Kapitel 6 Midsommar

347 12 3
                                    

(Stephanies Perspektiv)
Undra vad han säger, tänk om han blir arg... Jag backar ifrån med mina läppar men står fortfarande väldigt nära. Vi kollar in i varandras ögon ett tag innan han kramar mig hårt och bär upp mig , "EnStorMysigKramManGerNärManSaknatNågonVäldigtMycket" en sådan kram☺️. Vi ler mot varandra, tydligen hade Andreas berättat för lollo, och lollo berättat för mig.. att Anton inte gillar Johanna på de sättet och att han gillar mig väldigt mycket. Vi vänder oss mot de andra som sitter och ler medans de kollar upp mot oss. Anton tar tag i mina händer. Han sätter sig ner och drar ner mig så att jag sitter på hans knä. Jag skrattar och ser hur han kollar på mina läppar. Jag ger han en puss på munnen och kryper sedan ner i hans famn. Han lutar sitt huvud ner på mitt och kollar ut på åkern.
(Johannas perspektiv)
Jag hör att någon kommer bakom oss. Jag vänder mig snabbt om och ser Sam! 😍 Han försöker tränga sig in för att sätta sig mellan mig och Anton. Hans doft av one million kommer direkt mot mig😌 jag andas in och njuter. Jag märker bara av det när han vänder blicken mot mig men jag har suttit och stirrat länge på han. Så fort han vänder blicken mot mig så vänder jag fort blicken mot Andreas och Lollo. Jag hör att han skrattar till.
|| Hemma i husvagnen||
Stephanie hade frågat mig om ja ville sova hos dem istället för att sova hos min moster. Så nu satt vi i hennes husvagn och åt en kvällsmacka.
Tjejsnacket startade. De satt å snacka allt möjligt om Anton och Andreas och då börja jag fundera på om jag skulle berätta. Jag väntade till rätt tillfälle.
-Jag gillar Sam. Sa ja snabbt och kolla ner på mackan. Kände hur båda blickarna vände sig mot mig och det blev helt tyst i husvagnen.
-VA ÄRE SANT IHHHH ÅÅÅ NI SKULLE BLI SÅÅ SÖTA" hörde jag båda säga.
Jag ler mot dem och skrattar till.
||Nästa dag~ Midsommar||
(Lollos perspektiv)
Jag vaknar av att solen lyser in, Johanna sitter med mobilen och Stephanie är redan uppe. Jag känner doften av bacon och äggröra och det är Steph som lagar det. Klockan är runt 8.. Jag och johanna sätter oss vid bordet när hon lagat frukosten klart och börjar äta. När vi ätit frukost ska vi börja fixa oss inför midsommaren.
(Stephanies perspektiv)
Jag byter om från min pyjamas till en kort vit klänning, till de sätter jag på
mig mina vita nike air force low.
Jag sätter mascaran på fransarna, sätter lätt en vit ögonskugga, drar en eyeliner vinge precis vid ögonfransarna och avslutar med ett ljusrosa läppstift. Jag lockar hårets toppar och sätter en blomkrans på huvudet. Johanna har en lång blommig klänning och Lollo har ett par vita spetsshorts och ett ljusrosa linne.
Jag sms;ar till Anton.

Jag: Om ni vill kan ni gärna komma till köket vid skateparken, du vet väl vart de ligger? Vi ska baka en kladdkaka till midsommaren ❤️"

Jag lägger ifrån mig min mobil och fixar mig det lilla sista medans jag väntar på svar. Jag hinner knappt lägga ifrån min mobil och den vibrerar till.

