☆ 7

29 6 0
                                    

Pada waktu ini,Beomgyu dan Taehyun memberanikan diri mereka membawa tubuh badan Yeonjun ke daratan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pada waktu ini,Beomgyu dan Taehyun memberanikan diri mereka membawa tubuh badan Yeonjun ke daratan.

Mereka takut dengan mayat,tapi mereka tidak sanggup membiarkan mayat Yeonjun begitu sahaja.

Tangisan Beomgyu kembali deras.

Taehyun juga mula menitikkan air mata sambil mengangkat tubuh Yeonjun bersama-sama Beomgyu.

Tubuhnya sejuk dan pucat.

Dada Beomgyu terasa semakin sesak.Melihat Yeonjun yang sudah mati sewaktu mereka pergi ke Hybe tadi.

"Yeonjun hyung..hiks."Beomgyu memangku wajah Yeonjun yang sudah pucat di atas pehanya.Dia sudah terduduk di atas rumput.

"Pa-tutnya a...aku tak ikut Kai hiks!"Beomgyu memeluk tubuh yang tidak mungkin membalas pelukannya walau seerat mana pun.

Taehyun memerhati tubuh Yeonjun yang cedera.Dia meringis.Tusukan Yeonjun di perut dan di dada sangat menyakitkan.

"C-cepat hyung,sorokkan Yeonjun."Taehyun menepuk-nepuk bahu Beomgyu.Beomgyu dengan berat hati membiarkan Taehyun membawa tubuh tak bernyawa itu lagi.

Taehyun memilih untuk masuk melalui pintu belakang.Pintu dapur.

Sewaktu mereka masuk,langkah kaki mereka menjadi perlahan.

Telinga mereka dengan jelas menangkap suara pekikan dari Hueningkai dan Soobin yang sedang bertekak.

Beomgyu terkejut mendengar jeritan dari kedua-dua belah pihak yang tidak mahu mengaku kalah.

Beomgyu dengan cepat memulas tombol pintu membantu Taehyun yang mengangkat Yeonjun dengan gaya bridal style.

Taehyun pun mula masuk ke dalam.Pintu bilik air yang berada dalam ruang dapur.

Taehyun menurunkan tubuh Yeonjun di atas lantai.

"Hyung tunggu sini dulu!"Pinta Taehyun dengan nada tegas.Tangannya memegang bahu Beomgyu.Matanya menatap lekat mata Beomgyu yang masih lagi berair.

Beomgyu hanya mengangguk.

Taehyun perlahan keluar dari bilik air dan meninggalkan Beomgyu di dalam.

Kakinya menapak sebaik mungkin dari membuat sebarang bunyi.

Dia memilih untuk bersembunyi di sebalik langsir dapur dan menyelak sedikit untuk melihat pentengkaran antara Hueningkai dan Soobin yang masih belum menunjukkan tanda-tanda untuk berhenti.

"KAU TAKYAH TIPU AKULAH,PEMBUNUH!!!"

Taehyun membulatkan mata mendengar Hueningkai cakap macamtu.Selama ni dia tidak pernah lagi melihat Hueningkai yang marah sebegitu.

"S**L LAH KAU CAKAP AKU PEMBUNUH!"

"YEONJUN MATI DISEBABKAN KAU!IDOL GILA!"

"SANGGUP BUNUH KAWAN SENDIRI!"Sambung Hueningkai lagi

Soobin mengeraskan rahangnya.Api kemarahnnya semakin meningkat.

Soobin yang sudah tercabar itu menjerit lagi."YES MEMANG AKU BUNUH DIA!!!PUAS HATI KAU B*D*H!"

"TAPI KAU KENA INGAT BUKAN AKU SORANG JE S**L BENCI YEONJUN!!!!!!!"

Taehyun nampak Hueningkai yang terkedu.

Dirinya kembali memandang ke arah Soobin yang kini dia memandang ke arahnya dengan seringai yang lebar.

S**t!Soobin nampak aku!

Taehyun menutup langsir dengan kasar.Ingin meninggalkan kawasan persembunyian segera sebelum tangan kekar mencengkam kerah bajuku dari arah belakang dan menyeret Taehyun ke luar dengan kasar.

