslendi Ali elindeki ağır poşetlere söylenirken. İşten çıkmış ve uzun zaman sonra ilk kez pek ilgilenmediği karısı için bir şeyler almıştı.
Aslında seviyordu eşini ama nedense hep bir soğukluk vardı aralarında. Her gün işten arta kalan vaktinde yemek yapar haftalık temizliğini hiç eksik etmezdi evin. Az konuşur az şey isterdi.
Evliliklerinde 5. senelerini bitireceklerdi bugün ve bunca yılda toplasanız bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar tartışmışlardır en fazla. Aslında düşündü de Ali eşi çok iyiydi. Hiç bir şeye söylediğini bile duymamıştı. O yüzden işteyken kendisine bir söz verdi,bu yıldönümünde karısını mutlu edecekti.
Aslında pek de bilmiyordu özellikle ne sever. Karısı kadar dikkatli olmamıştı hiç. Gözüne güzel gelen begenecegini düşündüğü her şeyi almıştı.
Ayakkabılarını çıkartırken eşinin neden cevap vermedigini düşündü.
Oysaki her zaman onu kapıda karşılardı. "Allah Allah bugün de senin mi tersin tuttu kadın ellerim koptu ya."
Poşetleri mutfağa koyduktan sonra nefeslendi. Ceketini çıkartırken mutfaktan salona geçti. "Su,nerdesin karıcım?"
İlk kez eşine karıcım demişti evet bu onu getirmeye yeterdi bence. Ya da yetmez miydi? Evde hiç ses yoktu.
Mutfağa gitti belki de balkondaydı ve duymuyordu. Ocağın üstünde yemekler hazırdı ve yanında bir not vardı. Bak bu yeni bir şeydi işte. Notta ne yazdığına bakmak için eline aldı."Yemekler soğuduysa ısıtır mısınız? Sizin sevdiğiniz türlü ve tavuklu makarna yaptım afiyet olsun."
Su hiç not bırakmazdı bir yere gideceginde arayıp haber verirdi. "Ne oluyor ya?"
Evin diğer odalarına bakmaya başladı oturma odasında yoktu banyoda da ve en son yatak odaları kalmıştı. Kapıya yaklaştığında içeride bir karaltı gördü. Kulpu çekerken tatlı bir kızgınlıkla konuştu.
"Niye beni yordun ki Su madem burdasın?"
Beklemiyordu.
Su'nun sessizce yaşamasına alışkındı da sessizce gitmesine değildi. Alışamazdı.
Nefesi kesildi. Gördüğü manzaradan sonra dizlerinde hiç derman kalmadığı için yere düştü Ali.
Su yatak odalarının tavanına kendini asmıştı. Hep olduğu gibi sessizdi havada asılıyken bile çok narin duruyordu.
"SU!!!"
Ali bir anda kendine geldi koştu onu kurtarmak için. Bacaklarına sardı kollarını buz gibi olan bacaklarına. Su'yu yukarı itti ip boynundan çıksın diye. Nafile olmuyordu gücü yetmiyordu.
Neden yaptı ki bunu?
Neden?
Ali bir gün bile onu dövmemiş ona sövmemişti. Neden böyle gitmeyi seçmişti ki? Ali anlam veremiyordu.
Nasıl acil servisi aramıştı gelen görevliler ve Su 'nun cesedinin götürülmesi,otopsi,morg işlemleri. Hepsi Ali için bir şakaydı. Şaka olmalıydı. Gerçekse eğer Ali delirecekti. Neden o günü seçmişti ki? Tam da Ali ona daha iyi davranma kararı aldığında tam da sürpriz yapacağı gün. Gerçek sürprizi Su yapmıştı Ali'ye.
Cenaze namazı sonrası-
Mezarın başında öylece dikiliyordu Ali. Gökgürültüleri şiddetlenmişti yağmur başlayacaktı ama hiç umrunda değildi. Nasıl da geçmişti zaman böyle birkaç gün içinde neler olmuştu? Karısı intihar etmişti. O eve gelmeden bir saat önce canına kıymıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeniden Aşk
Novela JuvenilSevdiği kadını beşinci yıldönümlerinde şüpheli şekilde intihar etmiş bulduğunda insan hayatta ne çok hata yaptığını anlıyor. Ve bir hayalin peşinden gitmek isterken üç ay önceye döndü Ali. İntihar gününe üç ay kala. Ya her şeyi değiştirecek ya da k...