Rüyaların Gemisi

99 16 16
                                    

1. Bölüm

1997

Kuzey Atlantik

Denizin dibinde, solgun, ölü düz ay manzarası daha parlak hale geliyor, denizaltı, Wasp One, iticilerinden aşağı bir patlama ile deniz tabanına düşerken yukarıdan aydınlatılıyordu. İki saatlik serbest düşüşün ardından büyük bir gürültüyle dibe vurdu. Mini denizaltı, yandan taramalı sonarın sesine ve motorlarının gümbürtüsüne göre okyanusun zemininde süzüldü.

Karanlıkta, hayaletimsi bir görüntü gibi, bir geminin pruvası belirdi. Wasp One ona doğru gidiyor, bıçak gibi pruva dipteki tortuyu okyanus dalgaları gibi sürüyormuş gibi görünüyordu. Deniz tabanının üzerinde yükseliyor ve tam seksen dört yıl önce indiği gibi duruyordu.

Titanik.

Ya da ondan geriye ne kaldıydsa.

Kalın, kirli buz sarkıtları gibi üzerini örten aşırı paslanma dışında, hâlâ bozulmadan, baş parmaklığın üzerinde yüzüyordu.

Tam zamanlı hazine avcısı ve kurtarıcı Scott Lang, “Bu beni her zaman etkiliyor ” dedi. Bu iş şimdiye kadar aldığı en büyük işti.

Partneri ve kız arkadaşı Hope Van Dyne, "Belki de vicdan azabındandır," diye yanıtladı. "Ölülerden çalmak falan."

Scott gözlerini devirdi. "Hadi ama kendimize saklamıyoruz. Tarihi korumak için.”

"Doğru. Bunun ödeme ile ilgisi asla yok. ”

"Avantajlar." Scott sırıttı. "Ayrıca Stark da buna bizim kadar yatırım yapıyor."

Tony Stark bu görev hakkında onlara yaklaşan kişi olmuştu. Yüzeyin üzerinde onları bekleyen Demir Adam gemisini finanse etti. Titanic'in tasarımının arkasındaki adam olan Howard Stark Sr.'nin torunu olarak Tony'nin buna kişisel bir yatırımı vardı.

Sancak tarafında, devasa çapayı geçerek, Wasp One sonsuz gibi görünen baş kasara güvertesinden geçti. Hâlâ iki düzgün sıra halinde yerleştirilmiş devasa çapa zincirleri, bronz ırgat kapakları parlıyordu. Yanından geçen minik denizaltı, devasa enkazın yanında bir böcek gibiydi. Subay Köşkü'nün kalıntılarının yanındaki tekne güvertesine yerleştiler.

"Pekala," dedi Scott. "Hadi çalışalım."

Hope, sonar monitörlerinin başında oturan adama döndü. Başına bir elektronik gözlük geçirip yanındaki joystick'e uzandı.

"Hazır mısın, Luis?"

"Her zaman, Hope," diye yanıtladı Luis. "Hadi yapalım."

Kullandığı joystick, enkazın daha dar alanlarından geçmek ve eşyaları ters çevirerek yoldan çıkarmak için kullanılabilen, kelepçeleri olan küçük bir robotik makine olan ROV'u kontrol ediyordu. Scott ve Hope'un tasarımı. Karınca Adam adını verdikleri mükemmel bir ekipman parçası.

Luis'in kontrolü altında, Karınca Adam denizaltıdan uzaklaştı, ikiz stereo-video kameraları böcek gözleri gibi dönüyor ve denizaltının içindeki monitörlerde gördüğü görüntüleri yakalıyordu. Bir zamanlar güzel Birinci Sınıf Büyük Merdiven olan açık bir kuyudan aşağı indi, birkaç güverteden aşağı indi, ardından Birinci Sınıf Kabul Odasına ilerledi ve kavernöz iç kısımda devam etti.

Titanic ▷ Stucky Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin