Arne Slot komt binnen lopen na een halfuurtje zitten niksen. Justin is nog steeds de kleedkamer niet uit en ergens begin ik me zorgen te maken. "Okay guys, today we have one girl with us, Laura Moore, she is gonna train with us and even play a official match with us. Be kind to her, please. Now, let's go to the field!" Roept Arne. Peptalk dit, peptalk dat, zo gezegd, zo gedaan staan we op het veld. Blijkbaar is het een openbare training want er staan allerlei mensen te kijken achter het hek. Ook zie ik op het veld allerlei objecten staan. Kleine doeltjes waar vestjes naast liggen, grotere doelen tegenover elkaar, voetballen, stalen oefen poppen. De zenuwen gieren door mijn lijf omdat zoveel mensen me aanstaren. "Does anybody know where Justin is?" Hoor ik de keeperstrainer, Khalid Benlahsen, roepen. Iedereen schud hun hoofden van niet. Ik weet wel waar hij is, maar niet of hij daar nu nogsteeds zit. Toch loop ik naar Khalid toe en spreek hem aan. "Hey, Justin zit volgens mij nog binnen in de kleedkamer. Tenminste daar zag ik hem voor het laatst in lopen." Meld ik. Khalid knikt. "Bedankt Moore." Zegt hij en hij loopt terug naar binnen. Als ik door de ramen heen kijk zie ik Khalid binnen lopen en iemand opstaan van een stoel. Dat moet Justin zijn want Khalid spreekt hem aan. Justin word schijnbaar boos want hij loopt op een vaas af en slaat hem op de grond. Juist, ik moet me maar eens focussen op de training. Arne deelt ons in twee groepen. Hij legt uit dat de ene groep het overpass spel moet doen en de andere groep het spel met de kleinere doeltjes. Wij hebben het overpass spel nu. John de Wolf komt naar ons toe. "Okay, I'm going to split you guys again so you can play against eachother. Here's the list of teams Yellow and Bleu." Legt hij uit en hij legt een papiertje op de grond. Iedereen loopt er op af en bekijkt de slordig geschreven namen.
Team Yellow:
Alireza Jahanbakhsh
Quinten Timber
Quilindschy Hartman
Santiago Gimenez
Laura MooreTeam Bleu:
Mats Wieffer
Patrik Walemark
David Hancko
Sebastian Szymanski
Noah Naujoks
Gernot TraunerOndanks het slordige handschrift kan ik toch mijn naam vinden in team geel. Ik loop op de stapel vestjes af en trek er een geel vestje uit. De rest van de groep trekt ook hun vestje aan. We gaan klaar staan. Ergens ken ik dit spel niet maar ik weet wel dat dit draait om het meeste balbezit van je team. Een snelle blik op Justin die boos met Khalid achter hem aan 1908 uitloopt en het fluitje van de Wolf klinkt wat betekent dat we beginnen. Luid geschreeuw klinkt van de mannen. Ik krijg de bal netjes aan gepasst van Quinten en zo snel als ik hem kreeg pass ik hem ook weer weg naar Quilindschy, want Sebastian stond voor de deur. Als Santiago de bal heeft en ik als enige vrij staat begin ik ook te schreeuwen. "Santi, Santi here!" Roep ik haastig. Santiago passt hem keurig naar mij en ik neem hem aan. Het fluitje van de Wolf klinkt weer. "Okay, because team Yellow has one teammate less, they get Justin Bijlow." Meld hij. Justin loopt op de vestjes af en pakt er een gele uit. Hij trekt hem aan en komt erbij staan. Weer fluit de Wolf en we spelen verder. Ik kijk om me heen en zie dat iedereen gedekt staat behalve Justin. Ik pass de bal naar Justin maar hij ontwijkt waardoor Noah de bal krijgt. Wat heeft die gast. "Gast, kan je niet eens normaal passen?" Roept Justin naar mij. "Kan je niet eens normaal aannemen?" Kaats ik terug. Justin schud even zijn hoofd na mij een boze blik te hebben gestuurd. Waarom doet hij toch zo?
~
Ongeveer een kwartiertje later wisselen we van spel. Wij gaan nu weer in twee teams en moeten elke keer proberen te scoren in één van de kleine goaltjes. "Dezelfde teams!" Roept Marino Pusic. "He means the same teams." Vertaalt Justin het voor zijn teamgenoten. Weer doen we een vestje aan. Ons team is paars en het andere team is wit. Ik mag beginnen met de bal dus Pusic passt de bal naar mij. Ik kijk rond en zie Quilindschy vrij staan. Snel pass ik de bal naar hem. Hij neemt hem aan en schiet de bal in het kleine goaltje. Ons team juicht te kort. "1-0 for team Purple." Zegt Pusic. Quinten is aan de bal en passt hem naar Justin. Justin passt hem door naar Santiago. Het gaat allemaal zo snel. Santiago passt de bal naar mij en ik ren ermee naar 1 van de doeltjes waarna ik hem erin trap. "2-0 for team Purple." En ons team juicht weer kort. "If you continue playing like this you're gonna be on fire against Fortuna Sittard." Complimenteert Santi mij. "Thanks." Bedank ik hem.
~
Weer een kwartier later fluit Pusic af. We hebben 9-4 gewonnen waarvan ik 7 goals heb gescoord. Quilindschy de andere twee. Nu lopen we met zn alle naar de grote goals. We gaan een klein partijtje doen! Arne roept ons in een kring waar we dan ook in gaan staan. "Here are the teams." Meld hij. "Justin Bijlow, Marcus Pedersen, Quinten Timber, Danilo, Santiago Gimenez, Lutsharel Geertruida, Gernot Trauner, Quilindschy Hartman, Sebastian Szymanski, Patrik Walemark and Laura Moore." Noemt hij op. Het lijkt me een leuk team! Ook omdat ik goed opweg kan met Quilindschy, Santiago en Gernot. We zijn team groen. Het andere team is team wit. Wel grappig gedaan, de kleuren van Rotterdam. Ik ga in mijn positie staan als verdediger. Santiago is al spits. "Hold on!" Roept Santi. Hij loopt op mij af. "Switch positions?" Vraagt hij mij met een lieve glimlach. Ik knik. "Thanks." Glimlach ik terwijl ik naar mijn positie loop. Nu sta ik in de spits, eens kijken hoe dat gaat! Team wit begint met de bal en Alireza Jahanbakhsh is aan de bal en rent ermee naar voren. Ik ren op hem af, maak een prachtige sliding door zijn benen waardoor hij de bal verliest en ik hem nu heb. Snel ren ik ermee naar het goal, waar Timon Wellenreuther instaat. Luid gejoel komt van de fans af. "We want Moore, we want Moore, we waaaaaant, Laura Moore!" Zingen ze. Wat leuk! Ik ren alle verdedigers voorbij en schiet vanuit het 16meter gebied. Eeeeeennn, BOEM, ik scoor. Mijn team juicht en ik ren terug naar mijn positie. "Jezus, Laura, jij bent goed!" Complimenteert Quilindschy mij. "Dankje!" Bedank ik hem.
JE LEEST
Handsome Goalie, Prepare For The Game
Romance//DEEL 1, WAARSCHIJNLIJK KOMT ER NOG EEN VERVOLG ALS DIT VERHAAL IS AFGEROND// Heel haar leven ziet Laura Moore als een voetbal club scoort, dat er terwijl het juichen de keeper buiten word gelaten. Zij, als Feyenoord supporter, krijgt een uitnodigi...