Kap 2

904 23 1
                                    

[Fannys perspektiv]
Det har gått en månad sedan jag och Ogge träffades och vi har blivit väldigt bra vänner tycker jag. Skolan har precis slutat och jag och Ogge var påväg hem till mig. Då svängde den där svarta skåpbilen ut på vägen och närmade oss. "Ogge?" Sa jag tyst. "Ja, vad är det?" Frågade han mig. "Jag känner igen den där bilen som är bakom oss... Juste det är bilen som körde bakom mig första dagen jag skulle till skolan." Sa jag och jag började bli väldigt rädd. "Ta det lugnt, jag skyddar dig." Sa Ogge lunkt. Hela jag bliev varm i kroppen när han sa det. Jag kollade i hans blåa ögon och log. Vi började små springa och jag såg att Ogge blev mer och mer rädd. Plötsligt stannade bilen bredvid oss och en kille i vår ålder tog ner rutan. "Tja, vill du ha skjuts gullet?" Frågade han. "Nej, vi har inte så långt kvar att hå men tack endå." Sa jag och log mot honom. Han vände sig om och vinkade till några där bak som hoppade ut ur bilen och omringade oss. Jag tog tag i Ogges hand och hålde hårt om den så att jag inte kunde tappa taget och han inte kunde släppa. Någon av killarna satt på Ogge en gasmask och Ogge ramlade ner på backen. Sedan satt dom på mig en och allt blev svart.
Jag vaknade av att någon hålde super hårt i min hand. I början var det suddigt och sedan såg jag klart vem det var. Det var Ogge som satt och hålde i min hand. Hans blåa ögon hade blivit röda av gråt och han såg på mig med ett tillgjort leende. Jag försökte flytta mig närmre honom men jag var bunden. Jag kollade runt och jag var i en bil tillsammans med Ogge. Bilen körde in på en grusväg och efter en stund så stannade bilen och två killar i våran ålder kom in. Dom viskade något till varandra innan dom knöt loss oss och satte på handbojor istället. Dom tog oss till varsina rum och låste in oss där.

KidnappadWhere stories live. Discover now