Viikot vierivät eteenpän hitaasti keventyen. Rundi oli vasta alussa, kun Tuomas poistui luotamme. Kohtauksen jälkeen en ole nähnyt vaaleahiuksista enkeliä toiste. Jos hänen olemassaolostaan ei olisi mitään todisteita, jotka Tuomaksen muodossa tulivat olemaan ja poistuivat olemasta, en uskoisi hänen olevan edes olemassa.
Linja-autossa on ollut jokseenkin hiljaa. En olisi uskonut, että olisin kaivannut komentavaa ja halveksivaa ääntä viereeni. Eero on pitänyt lupauksensa ja pitänyt minusta huolta. Ilman Tuomaksen kärkkäitä komentoja, Eero on pitänyt huolen siitä, että saan hommani tehtyä ja vieläpä oikein. Eerolla on silti olleet kädet täynnä Maken kanssa. Make on herkempi, kuin mitä hänen karsi rokkarin ulkokuorensa antaa ymmärtää. En silti ole jäänyt suruni kanssa yksin. Yllättävän lähentymisemme johdosta Ville on tarjonnut minulle olkapäätä, vaikka en sitä ole juurikaan tarvinnut. Ehkä hän onkin se, joka on sitä enemmän tarvinnut ja minä olenkin ollut se, joka on voinut sen tarjota.
On kulunut kuukausi Tuomaksen poismenosta. Huomenna on viimeinen kiertueen keikka ja sen jälkeen tiemme eroavat noin puoleksi vuodeksi kun bändi vetäytyy studioon äänittämään uutta albumiaan. Ville on sanonut minulle, että haluaa sen johdosta vielä tavata minut kahden. Mitään muuta hän ei ole kertonut. Vilkaisen kelloa. Se lähestyy puolta kahta. Ville sanoi tapaamisen ajankohdaksi tasan kaksi. Seison ison kokovartalopeilin edessä. Minulla ei juurikaan ole mitään parempaa seppälää mitä laittaa päälle, mutta (lempibändisi) t-paita ja mustat farkut kelpaavat hyvin. Suoristan t-paitani helmaa ja suin hiukseni asentoon. Näen peilistä Maken kävelevän takaani.
-Ei Ville ikinä meitä pyydä mihinkään, hän tuhahtaa, mutta äänestä kuuluu ennemminkin huvittuneisuus kuin turhautuminen. Naurahdan hänelle vastaukseksi.
Kävelen jo tutuksi tulleen sohvaryhmän luo ja istun nahkasohvalle yksin. Siinä kohtaa missä Tuomas aina istui, näkyy selvä painauma ja haalistuma. Käännän katseeni pois synkästä menneisyydestä valoisaan tulevaan, kello kahteen.
ESTÁS LEYENDO
Ville Valo Loophole [Suomeksi][completed]
Fanfic"Avoimet työpaikat.fi. Selaan sivua alaspäin." Ja et olisi voinut uskoa sitä, mihin se sinut vie. Huono vitsi paljastuukin todeksi ja löydät itsesi erään suomalaisen bändin keikkabussista. Tarinassa on minä-kertoja ja lukijan sukupuolella ei ole vä...