☆ 6

33 6 0
                                    

Flashback

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Flashback

"No,takpe saya dah ada pisau tu."Soobin menolak untuk pekerja di kedai kek itu memberi sekali pisau plastik.

"Oo,ok."Pekerja perempuan itu bingung.Dia mengeluarkan kembali pisau itu dari beg plastik.

"Terima kasih,saya beli."Soobin menyerahkan duitnya lalu berlalu pergi meninggalkan kedai kek itu.

Soobin bersama pelitup muka dan topi untuk melindungi wajahnya dari dikenal orang awam segera masuk ke dalam kereta.

Kereta dipandu menuju ke rumah TXT.

Sewaktu parti hari jadi Yeonjun berlangsung.

"Mana pisaunya?"

"Nah!"Yeonjun menoleh.Terlihat sebilah pisau tajam diberikan kepadanya.

Beomgyu mengernyitkan mata."Serius lah hyung nak potong kek pakai pisau dapur?"Dia memandang Soobin.

"Aku pun tak faham kenapa penjual tu tak kasi pisau plastik tu sekali."Soobin mengarukkan kepalanya yang tidak gatal itu.

Semua itu tipu belaka.Jangan percaya kata-katanya itu.

Dia memang sengaja memberikan pisau dapur kepada Yeonjun.Pisau plastik bukannya tajam pun!

Pisau dapur yang masih bekrim itupun dia ambil secara senyap-senyap dan segera dibungkus di dalam kotak dan diletakkan di atas meja Yeonjun.

End flashback

"Soobin hyung ni tipulah,dia kata hadiah kita tertinggal kat Hybe padahal hadiah Kai je tertinggal!"Bebel Beomgyu tak puas hati.

Penat sahaja mereka bertiga pergi ke Hybe semata-mata nak ambil aku punya hadiah.

Tidak berteman pun tidak mengapa.

Kata Soobin dia terlupa nak bawak hadiah Beomgyu,Taehyun dan aku punya sekali.Itulah mengapa kami pergi ke Hybe pada hari cuti.

Aku naik ke bilik Yeonjun sambil memegang sekotak hadiah.Sementara itu,Beomgyu dan Taehyun pergi ke kawasan parti untuk mengemas.

Pintu bilik Yeonjun kubuka perlahan.Aku menoleh ke kiri dan ke kanan.

Pelik,Yeonjun hyung kemana?

Tidak memedulikan itu,mungkin dia keluar sekejap.

Tanganku secara tidak sengaja terlepas lalu terjatuhkan kotak hadiah.

"Tangan aku ni,dah malas nak genggam betul-betul ke?!"Aku memandang tangan aku.

Aku ingin mengambil kotak hadiah yang terjatuh ke atas lantai itu.

Malang sungguh,kaki aku tertendang pula hadiah itu sehingga masuk dibawah katil Yeonjun.

"Lah,kaki aku tak puas hati!"Aku mengeluh berat.

"Ya tuhan!terpaksalah meniarap macamni!"

Tubuh yang malas tapi digagahkan jua,aku meniarap di lantai supaya muat untuk masuk ke bawah katil Yeonjun.

Perlahan-lahan aku ambil hadiah yang memang benar termasuk di bawah katil Yeonjun.

Sebelum aku keluar daru katil,aku dapati jariku merasakan cecair.

Aku melihat jariku,cecair bewarna merah pekat.

Bola mataku membesar.Aku memerhati sekeliling punca cecair ini berada.

Kertas?

Tanganku mencapai sehelai kertas.Aku cuba membaca isi kertas dengan cahaya yang tidak cukup.

Tidak puas hati isi kertas itu tak dapat dibaca,aku keluar dari katil bersama kertas dan kotak hadiah.

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!"

Telingaku menangkap jelas jeritan kuat dari Beomgyu.Aku sangatlah terkejut dengan jeritan yang tiba-tiba itu.

Fikiranku mula dilandai khawatir.

Mengagak dari mana arah suara itu.Aku membuka langkah laju ke arah balkoni bilik Yeonjun.

Tanganku berpegang di pegangan balkoni itu.Kepala ku aku tundukkan ke bawah mencari keberadaan Beomgyu.

Aku terkejut,sangat-sangat terkejut.Jantungku berdegup laju melihat apa yang mengejutkan aku sehingga hampir mati.

Aku jadi faham kenapa Beomgyu menjerit kuat tadi.

Aku mengigil melihat tubuh Yeonjun yang terapung di atas kolam.

Warna air jernih itu berubah menjadi merah,ya darah!

Fikiran ku terus mengagak yang Yeonjun dibunuh.

Tak mungkin Yeonjun bunuh diri!

Aku terduduk di atas balkoni.Nafasku tercungap-cungap.Sungguh menggerikan bila melihat mayat secara langsung.

Tanganku secara tak sengaja meremat kertas yang masih aku pegang.

Aku memandang ke kertas yang masih aku pegang.Aku belum sempat baca isi surat itu.

Mulutku kembali menutur nama yang ditulis dengan darah yang masih belum kering sepenuhnya.Itulah penyebabnya tanganku terkena darah.

"C-choi..S-oobin?"Mulutku melopong setelah membacanya.

Perlahan aku bangun.Tanganku terketar-ketar memegang kertas sambil mataku kembali memandang bawah.

Memberanikan diri sendiri untuk melihat mayat Yeonjun lagi.

"J-angan kata,Yeonjun hyung t-tulis siapa p-pembunuh
dia?!"Ujarku perlahan dengan tergagap-gagap.

Aku perhati lagi ke arah lain.Beomgyu sedang menangis teresak-esak.Taehyun pula berdiri di tepi kolam,kaku.

Kakiku kembali ke dalam bilik Yeonjun.Ingin menuju ke bawah,tempat diadakan parti harijadi Yeonjun tadi.

"Taehyun!"Aku menepuk bahu Taehyun selepas berlari ke bawah.

Taehyun terkejut.Bahunya terangkat.
Dia menoleh,memandang aku.

"Kai!Hiks!"Beomgyu datang dan memeluk aku.Dia kembali menangis di bahuku.

Tangisannya deras sehingga bahuku basah dengan air mata

"Kalau TXT yang sebenar bukannya berlima."

Aku jadi teringat kata-kata itu.Kata-kata dari seorang Choi Soobin!

Sekarang aku faham.Aku sangatlah faham.Tidak perlu jelaskan lagi.

Soobin ingin menyingkirkan Yeonjun.

Itulah yang berada di benak fikiranku.

"Korang pergi sorokkan Yeonjun."Arahku.

Sekarang aku memiliki idea.

"K-kenapa?"Tanya Beomgyu.

"Tunggu sampai pembunuh dia pulang."

"A-apa maksud kau?"Soal Beomgyu.

Aku berlalu pergi dan kembali masuk ke dalam rumah.Aku begitu marah dengan dia.Rasanya seperti ingin membunuh si pembunuhnya pula kerana terlalu geram.

Aku duduk di atas sofa sementara menunggu lelaki yang kedua tertua di group TXT itu pulang.

"Entah pergi ke mana si pembunuh itu,aku pun taktahu gila!!!!"Jeritnya.

Bersambung.

Hari Jadi {✓}Where stories live. Discover now