Kap 8

418 14 4
                                    

[Ollys perspektiv]

Jag fattar inte hur jag kunde lämna Fanny där igår. Men jag kände att jag inte hade något val han sparkade ju på henne. Jag planerar att komma tillbaka fast med polisen med mig och då ska dom få se på våld och hur det går om man kidnappar min tjej. 

Jag springer ut på motor vägen och vidare mot mitt hus. När jag kommer fram så ser jag hur dörren står på glänt. Vad har hänt nu? Mamma brukar aldrig ha ytterdörren öppen. Jag går fram till dörren och sticker in huvudet. Vad har hänt? Möblerna ligger överallt och tavlor och speglar har ramlat ner och gått sönder. "Mamma?!" skriker jag men får inget svar. Jag går längre in i huset och hittar en lapp på köksbordet. Det står: Hej! jag är och handlar men kommer hem snart/ puss mamma. Ett inbrott! Tur att ignen blev skadad eller så för då hade jag bokstavligen gjort självmord. "Vad har hänt här inne?!" hör jag mammas röst säga från hallen. Hennes steg styrs hitåt och när dom är inne i köket så vänder jag mig om. "Oscar?" frågar hon och kollar på mig som om att hon aldrig har sett mig förut. "Ja mamma det är jag." säger jag och går fram och kramar om henne. "Jag trodde att jag aldrig skulle få se dig igen." snyftar hon med sitt huvud lutad mot min axel. "Vi kanske borde städa upp innan pappa kommer hem från jobbet." säger jag och börjar ställa rätt alla stolar som ligger huller om buller på golvet. Efter drykt två timmar så är vi klara och vi sätter oss i soffan och bara myser framför TV:n. "Så vart har du varit ett halvår då?" frågar mamma och kollar nu allvarligt på mig. "Jag och Fanny blev kidnappade när vi skulle gå hem från skolan. Och jag MÅSTE tillbaka och rädda Fanny och viska ta polisen med oss." säger jag och ställer mig upp och börjar gå mot ytterdörren. "Jaha, men vart ska du nu då?" frågar mamma med en orolig min. "Ta det lungt jag ska bara till polisen och göra upp när vi ska dit och allt sånt där." säger jag och sätter på mig mina skor. " Okej, men maten är klar runt sex, halv sju något sånt där så var tillbaka då." säger mamma och går ut till köket. "Okej, hejdå mamma!" säger jag och går ut genom dörren mot polisstationen.     

KidnappadWhere stories live. Discover now