Valot himmenevät. Yleisön hurraus kuuluu takahuoneeseen asti, jossa minä, Tuomas, Make ja Eero istumme lepäämässä pitkän päivän jälkeen. Päivä ei tosin vielä ole ohi, vaan keikan jälkeen kamat täytyy vielä purkaa ja lastata autoihin. Nyt kuitenkin voin hetken lepuuttaa puutuneita jalkojani kylmä juoma kädessäni. Takahuoneen kelmeän keltainen valo saa tölkin kylkeen kiertyneen huurteen välkkymään. Löydän taas itseni istumasta Tuomaksen kanssa samalta nahkasohvalta, joka on suhteellisen samanlainen kuin meidän linja-autossamme oleva, vähän vähemmän kulunut vain. Make ja Eero istuvat vastapäisellä sohvalla, tai ennemminkin Make istuu Eeron sylissä. Molemmat miehistä tuijottavat tyhjyyteen. Tuomas puolestaan istuu niin leveässä haara-asennossa, että pienellä sohvalla ei ole enää tarpeeksi tilaa minulle. Yleisö hurraa, kappale vaihtuu, juoma lämpenee. Vaivun unenomaiseen transsiin. Vaivun uneen.
Herään järkyttävään möykkään, joka tunkee sisään takahuoneen avoimesta ovesta. Keikka on nähtävästi loppunut ja yleisö jätetty kerjäämään lisää, vaikka hekin kyllä tietävät, että lisää ei tule. Ei ainakaan tänä iltana. Viisi mustiinpukeutunutta hieltä haisevaa miestä asteleet ylväästi sisälle takahuoneeseen. Vaikka keikka on ollut fyysisesti raskas, ei se näy heistä päällepäin. Tuomas tekee kuuliaisesti tilaa sohvalle ja Ville rojahtaa viereeni istumaan. Hän hieraisee kädellään valuneet silmänrajaukset pois ja sulkee kirkkaana välkehtivät silmänsä.
-Haikisitko mulle vettä? Ville pyytää karhealla äänellä.
Nyökkään, vaikka tiedän ettei hän sitä näe ja nousen sohvalta. Kävelen takahuoneen toiselle laidalle pienen jääkaapin viereen, mutta toisinkuin yleensä, en tunne yhdenkään ihmisen katsetta selässäni. Avaan likaisen valkoisen pienen Electroluxin ja nappaan huurteisen lähdevesipullon ja vien sen Valolle. Hän ei sano sitä ääneen, mutta hänen huulensa muodostavat sanan "kiitos". Istun takaisin paikalleni Villen viereen ja jään odottamaan Tuomaksen merkkiä mennä tekemään työmme loppuun.
ESTÁS LEYENDO
Ville Valo Loophole [Suomeksi][completed]
Fanfic"Avoimet työpaikat.fi. Selaan sivua alaspäin." Ja et olisi voinut uskoa sitä, mihin se sinut vie. Huono vitsi paljastuukin todeksi ja löydät itsesi erään suomalaisen bändin keikkabussista. Tarinassa on minä-kertoja ja lukijan sukupuolella ei ole vä...