Kapitel 5

300 10 0
                                    

(Antons perspektiv)
Jag ler mot henne och går närmare henne.. Men då drar hon bort sin hand, kollar små surt på mig och går med snabba steg iväg. Jag tänker inte så mycket, jag låter henne få ensam tid och tar upp mobilen.
||Lekparken där Johanna står vid Andreas||
(Johannas perspektiv)
- Hon kommer att älska det Andreas! Hon älskar röda rosor! Säger jag och ler medans ja ger tillbaka buketten till Andreas. Han ser nöjt ut och ler tillbaka, Sedan tar han upp mobilen.
(Lollos perspektiv)
Jag sätter mig och kollar ut på utsikten medans ja känner en tår falla ner för ena kinden. Jag torkar snabbt bort den och sätter händerna framför ansiktet.
Jag känner att min mobil som ligger på knät vibrerar
Palmen🌴❤️: Var är du? jag måste berätta en viktig sak! "
Jag ser sms:et men vet inte om jag borde svara, undra vad han vill säga?
Plötsligt känner jag Andreas doft och känner av att någon sätter sig bredvid mig. När jag kollar åt sidan sitter han där och ler. Jag ställer mig upp och går men han tar tag i min handled och drar ner mig igen. Sedan räcker han fram buketten och ler.
-Va?? den där gav du väl till Johanna? "
-eh va? nej?? Säger han och ger mig blicken "vadmenardu".
Jag kollar ut på åkern och säger
- Jag såg dig i parken nyss med johanna, hon fick exakt en så bukett..
Han funderar ett tag..
-Va?! Nej!! det är inte som du tror..
Jag kollar upp på honom.
- Alltså, jag skulle öva på henne för att veta att det skulle bli perfekt när jag gjorde det till dig😶😳 säger han och blir generad.
Jag ler stort, kramar om honom och skrattar. Sedan pussar jag honom lätt på munnen och kollar ner på blommorna.
(Stephanies Perspektiv)
När jag går vid fotbollsplanen vrider jag blicken mot killarna. Hinner inte alls tänka länge innan jag ser en kille sparka på en boll, se förvånad ut och jag ser att bollen kommer mot mig. Jag duckar och håller armarna för huvet. Bollen kommer på mig och direkt efter hör jag en röst precis bredvid mig.
-Hur gick det?! Säger en kille och försöker skapa ögonkontakt. Han har blåa fina ögon, blont kort hår och en svag solbränna han fått under lovet.
-Nehrå de gick bra, säger ja och ler snett 😉 Han ler mot mig som ett svar.
Innan han går iväg frågar jag snabbt
-Vad heter du förresten?
-Sam 😌 vad heter durå?
- Stephanie ☺️, men bor du här eller hälsar du bara på hos nån ?
- Neh då ja bor i husvagnen där vid kiosken, svarar han och börjar trixa med sin fotboll.
-Kan ja få ditt nummer? så kanske vi kan hitta på nåt?
Han tar min mobil och skriver in sitt nummer 💕
-Såå, men vill du inte vara med och spela lite fotboll me oss nu?
- Inte för att jag är så bra på de meeen... " Jag känner hur han greppar min handled och drar med mig till dom andra killarna. Han försöker lära mig att spela och lär mig att dribbla. ⚽️
(Johannas perspektiv)
Jag ser Anton och springer fram till han.. "Haru sett dem? "
-Mh" svarar han och kollar upp från mobilen" Men Stephanie verkar inte vilja prata med mig. Säger han och kollar bort en stund. Vi går iväg en promenad och Anton berättar vad som hänt osv. Sedan hör vi Stephanie skratta ifrån fotbollsplanen. Båda lyfter blicken snabbt och stannar på direkten.
En kille håller på hennes midja och försöker ta bollen ifrån henne medan de skrattar, hon knuffar han på skoj och de slutar med att de ramlar ner på gräset. Jag ser hur Antons blick sjunker och han försöker kolla bort men lyckas inte. Jag märker sedan att killen som nu ligger bredvid Stephanie på gräset och skrattar är Sam. Killen jag gillar...
Jag hör att min mobil ringer. Jag svarar, det är lollo.
- Hallå? Hej 😙
visst vi kommer
Steph? Nae hon är med en kille vid fotbollsplanen
Mh ja förklarar mer snart
Japp vi ses! ❤️" Jag stänger av luren och drar med Anton till åkern.
(Stephanies perspektiv)
Jag såg när Johanna och Anton gick förbi, den blicken Anton gav oss... Nu vet han väl ändå hur jag känner mig 😶Men jag kollade ner på Sam på direkten när jag såg Anton, och jag tror inte att han märkte av att jag såg han.
(Lollos perspektiv)
Anton och Johanna har precis satt sig bredvid mig och Andreas med utsikten av åkern. Jag håller hand med Andreas och vi sitter nära varandra. Anton sitter och kollar på oss som att han saknar nåt och Johanna sitter och kollar ut i åkern med sina tankar. Undra vad som hänt, båda verkar vara på dåligt humör.
Anton tar av sig kepsen.
(Antons perspektiv)
Jag känner hur någon drar upp mig, plötsligt står jag upp och har tappat min keps på gräset. Känner två armar som går runt min nacke och en kropp som närmar sig min, läpparna möter mina läppar. När ja sakta öppnar ögonen är det Stephanie som kysser mig...

Camping med killarna❤️Onde histórias criam vida. Descubra agora