"Nasıl yani? Şimdi Takkeli
Zeyneb'in abisi.""Evet."
"Ve şiir etkinliğinde Rüveyda şiirini hediye eden o, yani Takkeli,
yani Zeyneb'in abisi?""Evet."
"Buraya,ilçeye atanmış."
"Evet."
"Ve uygun bir şekilde bir buluşma telep etti,sende kabul ettin.?"
"EVET BETÜŞ VALLAHİ BUNALDIM YA!."
Önümdeki çaydan hiddetle
bir yudum aldım."Hmm tabii bunal kardeşinden sen,Yusuf gelse anlatsa bunalmazdın."
Sonra Betül"ün suratına çayı püskürttüm.
"Heeeh bir üzerime
kusmamıştın Rüvük.""Ya saçmalama Betüüüş,
ne alakası var onunla..."Bir yandan da üzerini elimdeki bezle temizlemeye çalışıyordum.
"Kardeşim sen iyi değilsin bakayım,
yok gerçekten değislin!Hani biz evde kalacaktık ya,sen nasıl aşık oldun öyle ben anlamadım. Hayır çocuğu gördüğün saliseleri toplasak bak salise! 5 saniye eder!"
"Sen niye bu kadar triplisin bana ya?"
"Evleniyorsun çünkü,bilmem anlatabildim mi?
Enişte denen varlık girecek aramıza!""Hayır evlenmiyorum hemen. Daha okulun bitmesine iki koca yıl var."
"Ben ne yapayım Rüvük beş yıl ulan beş yıl ömrüm fakültede çürür. Hadi ben zaten kabullendim artık da, sen evlenirsen ben nasıl istediğim zaman seni arayıp söylenip,boş yapacağım,nasıl pat diye yanına geleceğim nası-"
"Eğer ki evlenecek olursam tabii ki hepsini yine yapacağız. Sen benim kardeşimsin.
Ama ortada henüz hiçbir şey yok.""Hiç bir şey yok?? ARKADAŞIM ÇOCUK GEL EVLENEK DEMİŞ,ŞİİR HEDİYE ETMİŞ,KALKMIŞ ANGARALARDAN BURAYA GELMİŞ!"
Betül bağırınca odanın kapısı
birden açıldı."Kim evlenelim demiş,kim Ankara'dan gelmiş ve kim benim kızıma şiir hediye etmiş?"
"Ayy sende Hilal Teyzem hepsini duymuşsun maşAllah!"
"El-cevab?"
Betül'e döndüm "Zaten anlatacaktın izin almak için buluşmaya, iyi oldu gibi."
"Buluşma?"
"Anne şimdi şöyle ben, ııı,o,şöyle ki ııı..."
"Hatice'nin oğlu Yusuf'u mu seviyorsun sen kıızm?"
"Ne?!"
"Anneciğim 1- Hatice Teyzenin oğlumuymuş Ysuusf Bey? 2- E Zeynep bunları bana niye söylememiş daha evvel? 3-Sen bunların hepsini nereden biliyorsun?"
"Yusufu sevdiğini mi? "
Bugünde utandık,kızardık Rüveyda,
çok şükür Ya Rabbim."Siz buluşmasaydınız
biz sizi evlendirirdik.""Ney? bismillah."
"Kızım Hatice Teyzen sever seni ille de Rüveyda gibi bir gelinim olsa der durur.
E bende Yusuf oğlumu pek severim. Çok iyi çocuktur da siz nasıl buldunuz birbirinizi?"Anneme kendi duygularımı anlatamayacağım çünkü annem benle konuştuktan sonra konuyu gidip babamaa duyurur.
Babam duymasın üzülür..."Şiir etkinliğine gelmiş. Orada görmedim ama Rüveyda adına bir şiir hediye edilmişti. Bugünde Zeynep'le çay içmeye gittik. Abisi bırakmak istemiş arabada fark ettim. Sonra dedi uygun şekilde görüşelim. Bende he dedim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Takkesine Kurban
Spiritual"Hşt! Numaranı versene." Ay bu odun kim kız! Betül'e doğru eğilip kısık sesle; "İnsan pat diye bir insandan numarasını ister mi kanki?" "Kızda cevap vermiyor korkuyor mu ne?!" Bana kaş göz yapan Betül kuşuma "Ne diyorsun yaa ,anlamıyorum." dedim. "...