"Maar, de vakantie begint nu, dus wat gaan we doen?" Vraagt Floyd. We zitten in een klein cafe'tje met zijn vieren. Floyd, Emma, Mila en ik. Wij zijn beste vrienden al sinds we konden praten. "Ik heb geen idee." Zegt Emma. "We kunnen gaan voetballen?" Vraag ik hoopvol. Ik weet dat de meiden voetbal haten, maar dan nog, het is het proberen waard. "Nee!" Roept Mila gelijk. "Jij altijd met je voetbal." Lacht Floyd. "Ga trouwen met een voetbal!" Zegt Emma. "Als het kon..." antwoord ik Emma's reactie. "Wat?!" Lachen ze alle drie. Er komt een barman aan de tafel staan. "Kan ik nog wat voor jullie inschenken?" Vraagt hij. "Cola!" Roept Emma. "Sprite!" Roept Floyd. "Ook een Cola alsjeblieft." Vraagt Mila. "Bier." Zeg ik. "Serieus Lau?" Lacht Floyd. "Ja wat? Ik ben toch 21, dan mag dat." Zeg ik. "Da's waar." Stemt Mila met mij mee. Na lang gekletst te hebben en gedronken besluiten we verder te lopen door het centrum van Rotterdam. De meiden zitten al te praten over hoe ze de Primark gaan leeg halen tot ik ze stop. "Ho, ho, ho meiden." Zeg ik. Ze kijken alle drie naar mij. "Wat is de vaste winkel waar we altijd als eerste heen gaan?" Vraag ik ze. Zelf weet ik het antwoord natuurlijk al. "Ohjaa!!" Roept Emma. "De Feyenoord Fan Shop!" Ik knik. "Goed geraden Em!" Zeg ik. We lopen richting de Shop. Als we kijken tussen alle sport shirts en jassen krijg ik een bericht. Feyenoord Wedstrijd. Dat is de titel van de mail. Ik klik erop met toch wel wat nieuwsgierig heid.
•••
Aan:
lauramoore@gmail.com
Van:
feyenoord.nl
Ond: Feyenoord WedstrijdGeachte mevrouw Moore,
Wij zagen dat u zich had aangemeld voor het meedoen aan 1 training en dan samen met het team 1 officiële wedstrijd te spelen. Wij hebben goed nieuws voor u, u heeft dit gewonnen!
Wij verwachten u om 12:00 bij de ingang van Trainingscomplex 1908. De wedstrijd die u mee mag spelen is tegen Fortuna Sittard. U kunt informatie over de wedstrijd vinden op de website van FR12.
www.fr12.nl
Als u vragen heeft, stuurt u gerust een mailtje terug. De wedstrijd is op ... Meld u of u kan? Alvast bedankt!
Feyenoord Management
06-35768934
Medewerker Trainingscomplex 1908, Dee Van Der Vloes
•••Mijn mond valt open van verbazing. Had ik mij ergens voor ingeschreven? Nee toch? Emma komt naar me toe lopen. "Hey, wat is er?" Vraagt ze. "Lees dit." Zeg ik enthousiast, en druk mijn telefoon onder Emma's neus. Het dringt me nu pas door wat er in de mail stond. Emma's ogen glijden over het stuk tekst. "Niet waar!" Roept Emma. "Meiden, het is gelukt! Laura zit erin!!" Roept Emma hyper. "Echt?!" Roept Floyd ongeloofwaardig en komt ook naar me toe gerend. "EINDELIJK!!! Ik dacht dat je had verloren!" Lacht Floyd. "Kan iemand mij uitleggen wat hier gaande is?" Zeg ik gefrustreerd. "Wij hebben je ingeschreven!" Gilt Mila blij. "Waarom?" Vraag ik. "Omdat we zagen hoeveel plezier jij had in voetbal, dus we dachten, waarom niet?" Glimlacht Floyd. Ik schud mijn hoofd. "Jullie zijn gek," lach ik. "Maar wel de beste!" En ik omhels ze. Even later laten we los. "Maar welke positie ga ik dan spelen?" Vraag ik. Sinds ik elke positie wel kan, is alles mogelijk. "Spits!" Roepen Emma en Floyd. "Stond erbij of je zelf een tenue moet hebben?" Vraagt Mila. "Nee, dus dan verwacht ik het ook niet." Antwoord ik.
;-)
Het is weer later op de avond en ik zit op de bank tv te kijken. Mijn ouders waren trots toen ik het nieuws vertelde, en mijn broer, James, was vooral jaloers. Dat snap ik ook wel. James is al 24 jaar fan van Feyenoord en ik pas 21. Maar ach, wat doe je eraan? Ik hoor voetstappen op de trap en kijk op. James komt moe de kamer in. "Yo, wat kijk je?" Vraagt hij. "Bureau Arnhem." Antwoord ik en ik richt mijn blik weer op de tv. "Er is een wedstrijd bezig he, van Feyenoord." Meld James. "Niet!" Roep ik meteen en ik ga elke ESPN zender af. Hij loog. Wat grappig. "Wauw, je grappen inspireren me, James Moore." Lach ik. James komt naast mij op de bank zitten. "Dat weet ik al 21 jaar, Laura Moore." Antwoord hij. "En een paar maanden!" Voeg ik snel toe. "En een paar maanden..." herhaalt James. "En ik weet al 21 jaar en een paar maanden dat roze olifanten knap zijn!" Zeg ik betweterig. James moet lachen. "Nee, de blauwe draken zijn mooier." Zegt James. "Waar leven die dan?" Vraag ik hem. "In de wolken." Grapt hij. "Oh, daar was ik net maar ik heb ze niet gezien hoor." Lach ik. James lacht gelukkig mee. Dan komt papa beneden. "Jongens, even zachter okay?" Vraagt hij dof. Ik en James knikken en papa gaat weer naar boven. "Trouwens, wil je mee naar de training?" Vraag ik James, doelend op de Feyenoord training. Hij knikt hevig. "Okay, dan ga jij mee." Glimlach ik.
Hoiii
Welkom bij het eerste deel van Handsome Goalie, Prepare For The Game! Hopelijk vinden jullie het nu al leuk! En zo niet, kan ik je verzekeren dat het leuker word!Even een paar dingen over het verhaal; personages; etc, etc:
•Het gaat over de Feyenoord keeper Justin Bijlow•
•De leeftijden kloppen, Justin is 24•
•Dahlia Sofia Bijlow bestaat (nog) niet•
•Laura haar moeder is overleden•
•... , ... , Floyd, Emma en Mila zijn Laura's for lifers•
((Wil jij één van Laura's beste vriendinnen/vrienden worden? Laat het weten.))
•Justin is single (dus Dayenne komt ook niet in het verhaal voor)•
JE LEEST
Handsome Goalie, Prepare For The Game
Romansa//DEEL 1, WAARSCHIJNLIJK KOMT ER NOG EEN VERVOLG ALS DIT VERHAAL IS AFGEROND// Heel haar leven ziet Laura Moore als een voetbal club scoort, dat er terwijl het juichen de keeper buiten word gelaten. Zij, als Feyenoord supporter, krijgt een uitnodigi...