Baee❤️:jo men ska vi ses där om 10 min?😘
Jag: Det gör vi! ☺️😘

Vi packade ner mjöl, ägg, kakao osv till kladdkakan i en kasse och började gå mot stugan. Killarna är ännu inte där så vi börjar lite själva med att smälta smöret. Antons armar kom runt min midja och jag kände när han la sin haka på min axel.
-Tja😌, säger han med sin mörka röst och ler. Fin du är😊
-Tack ehh ❤️ du meeh 😶 säger ja snabbt och kramar om honom.
Sedan ler han mot mig och jag vänder blicken mot receptet.
- Andreas kan du hälla i sockret? Säger jag och ler lite snett, han ler tillbaka som ett svar. Han häller i sockret och blandar ihop.
-Anton du kan väl hälla i mjölet? Säger lollo medans hon läser upp receptet. Anton ska precis ta 1 dl ur mjöl påsen men då trycker jag ner handen i mjöl påsen, kastar mjöl i hans ansikte och börjar skratta. Snart är jag inte själv med att skratta. Alla andra står och skrattar åt Antons vita ansikte.
- f f förlåt Anton, säger jag och kan inte motstå att skratta. Då böjer han sig fram mot mig och kysser mig så att jag också får mjöl på mig.
- Määh, säger jag och knuffar han lite lätt. 😉 Han skrattar och kramar om mig. Jag besvarar kramen sedan fortsätter vi baka.
(Johannas perspektiv)
-Vi måste skynda oss, det börjar ju snart! Säger jag och ska snabbt springa ut genom dörren men precis när jag ska springa ut krockar jag in i Sam.
Sååå pinsamt! Jag kände hur röd jag blev i ansiktet...
-Förlåt eh.. Säger jag snabbt och kollar bort
- De gör inget, säger han och ler medans han går förbi mig. Jag ser hur Steph och Lollo ger mig en blick"😏".
Jag skrattar och skakar på huvet.
- Kommer ni? Det börjar typ nu 😌 Säger Sam och alla börjar gå mot midsommarstången.
(Stephanies Perspektiv)
Vi ställer oss i ringen, Olyckligt nog står inte johanna och Sam bredvid varandra eftersom de vart trångt och krångel när vi kom dit, så jag står emellan Sam & Anton å sen har vi johanna bredvid Anton. Bakom oss står Lollo och Andreas. Det är en liten scen runt midsommarstången där en kille står med mikrofon och visar rörelserna. Det är mycket folk och mycket varmt🌞. Han börjar med kycklingdansen och där står vi och fjantar oss. Sedan kör vi smågrodorna och jag känner att jag snubblar på något precis när Sam vänder sig om. Han fångar mig men samtidigt som vi krockar in i varandra "krockar" våra läppar mot varandra också.. Ånej, hoppas inte Anton såg, det var ju inte mening! Både jag och Sam ser förvånade ut och när jag vänder mig om ser Anton väldigt svartsjuk ut och sur. Han sliter sig ut från ringen. Jag springer efter honom.
-ANTON VÄNTA!!! Jag tar tag i hans hand och håller den hårt. Han vänder blicken lite åt sidan och då ser jag hans ögon fyllda med tårar. Det krossar mig helt att se honom ledsen så de slutar såklart med att jag fäller en tår💁.
- Anton, lyssna på mig, jag snubbla!
Han försöker fortfarande gå ifrån men jag tar tag i hans andra hans så att han är tvungen att stå mittemot mig.
-Jag snubbla! Säger jag om igen och fäller ännu en tår. Tänk om jag förlorar honom pågrund av det här...
Jag kollar ner mot gräset och tänker att det är kört. Dessutom har mascaran säkert kletats ut över hela ansiktet...
Andreas och Lollo springer mot oss.
-Vad händer? Frågar Andreas 😶
-Såg du inte när hon kysste Sam? Säger Anton och och torkar bort sina tårar.
-Du menar när hon snubbla?? 😳Säger Andreas.
Anton kollar på mig, eftersom jag kollar ner på gräset tar han två fingrar under min haka och lyfter upp min haka så att jag tittar upp på honom.
-Var det sant? Säger han lite tyst..
-Mh 😔
Han drar mig mot honom, kramar mig och viskar
"förlåt för att jag inte trodde på dig"
Medans han kramar om mig ger lollo mig en vattenflaska i smyg och jag häller allt vatten på Anton.
-Vattenkrig din tönt 😘 Säger jag lite kaxigt och kastar mer vatten på han. Han försöker brotta ner mig för att ta flaskan, och han lyckas såklart... Det slutar med att Lollo och Andreas också var inblandade i vattenkriget och alla var helt genomblöta. Men det var riktigt kul. Juste! Johanna var är hon? När jag kollar efter henne ser jag henne en bit ifrån där hon går och håller hand med Sam, naww.
Jag märker hur Anton sitter och ler mot mig.
-Vad? 😂 säger jag.
-Jag njuter bara av att titta på en vacker tjej.. 😚

Camping med killarna❤️Onde histórias criam vida. Descubra agora