Dia berhenti menyeret Taehyun di depan Hueningkai.

Wajahnya gembira apabila dia menatapku.Senyuman dibibirnya mengembang melihat Taehyun yang menatapnya tajam.

Taehyun melepaskan dengan kasar tangan yang mencengkam kerah bajuku.

Soobin mendekatkan bibirnya ke telinga Taehyun."Kau bagitahu Kai, kan?"Ujarnya perlahan.

Taehyun membolakan mata.Kini,dia yang mencengkam kerah baju Soobin."Kau jangan nak merepeklah."Ujarnya dengan nada perlahan agar orang lain tidak dapat mendengarinya.

Soobin mendecih.Dia menolak tubuh badan Taehyun yang lebih kecil darinya dengan kuat sehingga Taehyun hampir terjatuh jikalau Hueningkai tidak menangkap tubuh Taehyun.

"KAU PENGKHIANAT KANG TAEHYUN!!!!"

"KAU KATA NAK BANTU AKU BUNUH DIA!AT THE END KAU BAGITAHU KAI!"

Taehyun yang sudah hilang sifat palsunya itu menumbuk wajah Soobin tanpa rasa was was.

"Apa masalah kau,jangan libatkan aku DENGAN PEMBUNUHAN ENGKAULAH!"

"KAU FIKIR AKU TAK TAHU YANG KAU SENGAJA TUNDING MERCUN TU?!"

"KAU NAK BUNUH DIA JUGA KAN?!"

"Aku just nak CEDERAKAN DIA!TAPI TAK BERNIAT NAK BUAT DIA MAMPOS!"Jari telunjuk Taehyun menekan-nekan dada Soobin sehingga Soobin mengundur.

"AKU MASIH FIKIR YANG AKU IDOL KALAU KAU LUPA?!"

Taehyun sudah tidak menghiraukan kalau ada orang yang dari tadi mendengarkan dan memerhatikan mereka berdua bertekak.

Hueningkai tekedu.Terkedu dengan plot twist ini.

Apa?Taehyun dan Soobin bersubahat?

Tanpa dia sedari air matanya menitik di pipi mulusnya.

Soobin menyerabaikan rambutnya kasar sehingga rambutnya sudah tidak rapi lagi.Dia mendengus marah.

"Kau berani khianat aku Kang Taehyun?"Suara Soobin kalini terdengar berat dan perlahan.

Soobin perlahan mendekatinya.Tanganya mengambil barang yang berada di kocek depanya.

"AKU TAK KHIANAT KAU PUNLAH!"Taehyun mengundur kebelakang.Setapak demi setapak.Begitu juga dengan Hueningkai.

Rasa takut mula mengusai diri Taehyun.

Soobin yang memegang pisau yang telah dipenuhi darah itu membuatkan Hueningkai ingin muntah.Jijik.

"SOOBIN BERHENTI SOOBIN!"Jerit Hueningkai.Dia juga takut dengan Soobin yang memegang pisau ke arah atas.

Air matanya semakin deras mengalir.

"SOOBIN!SUMPAH AKU TAK BAGITAHU APA-APA PUN DEKAT KAI DAN BEOMGYU!"Kata Taehyun lagi.

Taehyun melutut di atas lantai.Kedua tangannya digenggam"JANGAN BUNUH AKU!PLEASE!"Rayunya.

Soobin hanya tersengih psycho.Soobin juga melutut di hadapan Taehyun yang ketakutan itu.

Dia menatap mata Taehyun yang beegegar."AKU PUN BENCI YEONJUN!"Ujar Taehyun lagi.

Soobin diam.Tangannya hanya
bergerak mengangkat pisau itu.

Taehyun memang dapat merasakan nyawanya di tangan Soobin, memejamkan mata apabila pisau tajam itu semakin dekat dengan tubuh badannya.

"Aku masih nak jadi idol...."Katanya dalam hati.

Ciplak!

Bersambung.

Hari Jadi {✓}Where stories live. Discover now